Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg hater humler-tråd!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-09, 14:45   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater humler-tråd!

Faens beist, altså! Store, ekle, pelskledde pattedyr! Jeg hater humler mer enn jeg hater punkterte dekk, det eneste jeg hater og misliker mer er krig, fred og politikk og sånn. Det dundrer på vinduet mitt, en humles monsterkropp treffer ruta gang på gang i sitt patetiske forsøk på å komme inn. Blæh! Den sirkla rundt vogna hvor lillemor sover et par ganger også, og jeg hadde virkelig hjertet i halsen, myggnettinga er rett og slett ikke sterk nok til å holde sånne kryp (som for øvrig er sendt rett fra djevelen) ute. Hvorfor finnes humler, jeg hater, hater, hater, humler, og jeg driter i om vepsen er farligere og hissigere!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 14:49   #2
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg hater humler-tråd!

Jeg synes egentlig at humler er ålreite beist, jeg.

Gammel 20-04-09, 14:50   #3
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes helt klart veps er verre. Men jeg kan absolutt forstå din frykt! Pattedyr er de vel strengt tatt ikke, da. Men hvorfor de finnes? Hmm, det høres ut som noe 4-åringen min kunne ha spurt om. Og da ville jeg kanskje svart noe sånt som at de er snille som bestøver blomster og sørger for at vi får vakre blomster, og frukt på frukttrærne og sånn. Evt kan man jo trekke inn litt evolusjonsbiologi. At humla er slik den er fordi det er slik miljøet har formet arten dens?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 14:50   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er så forbaska svære, og dovne og innpåslitne. De vrimler rundt deg i mange minutter før de flyr to cm. lenger til høyre for å vrimle der i noen minutter, og sånn fortsetter det. Jeg takler humler veldig dårlig, jeg ligger omtrent i fosterstilling og gråter når det kommer en min vei. Vepsen takler jeg (om ikke mye) men bedre.

Gammel 20-04-09, 14:51   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men hvorfor de finnes? Hmm, det høres ut som noe 4-åringen min kunne ha spurt om. Og da ville jeg kanskje svart noe sånt som at de er snille som bestøver blomster og sørger for at vi får vakre blomster, og frukt på frukttrærne og sånn. E

Vi har da for faen nok insekter som bestøver blomster. Vi trenger ikke humla også!

Gammel 20-04-09, 14:53   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke edderkopper er så ille heller.

Jeg kan ikke fordra klegg, veps og biller!

Gammel 20-04-09, 14:55   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg synes ikke edderkopper er så ille heller.

Jeg kan ikke fordra klegg, veps og biller!

Edderkopper i moderat størrelse er greit, de kaster jeg ut selv, men det må ikke være mange av de, de må ikke være store og jeg må ikke være på deres område (som i kjelleren, f.eks.).

Gammel 20-04-09, 15:16   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Veps og klegg er definitivt verre for meg. (Sikkert mye fordi de er et større problem her også.)

I mine øyne er det liksom noe godmodig og dovent over humla, men den er langt fra noen favoritt bare så det er sagt.

Og så må vi ikke glemme brennmaneter, som kan forpeste en ellers helt nydelig dag på stranden.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 15:46   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Humler er fine.

Gammel 20-04-09, 15:58   #10
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Du og Eivind, Skremmern! Min sønn på knappe 5 år har fryktet humla siden midtvinters. Han går inn straks han ser noe som ligner humle - fluer f. eks.

Jeg takler humler greit, men snakk ikke til meg om bier eller veps...

Gammel 20-04-09, 16:40   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker humler.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 16:51   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også humler er forholdsvis greie, veps er verre.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 17:06   #13
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg HATER alt som potensielt kan stikke, brenne eller suge noe ut av kroppen min. Humler går under den kategorien, så en med-hater melder seg.

Gammel 20-04-09, 17:14   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Kleggen er absolutt verst!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 19:03   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Kleggen er absolutt verst!

Nei, for tenk, humler er verre. Jeg har aldri sett en klegg engang, kan ikke si det samme om humler.

Gammel 20-04-09, 19:08   #16
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Humler er søte.

Men om de surrer rundt og ikke drar sin vei i rimelig tid, da blir jeg litt skeptisk ja.

Gammel 20-04-09, 19:26   #17
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Nei, for tenk, humler er verre. Jeg har aldri sett en klegg engang, kan ikke si det samme om humler.

Lucky you. De er skikkelig innpåslitne, og ikke egentlig uinteressert i oss - som humla. De er seige og treige og utspekulerte, og når de biter gjør det skikkelig vondt, så blør du og deretter klør og svir det i dagesvis. Og de kommer aldri alene. Ser du en er garantert svermen rett rundt hjørnet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 19:26   #18
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vepsen er mye verre synes jeg.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 19:27   #19
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Humler er harmløse, hyggelige og gjennomført fine, de.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 19:28   #20
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

For noe tull.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.