|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Disse flaggene igjenJeg synes Kanne har et bra innlegg! Dog er jeg fortsatt ikke overbevist ang. siste setning vedrørende flagg. At alle skal få være med på feiringen er jeg derimot helt enig i, men altså under det norske flagget. |
|
|
|
|
|
#142 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Disse flaggene igjen
Jeg vet at de er det. Jeg synes ikke de skal behøve å måtte være det; det er ikke deres feil det som skjedde under krigen, og de skal slippe å "ta ansvar" ved å undertrykke sine eventuelle nasjonalistiske behov. |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Bedreviter
|
Ja, det synes jeg faktisk at iranske barn skal slippe å måtte ta stilling til, hvorvidt deres flagg er "passende" eller ikke. |
|
|
|
|
|
#144 |
|
flisespikker
|
Jeg synes heller ikke det burde være sånn. Jeg tror bare ikke man uten videre kan tømme symboler for innhold ved å erklære at de ikke burde hatt dette innholdet i utgangspunktet.
|
|
|
#145 |
|
Glamorøs
|
Kan man ikke vifte med det i et håp om at det skal bli det?
|
|
|
#146 |
|
Deltidsmamma
|
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Yes, we can!!
|
Tja, det vil jp være det samme med tyske barn, i grunnen.
|
|
|
#148 |
|
Erfaren
Jeg tror faktisk ikke det iranske barnet forstår hvorfor det er det norske flagget som benyttes 17.mai, men kanskje ikke foreldrene. |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Erfaren
Gahh, sitter med baby på armen....jeg skulle skrive: jeg tror faktisk det iranske barnet forstår.... |
|
|
|
|
|
#151 |
|
Bedreviter
|
Det er jeg enig i, og selvsagt skal man ikke nekte tyske barn å bruke sitt eget flagg på 17. mai, men jeg skjønner altså hvorfor en del kan føle det ekstra støtende. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
flisespikker
|
Det er forskjell på "i håp om at det skal bli det" og "for da blir det det sikkert", altså.
|
|
|
#153 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Jeg tror ikke det er noen aktuell problemstilling ettersom de fleste iranere i Norge er non grata i hjemlandet. Minus de som er ført inn av regimet selv i andre øyemed og som de førstnevnet er livredde for.. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Glamorøs
|
Ja, for jeg mente selvfølgelig at hvis man bruker iranske flagg på 17. mai her så fører det til at Iran blir demokratisk.
|
|
|
#155 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Disse flaggene igjenDet er vel egentlig ingen som er uenig i at tyske barn burde få lov til å vifte med sitt eget flagg de også (hvis man i utgangspunktet synes det er greit med andre flagg enn det norske). Derimot har akkurat det bestemte flagget en symbolverdi for mange som det er vanskelig å ignorere. Det blir flott den dagen det tyske flagget ikke lenger forbindes med nazismen.
|
|
|
#156 |
|
Deltidsmamma
|
Ja, men det blir så dumt å trekke inn det å gjøre Iran demokratisk som en del av flaggdiskusjon på 17. mai. |
|
|
|
|
|
#157 |
|
|
Næh, det var jo du som trakk inn at Iran ikke er demokratisk, og ergo ikke et godkjent flagg. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Passiv
|
Sv: Disse flaggene igjenJeg kjenner at jeg nok antagelig ikke ville stilt på klosterdager (hvis noe sånt finnes) i Irland med vikinghjelm og norsk flagg. |
|
|
|
#160 |
|
Deltidsmamma
|
Nei, det var faktisk ikke jeg som trakk inn verdiene som det iranske flagget representerer først. Heller ikke akkurat her. Men jeg deltok når det kom spørsmål. |
|
|
|
![]() |
|
|