Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-09, 14:13   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Koden bak 747, som sier (743) har ingenting med antall passasjerer å gjøre.

Trodde du det?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hvorfor det? Flyet med to motorer har plass til mer bensin.

Jeg tror det er skjeldnere at fly går tom for bensin enn at motorer slutter å virke. Men du må også ta med i vurderingen hvor godt de ulike flyene flyr med færre motorer. Kan en airbus fly med en motor, så er jo det bedre enn en boeing som ikke kan fly med tre, liksom. Skulle alle motorene slutte, er det ingen av de to som kan funke som glidefly, desverre.

Hvis det er de tekniske tingene du er mest redd for så anbefaler jeg å ta kontakt med et flyskrekk-kurs eller spørre om du får komme frem i cockpiten når dere flyr. Da kan du få svar på alle mulige lyder, samt hva som er tryggest. For alt du vet kan alle dine antagelser om hva som er tryggest være helt feil. Jeg møtte en veldig hyggelig steward en gang på vei til Bergen, siden han ikke hadde noe servering å gjøre unna på billigflyet, så satte han seg ned meg meg og forklarte absolutt alle lydene, "bremsingen", svingingen, ristingen osv. for meg. Det var veldig fint.

Jeg har mer eller mindre bare flydd airbus til USA, og som du vet har jeg flyskrekk også, og det har jeg taklet helt fint. Med større fly tar det som regel lengre tid før man når marsjhøyde, og for min del er det stigningen jeg liker minst.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:31.