|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Ustabil
|
Sv: Den nye ekteskapsloven og KRF
Kirken er jo ikke bare "for dem som tror på Gud", men snarere en medlemsorganisasjon for dem som er enige i kirkens tolkning av Gud. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Mother of Dragons
|
Nå har jo kirken gått gjennom flere endringer i de siste hundre årene, og de har jo kommet ofte gjennom folkene som er aktive i kirken. At homofile som hører til kirken ønsker å endre den må da være fullstendig greit.
|
|
|
#63 |
|
Passiv
|
Det er jeg ikke enig med deg i, for ut fra en slik tolkning kan ikke en som er homofil være medlem i og med at vedkommende er uenig i den tolkningen ledelsen i kirken har. Det blir feil i mine øyne. Jeg ser på det som om at dersom en som bekjenner seg som personlig kristen og er homofil vil gifte seg foran gud i en kirke så burde det være dennes rett å gjøre. |
|
|
|
#64 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Den nye ekteskapsloven og KRFDessuten er jo kirkens ledelse delt i synet på homofilt samliv.
|
|
|
#65 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den nye ekteskapsloven og KRFEn gang i en fortid jeg ikke ønsker meg tilbake til, ble skilte og særlig gjengifte sett ned på av kirken. Men det går stort sett greit i dag likevel. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Nei, det er hun nok ikke, men det er jo ofte vanskelig å skille mellom ambivalens og uutgrunnelighet. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Mother of Dragons
|
|
|
|
#71 |
|
Off the map.
|
Jeg skjønner at dette kanskje kom litt dumt ut 'på trykk' Det var et forsøk på å forklare hvordan det ser ut fra 'min innside' Og med den verdiballasten så forstår jeg ikke helt at de ønsker å gifte seg i kirka.
|
|
|
#72 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den nye ekteskapsloven og KRFJeg er helt for at kirken og stat skilles. Det er tullete å blande religion og politikk. Men det er ikke bare bare å skille dem. Det må blant annet en grunnlovsendring til. Jeg har blitt forklart prosessen en gang, husker ikke detaljene akkurat nå, men det er mye arbeid som vil ligge bak en evt skilling av stat og kirke. Det er vel derfor ingenting skjer.
|
|
|
#73 |
|
Bork bork bork
|
Nei?
|
|
|
#74 |
|
flisespikker
|
Ah ja, det er sant, du hører også på Good Omens for tiden.
|
|
|
#76 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eh, jo?
|
|
|
#77 |
|
|
Jeg tror du må få factsene dine straight, for å si det på godt norsk. :kommer sterkere tilbake, med oppbacking av utsagn: |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Den nye ekteskapsloven og KRFI så fall er det mye morsomt vi kan stille Jesus bak. Jeg nevner i fleng: Urene menstruerende kvinner, såing av feil typer korn ved siden av hverandre, skjegg/ikke skjegg, etc.etc.
|
|
|
#79 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Ah, så Jesus mente egentlig at kvinner som blir voldtatt i en by skal steines til døde, siden de åpenbart ikke skrek høyt nok? (5.Mos22-23) |
|
|
|
![]() |
|
|