Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. kommentarer på prikker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-09, 10:28   #61
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Heller skjønner jeg ikke motstanden mot hevnprikking, det er for meg helt ulogisk, om man rødprikker noen så skal man kunne ha seg frabedt å bli prikket tilbake? Det synes jeg er merkelig tankegang.

Jeg synes det er barnslig. Det blir som å lete etter noe å kritisere hvis man blir kritisert selv. Type: "Jeg synes du var fryktelig usaklig i denne diskusjonen og det fortjener en rødprikk, Veronal." "Du, du, du - du har stygg avatar. Hilsen Veronal "

Gammel 21-04-09, 10:43   #62
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men la oss nå si at man har fått en rød prikk der man ser at avsenderen tydelig har misforstått? I stedet for å "plage" folk i tråden, så må det da være greit å sende en PM for å klargjøre? Ikke av typen "buhuh, hvorfor røøøødprikket du meg?", men mer av typen "jeg ser at du har rødprikket meg. Jeg tror du har misforstått den ene setningen jeg skrev. Jeg ville bare oppklare at jeg mente x og ikke y, slik at du ikke går rundt og tror at jeg mener at z er greit, for jeg synes det er ubehagelig at du går rundt og tror det". Eller?

Hvis en har misforstått deg og rødprikket, så er det nok mange fler i tråden som også har misforstått deg. Det er svært få på FP som bruker røde prikker, og i grunnen realtivt få innlegg som mottar prikker i det hele tatt. Oppklar i tråden, hvis det er noe å oppklare.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 10:43   #63
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

"Du, du, du - du har stygg avatar. Hilsen Veronal "

Gammel 21-04-09, 10:49   #64
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er barnslig. Det blir som å lete etter noe å kritisere hvis man blir kritisert selv. Type: "Jeg synes du var fryktelig usaklig i denne diskusjonen og det fortjener en rødprikk, Veronal." "Du, du, du - du har stygg avatar. Hilsen Veronal "

Jeg er enig i at det kan være barnslig. Men om to diskuterer i en diskusjon og den ene fyrer av en rødprikk bare for ekstra å si i fra at man er sint, så kan jeg ikke skjønne at det er verre for den andre å sende en tilbake.

Jeg har aldri hevnprikket eller outet røde prikker så jeg føler jo det samme som du sier her, men ser ikke at det er noe feil i prinsippet med hevnprikking.

Gammel 21-04-09, 10:50   #65
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Hvis en har misforstått deg og rødprikket, så er det nok mange fler i tråden som også har misforstått deg.

Så hvis en person ikke har fått med seg et IKKE, f.eks., så bør jeg regne med at ingen andre har det heller? :setter på spissen:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 10:51   #66
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@Esm: I slike sammenhenger ville jeg nok ikke syntes det var barnslig. (Jeg er bare kjent med de barnslige versjonene både her og andre fora. )

Gammel 21-04-09, 10:52   #67
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Vi har et diskusjonsforum, man ønsker å formidle noe. Det er liksom hele poenget? Jeg er litt nysgjerrig på om dere lar denne regelen gjelde IRL også? Beklager vennen min, missforstått er missforstått. Jeg forlanger å få opprettholde min mening om hva du mente i denne saken uavhengig av hva du egentlig mente.

Eller er det slik at dere mener at det heller bør oppklares i tråden dersom man føler noe var uklart?

Men jeg kan ikke helt skjønne motstanden mot at folk som får prikker som tydelig viser en misforståelse, skal kunne oute prikken og oppklare i tråden. Jeg synes det må være helt greit jeg. Ikke ser jeg det på som automatisk sutring heller, det kommer an på hva som sies.

Heller skjønner jeg ikke motstanden mot hevnprikking, det er for meg helt ulogisk, om man rødprikker noen så skal man kunne ha seg frabedt å bli prikket tilbake? Det synes jeg er merkelig tankegang.

Enig med begge. Og at man prikker rødt til en bruker man er uenig med i en diskusjon, selv om man har fått rød prikk fra denne tidligere i diskusjonen må jo være helt kurant? Eller er det noen som mener at bare den som var først ute har rett til å prikke?

Gammel 21-04-09, 10:55   #68
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Men rine da, det interessante er vel hva som stod i den røde?

"Helt usaklig," sto det der. Og ble gitt til det desidert mest usaklige innlegget i kattediskusjonen.

Gir veldig sjelden røde i grunn. Mange jeg er uenig med, men når jeg merker at jeg blir litt sånn: av et innlegg, da jeg bare sende en rødprikk.

Nå har jeg faktisk bare en rød gitt (den jeg nevnte) og ingen (!) mottatte på kontrollpanelet.
:skimter M2 i det fjerne:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 10:56   #69
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Så hvis en person ikke har fått med seg et IKKE, f.eks., så bør jeg regne med at ingen andre har det heller? :setter på spissen:

Jepp. Hvis en av hundre (har ikke eksakt tall) lesere rødprikker (FPere flest rødprikker ikke), og du får 1 rød prikk så vil det si at 99 andre også kan ha misforstått.

Gammel 21-04-09, 10:57   #70
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Hvis en av hundre (har ikke eksakt tall) lesere rødprikker (FPere flest rødprikker ikke), og du får 1 rød prikk så vil det si at 99 andre også kan ha misforstått.

Vel, jeg synes det er tåpelig å belemre et helt forum med en slik oppklaring bare fordi én person har vist at vedkommende har lest for fort.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 10:59   #71
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Her er forresten de siste 25 røde prikkene gitt på FP:

1. ""
  2. "Såsåså... "
  3. "MAKAN!"
  4. "prøvde bare å være behjelpelig"
  5. "Du er nesten sjarmerende ignorant"
  6. "."
  7. "Ansvarsfraskrivelse er en fin ting. "
  8. ":sinna:"
  9. "Hva misforsto jeg? At hun prater om insekter og katter som likt? At hun synes det er greit å prate om å plage dem? Det er like lite usaklig å reagere og motdiskutere på det, som noe annet."
  10. "Det er da mange ikke-kristne som har samme syn, og nei, jeg er ikke en av de."
  11. "Usaklig og du har dessuten tydeligvis misforstått en hel del."
  12. "Helt usaklig."
  13. ""
  14. "Dette synes jeg er utrolig unødvendig. Jeg har beklaget at jeg ikke ser annet enn det du skriver allerede."
  15. "Gratulerer. Du er vinner av min første røde prikk noensinne."
  16. "Smakløst."
  17. "Djiiises! En slik kommentar bidrar ikke akkurat til at store mennesker føler seg bedre. "
  18. "."
  19. "Bedre å være slem enn "kort"."
  20. "Du er alltid så frekk og ekkel i innleggene dine og det er slett ikke noe kjekt på et forum. Man trenger slett ikke alltid være enige, men du kan godt roe ned gemyttet ditt for du er tverr og sur og man får ikke noe godt inntrykk av deg."
  21. "Takk for svar! "
  22. "Er denne vanskelig å forstå?"
  23. ""
  24. "..."
  25. "det er lov å spore av."

Gammel 21-04-09, 11:00   #72
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I slike sammenhenger synes jeg kanskje ikke det er barnslig. Jeg er bare kjent med de barnslige versjonene både her og på andre fora.

Åja, nei, jeg vet jo ikke så mye om det heller, har ikke fått så mange rødprikker, men en gang fikk jeg en rødprikk uten kommentar fra en bruker som jeg hadde tatt rotta på i en diskusjon. Siden den var uten kommentar så var det antagelig for å vise at brukeren var veldig sint eller noe.

I et slikt tilfelle så kan jeg ikke skjønne at rødprikkeren skulle ha rimelig grunn til å bli fornærmet om jeg hadde sendt en rødprikk tilbake. Jeg synes jo at man ikke skal ta rødprikke så alvorlig, og synes derfor at de som blir veldig fornærmet over hevnprikker er inkonsekvente.

Gammel 21-04-09, 11:02   #73
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Jeg ble veldig nysgjerrig på nr. 13.

Gammel 21-04-09, 11:03   #74
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om jeg rødprikker og vedkommende føler for å ha en samtale rundt det så er det helt greit. Outing er også helt greit. Jeg ser ikke helt hvorfor folk ikke skal sutre. Men å forsøple rtåder med prikkesutring er litt unødvendig. Da får man heller ta det på PM.

Noen blir såre over røde prikker, og da må de jo få uttrykke det.
Venner må jo kunne fortelle hverandre hvordan de reagerer på ting. Om de skulle ha behov for det.

Gammel 21-04-09, 11:03   #75
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der var jo min jo! Nr. 12

(Ser at jeg er ganske mild i tilbakemeldingene mine i forhold til mange andre, ja. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 11:04   #76
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Ja! Kanskje det er en rødprikk mellom to erklærte fiender? Nå klemmer jeg deg! Mohahahaha!

Gammel 21-04-09, 11:05   #77
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Veronal: Det er nok en irånisk klem det der.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 11:05   #78
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Ja! Kanskje det er en rødprikk mellom to erklærte fiender? Nå klemmer jeg deg! Mohahahaha!

Det må være en sofistikert hevnprikk.

:respekt:

Gammel 21-04-09, 11:05   #79
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er forresten de siste 25 røde prikkene gitt på FP:

1. ""
  2. "Såsåså... "
  3. "MAKAN!"
  4. "prøvde bare å være behjelpelig"
  5. "Du er nesten sjarmerende ignorant"
  6. "."
  7. "Ansvarsfraskrivelse er en fin ting. "
  8. ":sinna:"
  9. "Hva misforsto jeg? At hun prater om insekter og katter som likt? At hun synes det er greit å prate om å plage dem? Det er like lite usaklig å reagere og motdiskutere på det, som noe annet."
  10. "Det er da mange ikke-kristne som har samme syn, og nei, jeg er ikke en av de."
  11. "Usaklig og du har dessuten tydeligvis misforstått en hel del."
  12. "Helt usaklig."
  13. ""
  14. "Dette synes jeg er utrolig unødvendig. Jeg har beklaget at jeg ikke ser annet enn det du skriver allerede."
  15. "Gratulerer. Du er vinner av min første røde prikk noensinne."
  16. "Smakløst."
  17. "Djiiises! En slik kommentar bidrar ikke akkurat til at store mennesker føler seg bedre. "
  18. "."
  19. "Bedre å være slem enn "kort"."
  20. "Du er alltid så frekk og ekkel i innleggene dine og det er slett ikke noe kjekt på et forum. Man trenger slett ikke alltid være enige, men du kan godt roe ned gemyttet ditt for du er tverr og sur og man får ikke noe godt inntrykk av deg."
  21. "Takk for svar! "
  22. "Er denne vanskelig å forstå?"
  23. ""
  24. "..."
  25. "det er lov å spore av."

Så kjedelige prikker ...

Jeg vet jeg har nevnt det før, men jeg tror jeg har fått den beste rødprikken her inne.
"Få hodet ut av ræva!"

Den både overrasket meg, irriterte meg og fikk meg til å le på en gang. Det var prikken sin det!

Gammel 21-04-09, 11:05   #80
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Hersketeknikk!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.