Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. kommentarer på prikker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-09, 07:14   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Men la oss nå si at man har fått en rød prikk der man ser at avsenderen tydelig har misforstått? I stedet for å "plage" folk i tråden, så må det da være greit å sende en PM for å klargjøre? Ikke av typen "buhuh, hvorfor røøøødprikket du meg?", men mer av typen "jeg ser at du har rødprikket meg. Jeg tror du har misforstått den ene setningen jeg skrev. Jeg ville bare oppklare at jeg mente x og ikke y, slik at du ikke går rundt og tror at jeg mener at z er greit, for jeg synes det er ubehagelig at du går rundt og tror det". Eller?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 07:22   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis det er et spørsmål i prikken, eller noe jeg ønsker å svare på, sender jeg en PM. Evt sender en grønn en tilbake. Hvis det er en rødprikk lar jeg det antakelig være. Med mindre det er berettiget, eller jeg har blitt misforstått, da vurderer jeg å redigere innlegget mitt eller utdype i et nytt innlegg. Tror og håper jeg, da. Som regel har jeg fått røde når noen har vært sterkt uenige med meg, og det må jo være greit, og ikke noe jeg tar innover meg noe mer enn selve debatten.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 07:49   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men la oss nå si at man har fått en rød prikk der man ser at avsenderen tydelig har misforstått? I stedet for å "plage" folk i tråden, så må det da være greit å sende en PM for å klargjøre? Ikke av typen "buhuh, hvorfor røøøødprikket du meg?", men mer av typen "jeg ser at du har rødprikket meg. Jeg tror du har misforstått den ene setningen jeg skrev. Jeg ville bare oppklare at jeg mente x og ikke y, slik at du ikke går rundt og tror at jeg mener at z er greit, for jeg synes det er ubehagelig at du går rundt og tror det". Eller?

Nei.

Gammel 21-04-09, 07:52   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker prikker for å kommentere - enten fordi det ikke er interessert for alle, eller fordi det er en avsporing (ja, for jeg avsporer aaaaaldri i en tråd :langnese: ) eller fordi jeg må gi fra meg noen prikker. Får jeg kommentar i prikk, svarer jeg ofte i en prikk uten å tenke mye på det.

Røde prikker (som jeg dog ikke får så mange av) leser jeg og lar det bli med det.

Gammel 21-04-09, 08:06   #5
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei.

Fordi? IRL vil man jo som regel alltid ha mulighet til å oppklare en misforståelse, så hvorfor ikke her?

For ordens skyld: "Sutre-PMer" etter rødprikking er ikke jeg heller noe for altså.

Gammel 21-04-09, 10:15   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I stedet for å "plage" folk i tråden, så må det da være greit å sende en PM for å klargjøre? Ikke av typen "buhuh, hvorfor røøøødprikket du meg?", men mer av typen "jeg ser at du har rødprikket meg. Jeg tror du har misforstått den ene setningen jeg skrev. Jeg ville bare oppklare at jeg mente x og ikke y, slik at du ikke går rundt og tror at jeg mener at z er greit, for jeg synes det er ubehagelig at du går rundt og tror det". Eller?

If it makes you feel better; .

Slik jeg ser det, er det MYE bedre å ta den oppklaringen i tråden. Quote deg selv i innlegget som kunne misforståes, og oppklar.

Gammel 21-04-09, 10:43   #7
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis en har misforstått deg og rødprikket, så er det nok mange fler i tråden som også har misforstått deg. Det er svært få på FP som bruker røde prikker, og i grunnen realtivt få innlegg som mottar prikker i det hele tatt. Oppklar i tråden, hvis det er noe å oppklare.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 10:50   #8
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Hvis en har misforstått deg og rødprikket, så er det nok mange fler i tråden som også har misforstått deg.

Så hvis en person ikke har fått med seg et IKKE, f.eks., så bør jeg regne med at ingen andre har det heller? :setter på spissen:

Gammel 21-04-09, 10:56   #9
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Så hvis en person ikke har fått med seg et IKKE, f.eks., så bør jeg regne med at ingen andre har det heller? :setter på spissen:

Jepp. Hvis en av hundre (har ikke eksakt tall) lesere rødprikker (FPere flest rødprikker ikke), og du får 1 rød prikk så vil det si at 99 andre også kan ha misforstått.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 10:57   #10
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jepp. Hvis en av hundre (har ikke eksakt tall) lesere rødprikker (FPere flest rødprikker ikke), og du får 1 rød prikk så vil det si at 99 andre også kan ha misforstått.

Vel, jeg synes det er tåpelig å belemre et helt forum med en slik oppklaring bare fordi én person har vist at vedkommende har lest for fort.

Gammel 21-04-09, 11:05   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er forresten de siste 25 røde prikkene gitt på FP:

1. ""
  2. "Såsåså... "
  3. "MAKAN!"
  4. "prøvde bare å være behjelpelig"
  5. "Du er nesten sjarmerende ignorant"
  6. "."
  7. "Ansvarsfraskrivelse er en fin ting. "
  8. ":sinna:"
  9. "Hva misforsto jeg? At hun prater om insekter og katter som likt? At hun synes det er greit å prate om å plage dem? Det er like lite usaklig å reagere og motdiskutere på det, som noe annet."
  10. "Det er da mange ikke-kristne som har samme syn, og nei, jeg er ikke en av de."
  11. "Usaklig og du har dessuten tydeligvis misforstått en hel del."
  12. "Helt usaklig."
  13. ""
  14. "Dette synes jeg er utrolig unødvendig. Jeg har beklaget at jeg ikke ser annet enn det du skriver allerede."
  15. "Gratulerer. Du er vinner av min første røde prikk noensinne."
  16. "Smakløst."
  17. "Djiiises! En slik kommentar bidrar ikke akkurat til at store mennesker føler seg bedre. "
  18. "."
  19. "Bedre å være slem enn "kort"."
  20. "Du er alltid så frekk og ekkel i innleggene dine og det er slett ikke noe kjekt på et forum. Man trenger slett ikke alltid være enige, men du kan godt roe ned gemyttet ditt for du er tverr og sur og man får ikke noe godt inntrykk av deg."
  21. "Takk for svar! "
  22. "Er denne vanskelig å forstå?"
  23. ""
  24. "..."
  25. "det er lov å spore av."

Så kjedelige prikker ...

Jeg vet jeg har nevnt det før, men jeg tror jeg har fått den beste rødprikken her inne.
"Få hodet ut av ræva!"

Den både overrasket meg, irriterte meg og fikk meg til å le på en gang. Det var prikken sin det!

Gammel 21-04-09, 11:07   #12
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Bedre å være slem enn kort???"

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:47.