Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bæredings for barn på 1,5 år

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-09, 10:28   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bæredings for barn på 1,5 år

Vi har kjøpt hytte. Nå skal vi ut i skogen og opp i trærne (i hvert fall ut i skogen). Knerten er flink til å gå ganske langt, men det er jo litt begrenset hvor langt han kommer seg med de små beina sine.

Vi har i lengre tid lånt en bæremeis, men den må nå leveres tilbake. Så vi må gjøre en ny investering i bæredings. Meis er jo greit, på sett og vis.

Men jeg håper at det er noen som har noen tips om en eller annen fancy bæredings hvor vi kan få med oss knerten 1,5 år på skogstur uten at noen av oss bærer seg i hjel. Han er helt normal i størrelsen for alderen; noen og 80 cm og ca 11 kilo.

Jeg vil gjerne se bilder, men evner jo å google hvis jeg får et eksakt navn.

Gammel 07-04-09, 10:41   #2
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bæredings for barn på 1,5 år

Ergo Baby Carrier.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 10:43   #3
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Jeg er veldig fornøyd med ergosela vår. Bærer til og med storebror i den.

Gammel 07-04-09, 10:51   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK. Jeg er litt mer en gjennomsnittlig tykk. Trenger jeg belteforlenger da?

Jeg ser at de har en "sportsversjon" som egner seg best for fedre, men også for de fleste mødre. Hvor høy bør man være for at denne skal passe? Jeg er bare 2 cm lavere enn mannen min, men det er han som er lav og jeg som er gjennomsnittlig høy. Det er nok mannen som kommer til å bære aller mest, så vi må kjøpe en som passer til ham også.

Gammel 07-04-09, 10:58   #5
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøpte belteforlenger med tanke på samboer, men han trenger den ikke. Kan ikke tenke meg at du heller gjør det. Hvis så skulle være tilfelle, kan du få min.

Vet ikke noe om sportsversjonen, dessverre.

Gammel 07-04-09, 10:58   #6
Left
Passiv

Standard

Patapum er omtrent som Ergo, men billigere. Får vel seleforlengere til den også tror jeg.

Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 10:59   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

jeg kjøpte belteforlenger med tanke på samboer, men han trenger den ikke. Kan ikke tenke meg at du heller gjør det. Hvis så skulle være tilfelle, kan du få min.

Vet ikke noe om sportsversjonen, dessverre.

Men din samboer klarer greit å bære i ergo uten "sportsversjon"?

Gammel 07-04-09, 11:01   #8
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Standard

Jada, og det til tross for at han er 1,93. Men han er ikke så veldig glad i å bære, så det er mest jeg som gjør det, og jeg er 1,61. :bygget som et pakkesel:

Gammel 07-04-09, 11:01   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har patapum toddler. Kjøpte den til Prototypen i fjor da han var 3 år gammel. Kan fremdeles bruke den til ham (i januar var han 111 cm og 18 kg), men nå tror jeg Førstedamen har overtatt den.

Gammel 07-04-09, 11:03   #10
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ergoen er ganske lav i panelet. Jeg vil anbefale Manduca eller Beco Butterfly fremfor Ergo.

Gammel 07-04-09, 11:32   #11
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Ergo var veldig beghaglig å bære i og sitte i da barnet var 2,5-3 år. Etter det har vi ikke prøvd noe særlig, men godt mulig det kunne fungert enda.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 11:37   #12
Tilden
Leken

Tilden sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Jeg har en svart og beige meget pent brukt Ergo hvis noen er interessert. Brukt kanskje tre ganger? Minsten trivdes ikke i bæretøy han, men vi voksne likte den veldig godt.

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 11:45   #13
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Vi testet en Manduca i helgen og ble solgt. Både mannen og jeg. Vi investerer i denne før vi reiser til Asia i sommer. Jenta koste seg masse i den også.

Gammel 07-04-09, 13:41   #14
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg har både ergoen og patapumen. Du må gjerne låne begge to og prøve de ut. Syntes de er utrolig praktiske og gode å bære i. Har brukt de masse til både små babyer og store barn på 4 år. Ganske enkelt helt geniale.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 13:42   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Jeg har både ergoen og patapumen. Du må gjerne låne begge to og prøve de ut. Syntes de er utrolig praktiske og gode å bære i. Har brukt de masse til både små babyer og store barn på 4 år. Ganske enkelt helt geniale.

Hva er forskjellen på dem, sånn rent bortsett fra prisen? Hvorfor har du begge to?

Gammel 07-04-09, 13:48   #16
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøpte en av hver pga nygjerrighet og at vi trengte to stykker da vi reiste på ferie med en som var 9 mnd og en som var 2 år og 9 mnd.

Forskjellen er så liten at jeg ville ha latt pris bestemme. Se hva du kan få skaffet brukt. Helt samme prinsippene med en hette man kan støtte hodet opp på når de faller i søvn. Ergoen har vel en stor lomme i frontpanelet med glidelås som ikke patapumen har. Ville vel ha holdt en knapp på ergoen hvis du får tak i den brukt da den støtter bittelitt bedre opp.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 13:53   #17
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Signerer de som anbefaler Patapum. Både jeg og A har vært kjempefornøyd med den!

Gammel 07-04-09, 13:56   #18
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ergo kan man bruke fra nyfødt. Patapum har to forskjellige - en for nyfødt og en for småbarn. Prismessig kommer de ut ganske likt hvis man har trenger 1 Ergo og 2 forskjellige patapum for å dekke fra nyfødt til stor unge.

Gammel 07-04-09, 14:21   #19
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
saxpia er litt kul
Standard

Og så finnes det jo en drøss av nydelige Mei Tai'er, da

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 22:58   #20
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker fremdeles mei tai til Sverre, han er snart 2,5 år. På ski i fjellet i helga satt han på pappan sin rygg og sov. Jeg bar ham også en stund, og synes det fungerer kjempegodt fremdeles. Vi er jo ganske drevne med MT-bruk, og synes den patenten er grei, men er du nybegynner i bæretøy, og har en unge som vil mye opp og ned er det kanskje greiere med en sele som er lett å klipse på seg. Søstra mi har en patapum som hun fremdeles bruker av og til til nesten-fireåringen. Den fungerer fint som av og på-sele.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:15.