Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Disse flaggene igjen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-09, 14:44   #201
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Jeg har forståelse for at man syns 17. mai burde være forbeholdt norske flagg, men jeg er ikke enig i et forbud.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 14:47   #202
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Skilpadda; sorry, den var ikke til deg
Den var til de som rødprikker meg, uten noe mer argumentasjon enn ren sinne-utbrudd.
Men jeg burde kanskje heller be folk om å lese tråden.

Innlegget ditt om at symboler ikke kan tømmes for innhold uten videre er interessant. Men hvisomatte det tyske flagget er blitt så "tilgriset" verdimessig at det er vanskelig å se bort fra det, så bør man vurdere et nytt flagg, kanskje?
Nå var det noen som sa at et nytt flagg faktisk var på plass, om jeg skjønte det rett.

Sist redigert av bønna : 13-05-09 kl 14:53.
bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 14:50   #203
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er klart at ofte kan man ikke ta like mye hensyn til alle - i noen sammenhenger er det praktisk umulig. Man kan ikke f.eks. tillate flagg fra andre land (for å ta hensyn til dem som ønsker det) samtidig som man forbyr flagg fra andre land (for å ta hensyn til dem som ønsker det). Og jeg synes det er viktigere å ta hensyn til dem som ønsker å kunne bruke sitt eget flagg, men det betyr ikke at jeg ikke kan forstå eller respektere at noen er uenige i dette.

Enig.

Jeg synes denne diskusjonen er spennende - ikke fordi jeg er så opptatt av flagg i seg selv, men fordi det er artig å se hvordan flagget som symbol kan referere til så mange ulike ideer og følelser om identitet, nasjonalitet, etnisitet, enhet og mangfold og samtidig være et samlende symbol. *fagnerd*

Sist redigert av Tangina : 13-05-09 kl 15:05.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 15:03   #204
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nå har du tråkket på min verdighet. Si unnskyld tvert

Tja, den var litt sleivete skrevet, den kommentaren du lo så heftig av. Men vi lever i de såredes tid. Alle skal være så helvetes hårsåre. Hvorfor ikke bare avfinne seg med de mest banale greiene, som at 17.mai er dagen for norske flagg, de fleste ønsker et politi uten religøse plagg og at enkelte fremdeles gidder å filosofere om homser som foreldre og konkludere litt kontroversielt. Vi lever i en boble av velstand, og likevel er det en s.k. "demonstrasjon" foran Stortinget omtrent hver måned. I jungelen av hva man skal mene noe om ser det ut som om folk har glemt hvor alldeles fortreffelig de aller fleste i dette landet haer det. Det ser nesten ut til at det har blitt trendy å protestere. Jeg, for min del, takker av når man begynne å snakke om retten til å veive med andre flagg i 17.maitoget og menneskerettigheter i samme åndedrag. Det er da man bør vurdere å melde seg til humanitær tjeneste ett eller annet sted i verden der folk har GRUNN til å protestere...

Sist redigert av Brutus_ : 13-05-09 kl 15:08.
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 15:04   #205
Slettet bruker
Passiv

Standard

- Men kan vi ikke bare generelt be folk lese tråden om igjen hvis de fremdeles er usikre på hva vi har sagt tidligere?

Nå ser jeg også for meg de derre sammenbitte tennene med smil ytterst og de stive fingrene faktisk. Stilig!

Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 15:08   #206
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Og jeg synes det er viktigere å ta hensyn til dem som ønsker å kunne bruke sitt eget flagg, men det betyr ikke at jeg ikke kan forstå eller respektere at noen er uenige i dette.

Gjelder det tyskere også?
Jeg er helt enig med deg i det ovenfor, det er tidligere innlegg i tråden som gjør at jeg spør.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 15:12   #207
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Nå har du tråkket på min verdighet. Si unnskyld tvert

Jeg er dessverre ikke ansvarlig for din verdighet. Hvis du ikke ønsker å bli ledd av, må du bare la være å skrive dumme og/eller morsomme ting.

Sitat:

Jeg, for min del, takker av når man begynne å snakke om retten til å veive med andre flagg i 17.maitoget og menneskerettigheter i samme åndedrag. Det er da man bør vurdere å melde seg til humanitær tjeneste ett eller annet sted i verden der folk har GRUNN til å protestere...

Og jeg for min del hevder hardnakket min rett til å si at folk må få lov til å gjøre det de selv synes er riktig, uten at det forplikter meg til å melde meg for noe som helst.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 15:24   #208
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Gjelder det tyskere også?
Jeg er helt enig med deg i det ovenfor, det er tidligere innlegg i tråden som gjør at jeg spør.

Jeg skjønner godt hvorfor du spør, og som sagt synes jeg argumentasjonen blir litt annerledes for tyske flagg. Mer relevant for den norske nasjonaldagsfeiringen, rett og slett. Men heller ikke når det gjelder tyske flagg er jeg for noe forbud - jeg synes bare det er sterkere grunner i dette tilfellet for å, tja, være høflig nok til å la være.

Gammel 13-05-09, 15:24   #209
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nå ser jeg også for meg de derre sammenbitte tennene med smil ytterst og de stive fingrene faktisk. Stilig!

Jeg kan ikke bruke den smileyen igjen noen gang, kan jeg vel?

Gammel 13-05-09, 15:25   #210
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis du ikke ønsker å bli ledd av, må du bare la være å skrive dumme og/eller morsomme ting.

Se! Hun gjør det også! :peke på smiley:

Gammel 13-05-09, 15:29   #211
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan vel bare erkjenne at det liksom aldri har vært din smiley uansett.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 15:29   #212
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jøsses - jammen ser jeg det samme på Teo jo.

Det rare er at når jeg bruker den selv så ser den vennlig ut.

Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 15:32   #213
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke med mindre du gjør det etter at du har skrevet med stive fingre og sammenbitte tenner. Men så er det vel heller ikke den smileyen jeg ser på som typisk din i utgangspunktet.

Gammel 13-05-09, 15:32   #214
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det rare er at når jeg bruker den selv så ser den vennlig ut.

Den passer så godt til navnet ditt. Og tittelen.

Gammel 13-05-09, 15:32   #215
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken overraskelse at du og Teo gjør tilsvarende ting.

Gammel 13-05-09, 15:33   #216
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Men så er det vel heller ikke den smileyen jeg ser på som typisk din i utgangspunktet.

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Du kan vel bare erkjenne at det liksom aldri har vært din smiley uansett.

Hmf. Prøver dere å fortelle meg noe?

Det går bare ikke!

Gammel 13-05-09, 15:35   #217
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Men det finnes jo så mange andre fine smileyer du kan bruke.

Gammel 13-05-09, 15:36   #218
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Når du bruker blir det som når vi vanlig dødelige bruker .

Men det går bra. Vi liker deg allikevel. I hvert fall jeg.

Gammel 13-05-09, 15:36   #219
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er noen grunn til at du skal ta dette personlig, Skilpadda.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 15:39   #220
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Skilpadda er grei.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.