Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bugaboo Cameleon?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-09, 09:20   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bugaboo Cameleon?

Er det noen her som har kjennskap til denne vogna, og kan si noe om den?

Fin sak, da:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 09:29   #2
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bugaboo Cameleon?

Hvis du søker på cameleon her inne, så får du opp 56 treff. Søker du på buggis (hvor dette vel er den vanligste modellen) får opp en god del flere.

Gammel 10-04-09, 09:30   #3
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg er på min 3. utgave av eksemplaret ... Meget fornøyd! Kan si mye mer, men du tar kanskje et søk?

Gammel 10-04-09, 09:30   #4
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har den ikke selv, men har prøvetrillet den noen ganger. Jeg synes den er litt "slarkete" i styret, og mange cameleon-eiere har selv sagt at vognen er noget oppskrytt.

Selv har jeg OTH, og den kommer jeg ikke til å skille meg av med før det er absolutt nødvendig, og da ikke helt frivillig.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 09:31   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg har den ikke selv, men har prøvetrillet den noen ganger. Jeg synes den er litt "slarkete" i styret, og mange cameleon-eiere har selv sagt at vognen er noget oppskrytt.

Selv har jeg OTH, og den kommer jeg ikke til å skille meg av med før det er absolutt nødvendig, og da ikke helt frivillig.

Jasså. Fant en strøken 08-modell på finn til 6000.

Gammel 10-04-09, 09:34   #6
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er superfornøyde. Men sjekk at håndtaket ikke er løst, før du kjøper. Vi er på vårt andre understell som ikke holder i reguleringen av håndtaket. Det glir opp. Første gangen klagde vi og fikk nytt understell, og vi vurderer om vi skal klage igjen, selv om både babytrader som solgte vogna, og Bugaboo, påpekte at vogna ikke skal brukes i bratte bakker. Så egentlig burde de ikke selge den i Norge, da.

Men likevel synes vi vogna er genial.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 09:48   #7
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jasså. Fant en strøken 08-modell på finn til 6000.

Da tenker jeg i mitt stille sinn "Hvorfor selge en så ny vogn, såpass billig, om den er Så fantastisk?"

OTH.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 10:06   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Som en liten digresjon; jeg synes OTH er oppskrytt!

Men et tips; Barnas Hus selger 08-modellene med rød eller orange base til 4 999,- akkurat nå, og det med et ekstra fleece-/canvastrekk i tillegg. Du kan jo evt. kontakte dem om det kunne være aktuelt med f.eks rød base.

Gammel 10-04-09, 10:06   #9
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du tuller, ikke sant? "Har noen kjennskap til Buggis?" lissom?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 10:09   #10
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Vi har den, og jeg synes den er helt fantastisk. God å trille, lett å legge sammen, ja i det hele tatt lett. Men stødig. Og veldig fin, synes jeg. Vi er veldig mye på farten, mye buss/trikk, og jeg klarer lett å løfte vognen inn og ut selv, om alle i nærheten sitter med spesielt innadvendte ansikter.

Nå har jeg kun sporadisk trillet andres vogner, og aldri hatt noen annen vogn selv. Men hver gang jeg prøver noe annet, slår det meg hvor utrolig god trillekomfort vår vogn har.

Av tidligere vogner ser jeg at det er sterke meninger om dette, og at frontene spesielt er steile mellom Bugaboo og OTH.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 10:27   #11
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg syns den var litt vel oppskrytt. Jeg hadde den de 3 første mnd til klumpen og var ikke sånn kjempe fornøyd med baggen på. Dessverre så gadd jeg ikke vente til jeg kunne bruke sportsdelen før jeg solgte den og det angrer jeg litt på nå kan du si... for den er jo genial med sportdelen..
og så så peeen da.. *sikle*
savner den...

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 11:03   #12
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en og angrer for at jeg ikke kjøpte den til storesøs, men ventet til lillesøs kom. Har kastet bort altfor mye penger på andre ubrukelige vogner.

Gammel 10-04-09, 11:13   #13
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt en, da lillesøster var rundt et halvt år. Var i og for seg fornøyd, men jeg klarte ikke å venne meg til måten å trille på. Og at den har 2 deler når man slår den sammen. Den har jo mange praktiske sider og er kul, men jeg ble aldri fornøyd med å trille den - og det er jo det som er viktigst.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 11:19   #14
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Da tenker jeg i mitt stille sinn "Hvorfor selge en så ny vogn, såpass billig, om den er Så fantastisk?"

OTH.

Billig?

Gammel 10-04-09, 11:19   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Du tuller, ikke sant? "Har noen kjennskap til Buggis?" lissom?

Nerd! :bærer:

Sist redigert av Skremmern : 10-04-09 kl 11:32.
Gammel 10-04-09, 11:31   #16
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns den er super, og jeg har både bugaboo og oth. Bagen er stor og vi brukte den til Småen var 8 måneder, mens på othen måtte vi over på sportsdelen ved 5,5 måneder og da hadde jeg strukket det litt...

Den er lett, god trille komfort (selv om othen er hakket bedre der), vendbar!, lekker og Småen trives godt i den.

Gammel 10-04-09, 12:00   #17
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Billig?

http://www.kidsandcare.no/index.cfm?...6&b_kid=225562

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 12:42   #18
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Jeg har både Bugaboo og OTH, hadde før solgt OTHen enn buggisen om jeg ble tvunget. Størrelsen på bagen er uvurderelig. Poden hviler enda i bagen to ganger om dagen og han er 10mnd, og han har enda en del og gå på. Bagen til OTH vokste han utav for 5 mnd. siden.

Vognene er superlett og manøvrere, lett og løfte inn i bil, enkel og slå sammen, man kan snu sittedelen hvilken vei man ønsker, i tillegg til at "styret" kan vippes frem og tilbake, handlekurven er stor og svært praktisk med åpne og lukke funksjon, I could go on.

Anbefalse på det varmeste.

Gammel 10-04-09, 13:20   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har prøvd begge vognene og synes begge er helt herlige. Bugabooen er penere enn OTH da.

Gammel 10-04-09, 13:28   #20
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt begge. Jeg synes trillecomforten på OTH er ti ganger bedre enn på buggisen. Men det er det eneste plusset hos meg for OTH fremfor buggis. Jeg liker ikke å ha ungen vendt fra meg. Samtidig synes jeg sittestillingen på OTH er grusom og den er kjempestor (lang) sammenlagt.

Minus på buggisen må vel være at den må deles i to for å klappes sammen. Og har man en stor unge holder den desverre ikke ut vognperioden, vi måtte gå over på en større vogn da poden rundet to år.
Men så lekker.
Lett å trille, lett å løfte. Super sittecomfort for brukeren. Jeg har ikke testet den med bagen. Genial med vinterhjulene. Jeg savnet egentlig kun at den kunne vært like stor og lun som simoen på de kaldeste vinterdagene med regn og vind. Men man kan jo ikke få alt.
Får jeg en liten en til kommer jeg til å slite skikkelig med vognvalget. Simo/buggis. Ender vel opp med begge tenker jeg. Simo til vinter, buggis til sommer.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.