|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Sv: Ang. kommentarer på prikkerMen la oss nå si at man har fått en rød prikk der man ser at avsenderen tydelig har misforstått? I stedet for å "plage" folk i tråden, så må det da være greit å sende en PM for å klargjøre? Ikke av typen "buhuh, hvorfor røøøødprikket du meg?", men mer av typen "jeg ser at du har rødprikket meg. Jeg tror du har misforstått den ene setningen jeg skrev. Jeg ville bare oppklare at jeg mente x og ikke y, slik at du ikke går rundt og tror at jeg mener at z er greit, for jeg synes det er ubehagelig at du går rundt og tror det". Eller?
![]() |
#2 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Ang. kommentarer på prikkerHvis det er et spørsmål i prikken, eller noe jeg ønsker å svare på, sender jeg en PM. Evt sender en grønn en tilbake. Hvis det er en rødprikk lar jeg det antakelig være. Med mindre det er berettiget, eller jeg har blitt misforstått, da vurderer jeg å redigere innlegget mitt eller utdype i et nytt innlegg. Tror og håper jeg, da. Som regel har jeg fått røde når noen har vært sterkt uenige med meg, og det må jo være greit, og ikke noe jeg tar innover meg noe mer enn selve debatten.
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Ang. kommentarer på prikker
![]() |
#4 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Ang. kommentarer på prikkerJeg bruker prikker for å kommentere - enten fordi det ikke er interessert for alle, eller fordi det er en avsporing (ja, for jeg avsporer aaaaaldri i en tråd :langnese: ) eller fordi jeg må gi fra meg noen prikker. Får jeg kommentar i prikk, svarer jeg ofte i en prikk uten å tenke mye på det.
![]() |
#5 |
Sånn passe sane
|
Fordi? IRL vil man jo som regel alltid ha mulighet til å oppklare en misforståelse, så hvorfor ikke her?
![]() |
#6 |
Protonterapeut
|
If it makes you feel better;
![]() |
#7 |
Administrator
|
Hvis en har misforstått deg og rødprikket, så er det nok mange fler i tråden som også har misforstått deg. Det er svært få på FP som bruker røde prikker, og i grunnen realtivt få innlegg som mottar prikker i det hele tatt. Oppklar i tråden, hvis det er noe å oppklare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Textrovert
|
Så hvis en person ikke har fått med seg et IKKE, f.eks., så bør jeg regne med at ingen andre har det heller? :setter på spissen:
![]() |
#9 |
Administrator
|
Jepp. Hvis en av hundre (har ikke eksakt tall) lesere rødprikker (FPere flest rødprikker ikke), og du får 1 rød prikk så vil det si at 99 andre også kan ha misforstått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Textrovert
|
Vel, jeg synes det er tåpelig å belemre et helt forum med en slik oppklaring bare fordi én person har vist at vedkommende har lest for fort.
![]() |
#11 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#12 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. kommentarer på prikker"Bedre å være slem enn kort???" |
![]() |