|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vårbekledning på barna
Slike har vi til jentene, og jeg synes de er helt geniale til slike vær- og temeraturforhold som du beskriver.
|
|
|
|
#22 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Vårbekledning på barnaJeg synes man må kjenne på barnet i løpet av dagen- kle av hvis det er varmt og kle på hvis det er kaldt/surt. I barnehagen henger det en reimatec vinterdress (som er så slitt at den funker som vårdress) og den har jeg bedt de bruke spesielt hvis det er fuktig eller vått ute. Hvis det er tørt og fint har han en hellyhansen (tynt for) vårdress. Lue, pannebånd, votter, pulsvarmere og ullesokker ligger på plassen hans, samt tjukt ulltøy. Han bruker som regel ullundertøy innerst, med mulighet forå skrelle av utvendig. Og forøvrig er jeg ikke redd for at de skal kle av han for mye; på avdelingen jobber det en dame som alltid fryser og som overfører dette til barna. Jeg tror barna kan bli like lett forkjølet av å bli overvarme som å bli kalde.
|
|
|
#23 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Vårbekledning på barnaHer bruker vi vinterdress enda. Det har variert litt om han har hatt ull under, det kommer ann på temperaturen, men stort sett har det vært såpass kaldt at ull har vært brukt. Men nå regner det så nå blir det sikkert dress og regnbukse utenpå framover.
|
|
|
|
#24 |
|
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vårbekledning på barnaHer ligger det på 10-12 grader om dagen.
|
|
|
#25 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
T-skjorte og piratbukse? Hvor varmt har dere det egentlig der borte? |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Stabilt ustabil...
|
Hun går til skolen med langermet, evt en jakke i tillegg. Og hun har vel hatt med både knestrømper og vanlige korte sokker, til å bytte på ved behov eller at hun ruller ned knestrømpene og bretter ned piraten. Hun har flere sånne som går til under kneet og som kan brettes ned til bukselengde. Strømpebukse under ble rett og slett for varmt her om dagen.
|
|
|
#27 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
Sv: Vårbekledning på barnaJo her Østpå er det vår |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Pauset
|
Sv: Vårbekledning på barnaMin går i strømpebukse og overtrekksbukse. Evt i dag hadde han joggebukse under, så de kunne ta av overtrekksbuksa. Ikke noe strømpebukse under da. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Vårbekledning på barnaHjemme bruker de ikke lue når det er 8-9 grader og mer. Har trumpet gjennom jakke en del dager, og sagt at ved +15 så får de gå i bare genser. Men de er nok mer kledt i barnhagen ja. Har begynt å ta av bukser når de kommer, sånn at de går i bare det de skal ha under dress. Noen har tungt for det, og det til tross for lapp på plassene deres. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Det har vært varmt her også noen dager, men nå er det litt kjøligere igjen. Jeg er selv varm av meg, men jeg er nok litt streng på ungene. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Stabilt ustabil...
|
Jeg er stor fan av tynt ullundertøy/superundertøy, og det er bare siste uka hun har gått uten superundertøyet. Men jeg har på ingen måte tenkt å pakke det bort for sesongen; jeg foretrekker heller et lang underst med ull og at de heller kan kle av jakker/dresser hvis de blir varme, og temperaturen svinger nok frem og tilbake selv om vi har fått smake på god-varmen noen dager...
|
|
|
#33 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Vårbekledning på barnaPåkledning av unger er søren meg ikke lett, og i hvertfall ikke i slike "overgangsfaser" som nå hvor det svinger en del. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Vårbekledning på barnaIdag hadde jeg på Hannah ullundertøy og en joggedress fra HM. Og sa ifra både til henne og personalet at hun bare kunne ha på det under Reimadressen.
|
|
|
#35 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
|
|
|