Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

NM-gnål.

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-06, 18:43   #38
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Nei altså, i generelle former er det vel ok, men når moderatorer omtales ved navn eller på en slik måte at det ikke misforstås, eller når PM fra privatpersoner legges ut til generell forlystelse, eller når brukere på NM omtales i heller negative ordelag, er vel ikke det greit akkurat?

Man er vel ikke kneblet akkurat, men jeg synes hvertfall det er uriktig å snakke om mennesker på den måten her inne, når de ikke vet de blir omtalt og de knappest har noen mulighet til å forsvare sin mer eller mindre misforståtte væremåte. Jeg får litt sånn Voy-backflash

Der er jeg enig.
Jeg har selv opplevd å sitte på hendene på et favorittnettsted fordi en person eller flere raser etter en adminavgjørelse som ble gjort i forumet mitt. Det er ganske kjipt det også.

Selv tenker jeg som så at det sikkert ikke er lett å være modde på NM bestandig heller. At man kanskje ikke alltid er enige i regler man er satt til å opprettholde. At man skjønner argumentene, men må være lojal mot forumet også.

Og så tenker jeg; hva om dette er fristedet for noen av de moddene?

Jeg synes NM-kulturen kan være ganske spesiell noen ganger. Og veldig underholdende. Jeg trives der på mange måter og prøver å være ydmyk overfor det faktum at jeg virkelig ikke aner så mye om hvordan det er å være admin på et gigaforum. Og hvordan det kanskje kan være å føle at man må slå ned på ting mens de er små, for når de er store så mister man kontroll. Og så får heller resten av forumet se på de stramme tøylene som smålig og dumt.

Det jeg liker aller best å harselere med og le av, er forøvrig NM-kultur som jeg kjenner meg selv litt igjen i. Det er godt å kunne le av seg selv. Og jeg ler godt når jeg kjenner igjen ting hos andre. Men jeg skjønner at det kan misforstås som at jeg ler av dem.

Men, tilbake til saken: Jeg skjønner jo at folk vil snakke sammen. De gjør jo det. Og jeg skjønner også at noen reagerer når det blir for personrettet. Det jeg tror er et viktig poeng som gjør NM såpass omtalt i andre fora er at det ikke er lov å snakke om NM på NM.

I grunnen en genistrek PR-messig...

kie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.