Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Bruksanvisning i fotstell?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-09, 14:26   #21
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruksanvisning i fotstell?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det havner i big no-no baggen. Jeg får litt astralsteinvibber av tåringer.

Enig. Men jeg liker ikke neglelakk heller, da. Holder meg til fotbad, filing og smøring en gang i blant.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 14:30   #22
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg husker sist jeg var i syden 2002, fikk jeg verdens peneste og deiligste føtter kun av å gå barbeint rundt på strand og bassengkant, og å bade og sole... lengter etter det, for nå er føttene bleike og harde..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 15:14   #23
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Obelix, jeg syns også det er best å file føttene når de er tørre. Gjør det ofte før jeg dusjer.

Scholl har en krem for sprukne hæler og den syns jeg fungerer bra å bruke hver kveld (uansett om jeg ikke har sprukne hæler). Bruker den når jeg legger meg. Ellers klipp og litt fil av tånegler.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 15:51   #24
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er sjelden jeg trenger file bort hard hud, men jeg smører føttene med fotkrem hver dag. Veksler mellom Vichy og et annet merke fra apoteket som jeg ikke husker navnet på og en fotkrem fra hudpleier. Bortsett fra den daglige fotkremen, dusj og en sjelden gang et fotbad, så er jeg dårlig til å passe på undersåttene. Må nok skjerpe meg, de skal tross alt bære meg i mange år til (håper jeg).

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 16:09   #25
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Hemp-fotkremen fra BodyShop er suveren. For ekstra myke føtter: Smør inn føttene med et tykt lag med fotkrem, ta på tynne bomullssokker og sov med dem over natten.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 16:12   #26
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg synes Hemp-fotkremen fra BodyShop er suveren. For ekstra myke føtter: Smør inn føttene med et tykt lag med fotkrem, ta på tynne bomullssokker og sov med dem over natten.

*noterer*

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 16:27   #27
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

*noterer*

Body shop har en fotkrem med peppermynte i, den er også deilig. Brukte den da jeg var gravid, den perioden jeg fikk tak i føttene mine …

Ellers suger jeg til meg fotlærdom her.
Kan nok konkludere med at jeg kan slumpe til å få myke føtter etter det jeg har lært, men pene blir dem nok ikke.

Sist redigert av Mississippi : 03-05-09 kl 16:33. Årsak: Skirveleif
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 16:32   #28
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Body shop har en fotkrem med peppermynte i, den er også deilig. Brukte den da jeg var gravid, den perioden jeg fikk tak i føttene mine …

Kan nok konkludere med at jeg kan slumpe til å få mye føtter etter det jeg har lært, men pene blir dem nok ikke.

Nei, føtter blir aldri pene, uansett hvor velpleide de er.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 16:34   #29
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Nei, føtter blir aldri pene, uansett hvor velpleide de er.

Det har du helt rett i

Gammel 03-05-09, 17:21   #30
Slettet bruker
Passiv

Standard

Joda - med neglelakk og tåring så. :insisterer på sær smak:

Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 17:26   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neglelakk liker jeg. Men tåringer har aldri vært en god idé.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 18:02   #32
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gjør svært lite fordi jeg har oppdaget fothøvelen.
Tar bort all hard hud, men man må passe på å ikke ta for mye da det bare gir mer hard hud senere.

Ellers klipper og renser jeg neglene, samt har på litt lakk og krem i ny og ne.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 19:37   #33
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Jeg gjør svært lite fordi jeg har oppdaget fothøvelen.
Tar bort all hard hud, men man må passe på å ikke ta for mye da det bare gir mer hard hud senere.

Ellers klipper og renser jeg neglene, samt har på litt lakk og krem i ny og ne.

Jeg bruker også en slik.

Fagfolk advarer mot rasp, for det fliser opp og løser ingen problemer, spesielt om en rasper tørr hud.

Jeg bruker ikke høvelen så veldig ofte, men alltid når bena er kraftig oppbløtt enten etter fotbad eller etter en lang dusj med litt dårlig avrenning.

Jeg har gått en del til pedikyr pga harde og sprukkne heler. De ganske dype sprekkene er nå borte, og om jeg bare skjerpet meg mtp smøring så ville jeg nok ikke trenge å høvle noe særlig heller.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 20:52   #34
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Kan nok konkludere med at jeg kan slumpe til å få myke føtter etter det jeg har lært, men pene blir dem nok ikke.

Ordet suge og fot bør ikke forekomme i samme setning.

Sist redigert av Mjau : 03-05-09 kl 20:52. Årsak: skriveleif
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 21:09   #35
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har et råd når det gjelder hard hud og liktorner: smør inn føttene med god fotkrem eller olje på kvelden. Ha gjerne fotkremen på nattbordet. Etter noen dager er føttene merkbart bedre. Etter et par uker er de fine som bare det. :erfart: Filing fører gjerne til ekstra mye hard hud. Denne metoden er faktisk det eneste som funker på meg (bortsett fra pedikyr, selvsagt, men det vil jeg helst ikke bruke penger på).

Gammel 03-05-09, 21:54   #36
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Ordet suge og fot bør ikke forekomme i samme setning.

Har JEG skrevet det???
Det må ha vært en glipp!

Gammel 03-05-09, 22:01   #37
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gikk jevnlig til fotpleier før, og hun sa at filing, rasping og høvling bare skapte mer problemer med ny hard hud og ny filing osv. Hun sa at man skal sette føttene i vann 2 ggr i uka (fotbad, karbad eller dusj med dårlig avrenning), og når føttene er bløtt opp skal du skrape vekk det du klarer med neglene. Da får du kun vekk død hud, ikke noe av den harde, levende huden, og da blir det bedre. Det gjør jeg, og er veldig fornøyd med det.

Gammel 03-05-09, 23:14   #38
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk høre av fotpleier at det å bruke et håndkle å tørke hardt over den tørre harde huden etter fotbad, dusj etc. også er bedre enn filing. Filing gjør bare vondt verre om en er plaget med mye hard og sprukken hud på foten/hælen.

Gammel 03-05-09, 23:24   #39
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Den høvelen gir meg frysninger! Er det ikke vondt? Mannen fortalte om en slik da han var på fotpleie, men insisterte på at den ikke var vond.

Nå er det forresten så lenge siden han var hos fotdama at han ikke får dele dyne med meg før han har vært der igjen. Ustelte hæler kan også utmerket godt fungere som rasp. :urk:

Gammel 04-05-09, 00:07   #40
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg fikk høre av fotpleier at det å bruke et håndkle å tørke hardt over den tørre harde huden etter fotbad, dusj etc. også er bedre enn filing. Filing gjør bare vondt verre om en er plaget med mye hard og sprukken hud på foten/hælen.

Min fotpleier anbefaler meg å bruke baksiden av neglesaksen til å skrape bort den harde huden. Kan gjerne bruke fotfil etterpå for å få mykere kanter, men rasp skal man definitivt holde seg unna ja.

Ellers kommer man langt med en god fotkrem. Jeg syns Scholl sin for sprukne hæler er god, men bruker den kun før jeg legger meg.

Og det skal ikke være vondt å fjerne hard hud, er det vondt tar man for mye.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.