|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#221 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?
Vil du være livvakten min?
|
|
|
|
#223 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
Deltidsmamma
|
Hva med; "Nei, dette setet har jeg reservert." Det burde være godt nok. |
|
|
|
|
|
#225 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte henger seg så veldig opp i at Skvetten sa kun nei, uten å forklare hvorfor. Det kan se ut som dere ikke har lest hovedinnlegget.
|
|
|
#226 |
|
Ringskrømt
|
For eksempel, ja.
Jeg henger meg ikke så veldig opp i noe som helst, jeg skisserer bare hva jeg anser som høflig i møte med andre mennesker. |
|
|
|
|
|
#227 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det uhøflig å være ærlig?Men var ikke Skvetten høflig nok i din mening?
|
|
|
#229 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Så klart hadde vi bestilt og betalt for 5 plasser i familievogn. Men mor og baby ble plassert ved vogn, og de andre ved en firergruppe, bl.a. Og så klart bytter vi med et av våre seter. Hva var det du missa? Vi byttet jo bare en rad, eller høyre eller venstre side av vogna. Faktisk enda større sjanse til å sove i fred et annet sted enn ved oss. Et bytte kan jo innebære et hensyn til andre passasjerer også. |
|
|
|
|
|
#230 |
|
Ringskrømt
|
Jeg synes dama Skvetten møtte var uhøflig, men det er selvsagt ikke en invitasjon til å opptre uhøflig selv. "Det har jeg mye imot ..." er ikke så ille, men ikke så veldig høflig det heller, og det var sikkert ikke meningen heller, det var en litt snappy tilbakemelding til en som tok seg altfor godt til rette. Jeg har ikke tatt noe utgangspunkt i hva som skjedde videre. |
|
|
|
|
|
#232 |
|
Pauset
Jo noen ganger kan en part vite hva som er lurt på bakgrunn av tidligere erfaringer. Når man formidler dette til en annen kan man komme fram til en løsning som gagner begge. |
|
|
|
|
|
#233 |
|
Glamorøs
|
Ikke vanskelig i det hele tatt. Problemet er at du fremstiller ikke deg selv akkurat som høfligheten og forståelsen selv.
|
|
|
#234 |
|
Pauset
På hvilken måte? Ut fra hva jeg tenker om det å ta tog? Eller ut fra det jeg konkret beskriver. Er det skrivemåten min eller det jeg skriver om? |
|
|
|
|
|
#235 |
|
Travelt opptatt
|
Veldig mye kommer an på toneleie, ansiktsuttrykk og kroppspråk, men jeg ville nok slengt på en "dessverre", "beklager" eller noe annet intetsigende som folk flest mener er høflig.
|
|
|
#238 |
|
Glamorøs
|
Det kan godt hende. Og det er kjipt å få setereserveringer som er helt off. Jeg skjønner også at det er best for en småbarnsfamilie å sitte sammen på en lengre tur, men måten Electronica har fremlagt saken sin på gjør at hun for meg fremstår som lite høflig og hyggelig.
|
|
|
#239 |
|
Pauset
Men da er vi enige da, selv om du ikke liker meg og måten jeg skriver på. Det var bare det jeg skulle fram til, og det gjelder nok mange i denne tråden. |
|
|
|
|
|
#240 |
|
Glamorøs
|
Nei, vi er ikke helt enige. Jeg har ikke fått inntrykk av at du har noe særlig forståelse for at andre også har gode grunner til å beholde setene sine, selv når det er til bry for deg.
|
![]() |
|
|