|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Jeg ville ikke kunne gått mer enn 1 uke over forventet mens før jeg hadde skjønt jeg var gravid. Da slår alle symptomer til for fullt: Kvalme hele dagen, ekstrem trøtthet, ømme bryster osv. Det er ikke tvil om at jeg er gravid, selv med mens ville jeg skjønt det.
|
|
|
#82 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Kroppen min er praktisk talt allergisk mot å gå gravid. Eg får ekstrem og kronisk elveblest og angioødem allerede før positiv test. I tillegg har eg alltid hatt regelmessig mens. Eg har også fått mage relativt fort, og meir normale symptom som småkvalme, ekstrem trøtthet og bekkenplager i andre svangerskap har slått inn tidleg.
|
|
|
#83 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2009
![]() |
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Tror ikke jeg kunne ha vært det. Men veit om ei som gikk hele svangerskapet uten å vite det. De hadde prøvd LENGE, både prøverør og alt mulig annet, uten hell. Så tror hun rett og slett trodde hun var ufruktbar. Men så plutselig en dag, fikk hun sinnsyke magesmerter og dro til legevakta. Der det ble tilkalt ambulanse med det samme, fordi hun skulle jo føde!! Så de fikk seg ett sjokk begge to!! |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Tja, kanskje? Jeg går på Cerazette og har veldig uregelmessig menstruasjon. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Det ordner seg alltid
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Dersom jeg IKKE var prøver og overhode ikke hadde graviditet i tankene- ja kanskje da. Jeg har så og si ingen graviditetssymptomer. Eller, det ubehaget jeg har hatt i begynnelsen av begge mine graviditeter kunne liksågodt ha vært sterke indikasjoner på kommende mens. Vet ikke hvor lenge jeg kunne gått uten å visst at jeg er gravid, men noen uker ville nok kanskje ha gått. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Tøff
|
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Jeg fikk halsbrann sånn ca. rett etter unnfangelse, og var så utslått av kvalme at sommeren i fjor husker jeg lite fra. På toppen kom en stor mage veldig fort, og bekkenplager. Sånn for å runde av fødte jeg ei jente som veide 4660 g. Skal litt til for å gå glipp av sånt.
|
|
|
#87 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Nei, det tror jeg egentlig ikke.
|
|
|
#88 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Kanskje noen uker, om det var mye annet som stod på, slik at jeg forklarte symptomene med at jeg var sliten og syk, for eksempel. Men jeg har jo helt intuitivt veldig god kontroll på kroppen, og kan stort sett bare ved å kjenne på kroppen vite temmelig nøyaktig hvor jeg er i syklusen (nå kjenner jeg at det ikke er mange dagene til mens, for eksempel).
|
|
|
#89 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?En tidlig UL viste i begge svangerskap at jeg var henholdsvis 3 og 2 uker lengre på vei enn hva jeg trodde, så hos meg er det tydeligvis mulig. Men med pcos og fullstendig uforutsigbare sykluser og eggløsninger så er det jo ikke så rart egentlig. Jeg har og vært en 6-7 uker på vei før kvalmen kom begge gangene.
|
|
|
#90 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Etter å ha lest flere svar her, så må jeg få spesifisere at jeg ikke tror jeg kunne gått ut en graviditet uten å vite det altså! |
|
|
|
|
|
#91 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Jeg tror det har mye å si om man er innstilt på å bli gravid eller ikke.
|
|
|
|
#92 |
|
Stiv
|
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Akkurat nå tror jeg fort at det kunne gått noen uker før jeg merket det. Jeg bruker spiral, og forventer jo ingen graviditet. Rett før påske var mensen sein, og kroppen var i ulage. Det hadde imidlertid vært et kjempekjør på jobben, så trøtthet og kvalme kunne nok forklares med det. Så siden jeg ikke er på symptomjakt, tror jeg nok at det kunne tatt litt tid før jeg skjønte hva som foregikk.
|
|
|
|
#94 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?
Dette hørtes helt ut som meg. Hele ungen rett fram og utenpå. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
:)
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?...
Sist redigert av Katie : 22-11-09 kl 18:46. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Nei, det kan jeg virkelig aldri tenke meg, og jeg har store problemer med å forstå at man kan gå med en sparkende baby i en voksende mage i så lang tid uten å ane noe. Jeg ser at det skjer avogtil altså, men er tilbøyelig til å tenke at man vet, innerst inne. |
|
|
|
![]() |
|
|