|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Singing in the rain
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() |
Pølse- og makaronigratengJeg trenger oppskrift på pølse og makaronigrateng
|
|
|
#2 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pølse og makaronigratengPølsegrateng.
|
|
|
|
#3 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pølse og makaronigratengHvor detaljert da? :undre:
|
|
|
#4 |
|
XXX
Hvor: Orkdal
Sv: Pølse og makaronigrateng
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Pølse- og makaronigratengJeg lager den slik som turi. Her er det uaktuelt å ha oppi noe som kan likne på grønnsaker, så derfor holder vi oss til makaroni, hvit saus, pølse (gjerne kalkunpølser - litt mer smak synes jeg) og ost på toppen. Best med kokte poteter og smeltet smør. Koker grønnsaker ved siden av, som oftest brokkoli. |
|
|
|
#6 |
|
WF: BNBE
Sv: Pølse- og makaronigratengSkilpadda har lagt ut oppskrift på en god en her inne, med spinat i sausen. Jeg finner den ikke i farten, men den er i hvert fall veldig god, og en vinner for små og store her i huset. ![]()
|
|
|
|
#7 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Pølse og makaronigrateng
Det er også godt med stekt bacon og løk blandet sammen med pølsebitene |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Singing in the rain
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() |
Sv: Pølse- og makaronigrateng
Det er kanskje denne du mener?
|
|
|
#11 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Pølse- og makaronigratengJeg lager den slik: *hvit saus med muskatnøtt,salt og pepper *stivpisker 2-3 eggehviter, eggeplommene har jeg i sausen *middagspølsser i biter *ferdigkokt makaroni *kjører to-tre brødskiver i foodprosesser så det blir smulr Blander den stivpiskede eggehviten forsiktig i sausen. Blander i makaroni og middagsplsebitene. Oppå dette har jeg brødsmulene Har aldri ost på dennepølsegratengen. Ved siden av har jeg enten revet gulrøtter,salat eller kokte grønnsaker. En annen pølse/makaronigrateng. *en pakke middagspølser *ferdogkokte pasta penne, bruker fullkorn, likmengde som pølsene ca *halv middels løk Alt dette blandes i ildfast form *1/4 liter ekte kremfløte *pisker i chilisaus og tomatpurè *krydder, 2,3 fedd fersk hvitløk, mye fersk basilikum, fersk oregano og salt og pepper. Pisker så det blir litt tykkere saus. Heller dett eover alt i formen og ost oppå. Hvitløksbaguetter ved siden av. (lært av en portugisisk venn som også er kokk)
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pølse- og makaronigratengJeg har en annen variant også, hvor jeg bruner såvidt pølsebitene i panna sammen med løk, etter en liten stund har jeg oppi en boks tomatpuré, en boks fløte, en slump paprikapulver (smak til), litt hvitløk, og kokt makaroni. Blander alt sammen og har det oppi ildfast form. Stekes til osten er gylden. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pølse- og makaronigratengAbonnerer
|
|
|
#15 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Pølse- og makaronigratengHva spiser man ved siden av? Ikke noe? Salat? *pølse/makaronigrateng-jomfru* |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Gjer så godt eg kan
|
Sv: Pølse- og makaronigratengVi brukar salat til gratengen. Sidan vi har eggallergikar i hus, brukar vi vanleg kvit saus utan egg i, bogskinke, pølser og/eller bacon saman med makaroni. Og ost på toppen. Sist redigert av Olvina : 28-04-09 kl 22:25. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
flisespikker
|
Sv: Pølse- og makaronigrateng
Brokkoli og tomatsaus bruker vi. Salat er sikkert også bra.
|
|
|
#19 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Pølse- og makaronigratengFant faktisk en oppskrift i "spis bedre"-blad jeg hadde, med smårettbacon og makaroni og eggestand. Der var den servert med rårevet gulrot. |
|
|
|
![]() |
|
|