|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor står du i en rulletrapp / på et rullebånd? | |||
| På høyre side, om jeg står så andre får gå om de vil |
|
180 | 92,78% |
| På venstre side |
|
3 | 1,55% |
| Der det passer meg, om andre vil gå forbi må de pent vente gå i sikksakk |
|
6 | 3,09% |
| Finnes det noen kotyme på dette? |
|
5 | 2,58% |
| Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å stå i rulletrapp / på rullebånd
Det spørs hvor smal rulletrappen er. På stadionparken-senteret her har de ganske smale rullebånd og handlevogna setter seg BOM fast med det samme man går på båndet, og da skal det ofte godt la seg gjøres å gå forbi vogna. Man kan nok klemme seg forbi om man gjør en innsats da.
|
|
|
#42 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Å stå i rulletrapp / på rullebåndJeg skal ikke påstå at det ikke finnes rullebånd som er for smale, men jeg har enda ikke opplevd at folk ikke kommer forbi meg.
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å stå i rulletrapp / på rullebåndStå til høyre, gå til venstre, noe annet er jo skikkelig irriterende når man har dårlig tid
|
|
|
#45 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Å stå i rulletrapp / på rullebåndOi. Jeg trodde man skulle stå til venstre. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2009
![]() |
Sv: Å stå i rulletrapp / på rullebåndtrodde det var en litt uskreven regel at man skal stå på høyreside, slik at folk som vil forbi kan gå forbi på venstre. Men er vel ikke alle som skjønner dette. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Å stå i rulletrapp / på rullebåndJa, det er et ganske særnorsk fenomen dette med å stå akkurat der det passer en i rulletrapp og på rullebånd. Akkurat like særnorsk som det er at det gjerne er en jæ... som står bakerst i en kø i matvarebutikken ser det som den største selvfølge at han skal først i køen dersom det åpner en ny kasse....
|
|
|
#49 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Å stå i rulletrapp / på rullebåndJeg har kjent til stå til høyre gå til venstre så lenge jeg kan huske, og praktiserer det knallhardt. Selv med ett barn i lanken. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Å stå i rulletrapp / på rullebåndJeg går alltid, men om jeg står fordi jeg har tung bagasje eller noe, står jeg til høyre.
|
|
|
#53 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Å stå i rulletrapp / på rullebåndRechts steh, links geh.
|
|
|
#54 |
|
Ustabil
|
Sv: Å stå i rulletrapp / på rullebåndDenne tråden minner meg om en reklamefilm. Masse folk som sitter på en buss, og så er det en som har kjempehøy musikk i øra, og alle andre fortyrres av dette. Folk sukker, himler med øynene, kommenterer, og en tar det opp med bussjåføren. Akkurat i det man hører sirener bak bussen er det en som prikker vedkommende på skulderene og sier: "Du, gidder du å skru ned musikken, det er sinnsykt høyt", hvorpå vedkommende straks beklager og skrur ned musikken. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
|
Sv: Å stå i rulletrapp / på rullebåndbina, det er ikke noe problem å spørre hvis det står en i veien, men når det (som på skrekkens eksempel, Byporten) står kjåka fullt hele veien opp, er det fint lite matnyttig. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#57 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Å stå i rulletrapp / på rullebåndDessuten er det irriterende å måtte spørre hele tiden om noe som burde være opplagt for de fleste.
|
|
|
#59 |
|
Glamorøs
|
Sv: Å stå i rulletrapp / på rullebåndJeg står til høyre og går til venstre, og prøver mitt beste å få Glitterbarnet til å forstå systemet også. Jeg syns det ofte er et større problem på kjøpesentre, enn f.eks. på t-banen og flyplassen.
|
|
|
#60 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Neida, sånn er det i Frankrike også. Men her er heldigvis de fleste flinke til å stå til høyre i rulletrapper og på rullebånd. De få som breier seg sørger jeg for å dytte litt ekstra på idet jeg presser meg forbi. Hvor vanskelig kan det være å respektere denne uskrevne regelen?? |
|
|
|
![]() |
|
|