|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#82 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisen
|
|
|
#83 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Tror du? Har det ikke noe med generasjon å gjøre? De fleste jeg kjenner kunne ikke brydd seg mindre om folk er homofile, lesbiske, bifile osv. Jeg synes også seksuell legning er knekkende likegyldig; har homofile naboer, elever og kollegaer. Riktignok ikke homofile (nære) venner, men det er tilfeldig, tror jeg da. Jeg tenker at det er helt tullete å være motstander av homofil adopsjon når man ser hvor utrolig mange hetrofile foreldre det er som overhodet ikke takler det ansvaret det medfører å ha barn. Det er iallfall ikke legningen det kommer an på, mer oppvekst, miljø, ressurser osv.
Jeg blandet kortene, som du sier, det var det jeg mente med å være sleivete. Mulig det var et litt merkelig ordvalg.
Du har et godt poeng på slutten her. Helt klart. Må bare tilføye at Monsen sannsynligvis skriver bedre enn hun snakker. Har ikke hørt henne debattere, men jeg tar deres ord for at hun ikke gjør det på en spesielt imponerende måte. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Passiv
|
Nå er jeg de at jeg ikke kan skjønne at et menneske kan forfekte slike holdninger i dagens samfunn og attpåtil få en pris for å gjøre det. Men alikevel kunne da en rekke kristenfundamentalister i vårt eget land vært kandidater med de holdningene de ytrer som på mange måter kan sidestilles med andre fundamentalister. |
|
|
|
#85 |
|
Epikur
|
Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisenEn ting er å være modig og si ting andre ikke våger. Noe annet er å åpne munnen og la all verdens slanger og ormer renne ut. Det jeg har lest og hørt fra mor Monsen i denne sammenhengen er intolerant og gammeldags tøv. Hun er slem, hun er sårende og hun har ingen empati, hverken med dem som ønsker seg barn eller de barna de må ha fått.
|
|
|
#86 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Jepp. Tanken har slått meg og.
|
|
|
#87 |
|
Sær og kresen
Dere får slå dere sammen.
|
|
|
#88 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisenAnne Holt har et fint innlegg i Dagbladet i dag. Hvis jeg leser henne riktig så påpeker hun hvordan tilhengerne av den nye ekteskapsloven også har diskutert den på helt feil premisser. Eller, les det selv, jeg klarer ikke å oppsummere det bra. Men jeg syns det var balansert og nøkternt og fint:
|
|
|
#90 |
|
Peppy!
|
Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisenHer er Monsens tilsvar av i dag til Anne Holts tidligere innlegg i Aftenposten: http://www.aftenposten.no/meninger/d...cle3059558.ece
Alle mener det?
Annerledeshet må skys. Jeg lurer på hva hun ville tenkt om meg som mor som oppdrar min sønn i en fargeblandet familie. Det er annerledes det! Sist redigert av Pepper Lemon : 05-05-09 kl 11:46. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Glamorøs
|
Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisenJeg kan virkelig ikke forstå at Fritt Ord mener at hun er velartikulert og gjennomtenkt? Hun virker jo fullstendig sprø, og veldig farget og bitter over sin egen oppvekst. Morgenbladet kom inn på det i sitt intervju med henne i helgen, men hun ville ikke gå inn på det.
|
|
|
#92 |
|
Sviiisj!!
|
He he, ja. Hun kaller sæd-donorer for "femtekolonister" som utnytter muligheten til å "spre sine gener". Hva går egentlig denne personalismen ut på, som hun står for? Går den altså ikke ut på at individer kan ha sine egne motiver for handlinger?
|
|
|
#93 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Etter å ha sett Francis Sejersted forsøke å forsvare pristildelingen på Rekdaksjon1 i går, er jeg ikke helt overbevist om at de mener det lenger. Han sleit så jeg nesten fikk medfølelse med ham. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
This is normal!
|
Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisenTakk for link, shute. Synes slutten er verd å quote:
|
|
|
|
#96 |
|
Glamorøs
|
Idag leste jeg at han sa at de aldri ville gi prisen til nynazister, selv om de godt kunne gi den til noen de var uenige med. Og da kommer man inn på at det tydeligvis er helt OK å hetse homofile, men ikke jøder. Faren min spurte om dette på et foreldremøte en gang, etter å ha observert ungene bruke "homse" som skjellsord i skolegården, men verken foreldrene eller lærerne skjønte problemet. Når han spurte om det hadde vært OK å si "Jøde" på samme måten, mente de at det var heeeelt annerledes. Og dette er på en urban vestkantskole som burde vite bedre.
|
|
|
#97 |
|
Peppy!
|
Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisenDette utsagnet til Monsen i går, da hun mottok prisen, fikk meg til å flire litt:
Flere som føler kjærlighetsvibbene i Krfs Harald Sødal etterhvert så kjente uttalelse til varaordføreren i Kristiansand, "Jasså, du lever fortsatt i hor?" ? |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Nina Karin Monsen fikk Fritt Ord-prisenPå forsiden på Aftenposen, nettutgaven er det utsagn fra Monsen:
|
|
|
#99 |
|
Ekvilist
|
Apelthun Sæle sto selvsagt klar for å gi koz utenfor operaen.
Eller kanskje den imponerende argumentasjonskompetansen:
Ja, ja.
|
|
|
#100 |
|
Sær og kresen
Vis meg dine venner og jeg skal si deg hvem du er.
|
![]() |
|
|