Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg hater humler-tråd!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-09, 00:53   #41
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg hater humler-tråd!

Humler er forutsigbare - og "dumme". Pappa satt i "innflyvningsbanen" til bolet deres på terrassen (for 20 år siden), og de kræsjet i panna hans hver gang de skulle inn.

...eller var det pappa som var dum fordi han ikke flyttet seg????

Gammel 21-04-09, 00:54   #42
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Og hva med en diger og ufyselig GRESSHOPPE. Hva slags østlandsbeist er det?

Jeg skal ikke fortelle min skrekkhistorie....

Gammel 21-04-09, 07:54   #43
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Nei, for tenk, humler er verre. Jeg har aldri sett en klegg engang, kan ikke si det samme om humler.

Hvis du aldri har sett en klegg, eller enda verre hatt en etter deg, på deg osv. så forstår jeg at du synes humla er verst. Humla gjør deg jo ingen ting om du lar den i fred, men det gjør kleggen. Å bli bitt av klegg er faktisk ganske vondt.
Men du er sikkert like redd humle som jeg er veps. Da har du all min medlidenhet.

Det forteller meg at jeg har valgt riktig i forhold til flytting til sentrale strøk. Masse ekle beist der vi har hus :skrekkk:

Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 09:04   #44
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men humla lar deg ikke være i fred. Intensjonen er kanskje ikke å ta deg, men det plager meg veldig at den surrer rundt meg i mange minutter før den flyr videre (og den flyr ikke langt når den flyr videre heller). Jeg oppfatter den som en trussel, imotsetning til vepsen som er raskere i vendingen og som flyr bort etter kort tid.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 09:17   #45
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Humler er fine de, så lenge di driter i å smelle i ruta mi. De bråker ille gæli om de kommer på innsiden..

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 09:36   #46
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Humler er søte på avstand.

I går jaget jeg ut fire fra huset; straks mindre søte, snarere skumle, uberegnelige kjøtere med mystisk agenda.

Mistenker humlebol i nærheten.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 09:43   #47
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Denne tråden har jo avdekket mange som liker humler, ja som rett og slett synes de er søte. Da må jo flere av dere like andre insekter også?

Selv elsker jeg insekter (minus fluer i alskens varianter - selvmotsigende nok ), og prøver faktisk å strekke meg til det ytterste for å unngå å ta kverken på de. Jeg dreper ikke edderkopper (som jeg ser på som lykkebringere ), og et utall av insekter har gjennom årenes løp havnet i min varetekt for å bli reddet fra den sikre død.

Mannen mener jeg er sprø på grunn av dette, og et par venninner truer med å få meg tvangsinnlagt. Selv mener jeg at man skal ha respekt for alt liv.

Sorry kuppinga, Skremmeren.

Men jeg er ikke alene, er jeg?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 10:40   #48
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Men humla lar deg ikke være i fred. Intensjonen er kanskje ikke å ta deg, men det plager meg veldig at den surrer rundt meg i mange minutter før den flyr videre (og den flyr ikke langt når den flyr videre heller). Jeg oppfatter den som en trussel, imotsetning til vepsen som er raskere i vendingen og som flyr bort etter kort tid.

Det er kanskje fordi du ser ut som en blomst?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 10:57   #49
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 22-04-09, 13:26   #50
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Slår meg på lag med dem som slett ikke synes humla er så verst, det er litt sommer og doven sol følelse over humlesurr.
Kleggen er virkelig verre, de er store ondskapsfulle troll som kommer susende med ett mål for øye- å få ete kjøttsår fra huden din som gjør vondt og blør. Slår man en ihjel kommer den hundre stykker i begravelsen og for å ta hevn :grøss: Hater klegg, tar livet av enhver jeg får tak på og kan ikke fatte og begripe hvilken misjon de har her på jorden, de bestøver jo ikke blomster engang.

Gammel 22-04-09, 13:40   #51
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Faens beist, altså! Store, ekle, pelskledde pattedyr! Jeg hater humler mer enn jeg hater punkterte dekk, det eneste jeg hater og misliker mer er krig, fred og politikk og sånn. Det dundrer på vinduet mitt, en humles monsterkropp treffer ruta gang på gang i sitt patetiske forsøk på å komme inn. Blæh! Den sirkla rundt vogna hvor lillemor sover et par ganger også, og jeg hadde virkelig hjertet i halsen, myggnettinga er rett og slett ikke sterk nok til å holde sånne kryp (som for øvrig er sendt rett fra djevelen) ute. Hvorfor finnes humler, jeg hater, hater, hater, humler, og jeg driter i om vepsen er farligere og hissigere!

Jeg foretrekker humler fremfor katter. Når vi snakker om store, pelskledde pattedyr, altså.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 13:42   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker humler. Men jeg skal innrømme at de svære drivhushumlene som er ute nå gir meg litt gufs. De dunker på ruta her for å komme inn virker det som, og de er så store at man hører jo faktisk "dunk dunk" ganske høyt på ruta.

Gammel 22-04-09, 13:55   #53
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Denne tråden har jo avdekket mange som liker humler, ja som rett og slett synes de er søte. Da må jo flere av dere like andre insekter også?

Selv elsker jeg insekter (minus fluer i alskens varianter - selvmotsigende nok ), og prøver faktisk å strekke meg til det ytterste for å unngå å ta kverken på de. Jeg dreper ikke edderkopper (som jeg ser på som lykkebringere ), og et utall av insekter har gjennom årenes løp havnet i min varetekt for å bli reddet fra den sikre død.

Mannen mener jeg er sprø på grunn av dette, og et par venninner truer med å få meg tvangsinnlagt. Selv mener jeg at man skal ha respekt for alt liv.

Sorry kuppinga, Skremmeren.

Men jeg er ikke alene, er jeg?

Jeg er enig med deg om respekt for alt liv. Jeg dreper ikke noen, hverken fluer eller maur, eller snegler i hagen. Men jeg er ekstremt redd for eddekopper. Så redd at hjertet mitt dunker, jeg får ikke puste, og blodet stopper og at jeg begynner å grine. Da mannen min dreper edderkopper i stedet for å slippe de ut, gråter jeg for dem. Fordi de måtte dø for min redsels skyld.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 13:56   #54
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Standard

Ellers syns jeg at humler er harmløse. Klegg er mer innpåslitne, ja.

Gammel 22-04-09, 23:13   #55
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Humler er lodne og søte.
Klegg er noe drit.

Gresshopper, haha, - lurer på om jeg ikke "reddet" Amelie fra en gresshoppe en gang?

Øyenstikker må dere fange i en isboks og la den ligge der så lenge at du er sikker på at den er død. Da kan den doneres til nærmeste lærer og vi kan ta en titt på de flotte fargene. For å unngå seigpinig kan boksen puttes i fryseren.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 23:24   #56
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kalufs, her.

Ellers syns jeg at humler er harmløse.

Og det er ikke edderkoppen? De handler jo ikke om hvem som er farligst, du med din redsel for edderkopper burde skjønne det.

Gammel 23-04-09, 08:46   #57
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kalufs, her.

Da mannen min dreper edderkopper i stedet for å slippe de ut, gråter jeg for dem. Fordi de måtte dø for min redsels skyld.

Jeg fisker ikke heller, jeg. Jeg synes veldig synd på fiskene.

Men jeg lar mannen fiske for meg.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 09:41   #58
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Standard

Og det er ikke edderkoppen? De handler jo ikke om hvem som er farligst, du med din redsel for edderkopper burde skjønne det.

Sant, sant. Jeg skjønner deg godt!

Gammel 23-04-09, 10:22   #59
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Biter de altså? Min barnelærdom sier at de brenner?

De stikker faktisk;

Du blir ikke syk nei kanskje, men du kan hovne opp og få skikkelig vondt. Jeg ble stukket av en humle i Danmark for mange år siden, og sov ikke den natta fordi armen min var knallhoven og skikkelig vond. Men det gikk jo over igjen. Min erfaring er at det faktisk er vondere å bli stukket av humle enn av veps. Vepsestikk er ikke vondt så lenge.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.