Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Bruksanvisning i fotstell?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-09, 00:08   #41
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruksanvisning i fotstell?

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Den høvelen gir meg frysninger! Er det ikke vondt? Mannen fortalte om en slik da han var på fotpleie, men insisterte på at den ikke var vond.

Fotpleieren bruker skalpell for å fjerne hard hud, det er døde hudceller så jeg kjenner absolutt ingenting.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 03:55   #42
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns også at en våt klut (gjerne med såpe på seg) som skrubb for føttene hjelper veldig bra.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 22:00   #43
Katie
:)

Katie sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Katie er litt kul
Standard

...

Sist redigert av Katie : 22-11-09 kl 18:48.
Katie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 17:00   #44
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres så fælt ut å høvle føttene. Må man ikke ha veldig tykk hud for å gjøre det?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 17:08   #45
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det høres så fælt ut å høvle føttene. Må man ikke ha veldig tykk hud for å gjøre det?

Nei, det må man ikke. Jeg har aldri tykk hud, men har blitt høvlet hos fotterapeut. Den tar veldig veldig lite hver gang og det høres verre ut enn det er. Jeg har som sagt ikke tykk hud, men mitt problem er at jeg kan få sprekker i hælen og det er ikke godt når det er tunn hud der fra før.

Gammel 06-05-09, 17:11   #46
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ostehøvelen er genial!

Når jeg tar føttene finnes følgende fram: fot-ostehøvel, raspedings, elektrisk fotbad, fotsalt til vannet, negklipper og håndklær. Ostehøvelen brukes når føttene er tørre. Så er føttene i vann i minimum 20 minutter før arbeidet starter. Har gjort fotpleien noe mer omfattende etter å ha vært et par ganger hos fotpleier de siste årene. Mamma har negllakk på tærne i ny og ne om sommeren. Jeg får aldri det pent til selv.

Gammel 06-05-09, 17:12   #47
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker denne fotkremen fra Boots. Anbefales.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 17:14   #48
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg bruker denne fotkremen fra Boots. Anbefales.

Takk! Den skal jeg se etter.

Men Irma, en sånn rasp er da virkelig ikke bra til noe som helst?!

Gammel 06-05-09, 17:42   #49
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg filer i dusjen og sliter nok med det.
Er jo så utrolig kilen på og under beina.......

Gammel 06-05-09, 18:11   #50
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Men Irma, en sånn rasp er da virkelig ikke bra til noe som helst?!

Jeg synes det. Synes det er en mellomting mellom sånn fin fil og ostehøvelen. Den tar godt og fungerer som bare det for min del iallefall.

Gammel 06-05-09, 18:13   #51
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes det. Synes det er en mellomting mellom sånn fin fil og ostehøvelen. Den tar godt og fungerer som bare det for min del iallefall.

Ok, jeg bare ødelegger føttene mer med en slik en. Men jeg har som sagt ikke så mye hard hud, men kan få sprekker så det er kanskje derfor.

Gammel 06-05-09, 18:14   #52
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ok, jeg bare ødelegger føttene mer med en slik en. Men jeg har som sagt ikke så mye hard hud, men kan få sprekker så det er kanskje derfor.

Den jeg bruker har en side som rasper fint, og en som rasper grovt - jeg bruker stort sett den fine siden. Synes ikke jeg behøver å gå over med noe annet etterpå.

Gammel 06-05-09, 18:49   #53
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Min erfarne fotterapeut bannlyser de og sier det stimulerer til å gi mer hard hud.
Prøv evt. å bruke neglesaksen til å skrape av (må være bløtt) og en vanlig fotfil til å file jevnt etterpå. Funker som bare det på meg, og jeg har en del hard hud.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:32.