Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Utskjelt på SFO

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-06, 10:01   #81
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utskjelt på SFO

Ta det opp med henne på tomannshånd, safran. Du viser at du følger med, at du ikke finner deg i hva som helst, uten at du går for hardt ut. Man må av og til som foreldre sette seg litt i respekt hos personell i skole/barnehage/SFO. Det er en vanskelig balansegang, fordi man er redd for at det i neste instans går ut over barnet, men hvis man tar det opp på en ordentlig måte så burde det ikke være noe problem. Lykke til.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 11:05   #82
Polkadot
Passiv

Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Helten mener jeg ikke skulle ha tatt det opp i det hele tatt, og syns jeg blåser ting ut av proposjoner. Det er liten støtte å hente derfra, og det hjelper jo ikke til, akkurat.

Jeg kom på en ting. Jeg var vel selv på omtrent samme alder som din datter, men jeg var en skikkelig ugangskråke. Likevel visste jeg at læreren gjorde noe ulovlig da han tok meg med ut på gangen og dro meg i håret. Jeg sladret selvfølgelig til foreldrene mine og de andre lærerne mens lugger'n hørte på, og han nektet (selvfølgelig). Og vet du hva? Jeg ble så sjokkert og frustrert over at han kunne stå der å nekte når han visste hva som var blitt gjort.

Det føles faktisk som et overgrep, å stå der å være vitne til at en voksen juger når han vet at jeg vet sannheten.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 11:10   #83
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Det overrasker meg ikke at slikt skjer på sfo. Det jobber få der med pedagogisk utdannelse, (på vår sfo hadde kun styrer pedagogisk utdannelse, og hun så vi aldri!) og mitt inntrykk er, (utifra den sfo min datter har gått på), at det er MYE kjefting og roping til elever. Men for all del, det er sikkert flotte folk som jobber på sfo-er rundt om kring også.....vi var kanskje ekstra uheldig?

Jeg ville tatt en ekstra prat med den sfo-ansatte dette gjaldt på nytt, og prøvd å komme til bunns i hva som egentlig har skjedd. Dersom hun har løyet, er det vil tvilsomt at hun vil innrømme det, så da blir det vel bare ord mot ord.

Dette er eksempler på hva jeg har opplevd på sfo det året jenta mi gikk der:

1. Jenta mi ble dyttet ned fra et lekeapparat og slått i ansiktet av en gutt som "de hadde under oppsikt pga utagerende oppførsel." Ingen voksne var ute akkurat da det skjedde pga en "glipp." Det skulle med andre ord alltid være en voksen til stede på den plassen der det skjedde. Ikke så sikkert at hele episoden var blitt avverget, men jeg er sikker på at jenta mi ville blitt ivaretatt på en bedre måte etterpå. Kan også hende at gutten ikke hadde gjort det hvis det hadde vært en voksen der,- slik det skulle ha vært.

2. Jenta mi hadde svært sterk allergi, og jeg gav dem muntlig og skriftlig beskjed om hva hun tålte og ikke tålte av mat, og at hun overhodet ikke måtte befinne seg i et rom med vaffel-stekeos der egg var inne i bildet.Det var såpass alvorlig at adrenalinsprøyten måtte ligge klar på personalrommet.

En dag jeg kom litt tidligere for å hente henne, satt hun midt i stekeosen av vaffelsteking. Jeg tok vedkommende for meg, og hun sa bare: "Jeg tenkte det var greit allikevel hvis jeg satte opp et vindu".
Jeg måtte skynde meg å ta jenta mi ut derfra og gi henne allergimedisin.

Etter dette måtte jeg stå skikkelig på for at vaffelsteking skulle skje på et rom hun ikke var i. (Ellers ble hun sendt ut alene, mens de andre satt og koste seg med vafler!)

3. Jeg hadde fylt fryseren på sfo med is og boller som datteren min tålte, slik at hun også skulle få noe når de andre hadde kosedager hver fredag i slutten av mnd. Første kosefredag ble hun rett og slett glemt! Og hun var for beskjeden til å si ifra. Hun var lei seg da jeg hentet henne kosefredagen etter, for da hun hadde hun heller ikke fått noe. Jeg gikk og sjekket i fryseren, og all den merkede maten var borte! Spist opp! De sfo-ansatte inrømte at noe antageligvis hadde blitt tatt da en annen jente hadde avslutnig der en annen dag.

4.En av de første dagene på sfo (bare 2-3 dager etter at skolen startet opp) presterte de å sende datteren min hjem rett etter skolen, for hun stod ikke på sfos lister ved en feil! (Bare flaks at jeg var hjemme den dagen) Jeg fikk ikke en eneste beklagelse etterpå!

5. Det jobbet flere unge gutter på vår sfo. De hadde så stygt språk med banning og o.l at foreldrene måtte ta det opp på foreldremøte. Noen barn, særlig endel gutter, tok etter det fæle språket deres, og hadde begynt å snakke veldig stygt.

Dette er noen eksempler på hva vi opplevde, bare i løpet av noen mnd.
Et vennepar av oss opplevde at datteren deres gikk fra deres sfo (en annen enn vår datter gikk på) uten at de voksne observert det, og da de kom for å hente henne, var hun borte! (Hadde gått hjem, og satt hos en nabo)

Den ansatte på sfo ble så fortvilet at hun la seg ned på gulvet og hylte og gråt. (skikkelig konstruktiv oppførsel!)

Etter alt jeg opplevde de første mnd jenta mi gikk der, sluttet jeg å ha noen særlig forventninger fra de som jobbet der. Jeg så kun på det som en oppbevaringsplass vi måtte bruke til nød.

Ikke meningen å kuppe denne tråden,- ville bare fortelle om mine opplevelser!

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 11:14   #84
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herligheten, Go\Jenta. Jeg har ikke ord.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 11:47   #85
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Det føles faktisk som et overgrep, å stå der å være vitne til at en voksen juger når han vet at jeg vet sannheten.

Dette er veldig viktig, og det er nettopp derfor jeg ikke gir meg på dette, og kommer til å gå opp for å snakke med henne etterpå. Jeg skal også snakke med læreren til enern, for den SFO-ansatte fortalte at læreren hadde kommet til henne igår for å høre hva som hadde skjedd. Enern hadde vært så lei seg på skolen og betrodd seg til læreren.

Jeg har akkurat snakket med moren til bestevenninnen igjen, og hun backer meg fullstendig opp. Hun er litt indignert på vegne av sin datter, som blir brukt som unnskyldning - den SFO-ansatte påsto jo at hun var "mest sint på henne". Det rare er jo at fordi det har vært et par hendelser tidligere iår, så har de to inngått en avtale om at moren skal få beskjed straks det er noen slike "episoder" der noen av hennes barn er innblandet på en eller annen måte. Og hvorfor har ikke denne ansatte da tatt det opp? Dette stemmer bare ikke.

Gammel 14-12-06, 14:34   #86
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Derfor lurer jeg på om dere som er overrasket selv har barn i skolealder og hvis dere har det kvaliteten på SFO der dere bor.

Vår SFO er helt topp. Veldrevet og flott på alle måter. Lederen gjorde et helt supert inntrykk da vi var på foreldremøte før skolestart og det inntrykket har bare blitt bedre etter hvert. Hun har stålkontroll og alt på stell og er utrolig moderlig og omtenktsom og varm samtidig. De ansatte er stort sett voksne damer, som virker trygge, blide og sterke. Hver og en av dem ville jeg ha stolt nok på til å sende storesøster med dem ei uke på ferie om det så var. Vår SFO er byens største, de har ikke en kvadratcentimeter med egne lokaler, alt brukes felles med skolen og allikevel fremstår driften som strømlinjeformet. Behøver jeg å nevne at de får julegaver i år?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 15:24   #87
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Vår SFO er helt topp. Veldrevet og flott på alle måter. Lederen gjorde et helt supert inntrykk da vi var på foreldremøte før skolestart og det inntrykket har bare blitt bedre etter hvert. Hun har stålkontroll og alt på stell og er utrolig moderlig og omtenktsom og varm samtidig. De ansatte er stort sett voksne damer, som virker trygge, blide og sterke. Hver og en av dem ville jeg ha stolt nok på til å sende storesøster med dem ei uke på ferie om det så var. Vår SFO er byens største, de har ikke en kvadratcentimeter med egne lokaler, alt brukes felles med skolen og allikevel fremstår driften som strømlinjeformet. Behøver jeg å nevne at de får julegaver i år?

Godt å høre at noen sfo-er er bra drevet!

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 17:45   #88
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn, da satser jeg på at saken er ute av verden. Jeg fikk sagt akkurat det jeg ville, på akkurat den måten jeg ville. Tonen var hele tiden god. Hun kom til slutt frem til at hun ikke hadde gjort ting helt etter boken, og sa seg villig til å fortelle det til jentene. Det gikk tydelig inn på henne, for det endte med at hun tok til tårene og måtte gå.

Da enern kom hjem fortalte hun at de begge hadde fått en forklaring og en unnskyldning. Jeg er veldig lettet, og kommer til å fortelle henne at jeg syns det var veldig fint at hun gjorde det.

Gammel 14-12-06, 18:43   #89
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Så fint at dere fikk ordnet opp, alle sammen.
Så får vi inderlig håpe damen tar lærdom av episoden.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 19:51   #90
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sånn, da satser jeg på at saken er ute av verden.

Denne historien syns jeg var veldig lei frem til hit, så det var godt å høre at det ordnet seg.

Ben "og til og med uten bruk av balltre" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 20:37   #91
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Flott at det ordnet seg. Håper at denne ansatte har lært litt nå!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 21:36   #92
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så godt at du ikke ga deg og at dette fikk en bra slutt. Jeg er helt enig med deg i måten du gjorde dette på.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 00:16   #93
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Utskjelt på SFO

Så bra å høre.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 09:06   #94
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flott, safran! Så flink du er som greide å ta det videre og få den ansatte til å gi seg uten at det ble krangel ut av det. Veldig godt og riktig gjort.

Gammel 15-12-06, 09:29   #95
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Takk, alle sammen! Godt med litt oppbacking!

Gammel 15-12-06, 09:37   #96
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Veldig enig med Skilpadda.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 10:34   #97
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempefint at det ordnet seg, Safran. Enig med de andre i at du har vært kjempeflink.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 12:13   #98
Polkadot
Passiv

Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sånn, da satser jeg på at saken er ute av verden. Jeg fikk sagt akkurat det jeg ville, på akkurat den måten jeg ville. Tonen var hele tiden god. Hun kom til slutt frem til at hun ikke hadde gjort ting helt etter boken, og sa seg villig til å fortelle det til jentene. Det gikk tydelig inn på henne, for det endte med at hun tok til tårene og måtte gå.

Da enern kom hjem fortalte hun at de begge hadde fått en forklaring og en unnskyldning. Jeg er veldig lettet, og kommer til å fortelle henne at jeg syns det var veldig fint at hun gjorde det.

Du er en bra person. Ville egentlig sende dette i en prikk, men jeg er litt gjerrig med prikkene mine, så får ikke gitt deg noen akkurat nå.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 15:55   #99
devon
Fullverdig medlem

Hvor: Nord
devon har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hei
Har ikke lest gjennom hele tråden.

Jeg vil anbefale deg til å ta kontakt med vedkommne på SFO for å få en foklaring. Det og ikke gi barnet anleding til og forklare seg er helt uakseptabelt spesielt da pedagogisk personell er rollemodeller over for barna.

lykke til

devon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 16:17   #100
devon
Fullverdig medlem

Hvor: Nord
devon har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hei
Ja nå har jeg lest gjennom tråden og ser at det ordnet seg til slutt. Etter mitt syn har du opptrått veldig modent og avsluttet det hele på en fin måte. Flott

devon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.