Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Disse flaggene igjen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-09, 15:39   #221
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disse flaggene igjen

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg synes ikke det er noen grunn til at du skal ta dette personlig, Skilpadda.

Nå begynner hun også!

Se, det var en fin smiley, ja. Den må jeg sørge for å bruke mer!

Gammel 13-05-09, 15:40   #222
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nå begynner hun også!

Ja, for den er jo så veldig deg.

Gammel 13-05-09, 15:42   #223
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne synes jeg du burde bruke mer, Skilpadda. Sett i lys av diskusjonen:

Alternativt:

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 15:44   #224
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 15:45   #225
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 13-05-09, 15:48   #226
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Jeg burde vel hatt et tysk flagg jeg da.

*får ikke opp den siste smily'en til claire, så det ikke av uhøflighet jeg evt. ikke ler*

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 15:52   #227
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje jeg skal gå med eget flagg i år, jeg også?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 15:54   #228
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Herlig!

Gammel 13-05-09, 15:56   #229
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Smiley eller flagg, de har nok et symbolsk innhold begge to. Og vi vurderer verdien av innholdet forskjellig. Så langt, så bra. Har ikke nilest hele tråden, skummet meg fram mellom argumenter for og mot og krangling og smileybruk og ironi.

Jeg er veldig glad i 17. mai, jeg elsker bunaden min og blir lett rørt av både vaiende norske flagg og avsynging av "Ja vi elsker". 17. mai har i dag endret seg en del ettersom historien har gått framover, vi har andre grunner til å feire og håper vi kan fortsette å feire at vi er et fritt land som er godt å bo i.

Skikkelige flaggstenger, og kanskje verandaflagg synes jeg skal være forbeholdt det norske flagget. Det er såpass rikelig med både norske håndflagg og bunader i toget at det er rikelig med plass til andre lands flagg. Er enig med de som tenker at de "feirer med oss" og vifter med det flagget de har.

Hva jeg ville gjort i utlandet vet jeg ikke. Tror jeg ville holdt meg unna norsk håndflagg, men latt barna bruke dersom det var rom for det. Har aldri bodd i utlandet, men er godt overbevist om at jeg ville oppsøkt andre nordmenn for fest 17. mai - på en eller annen måte.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 15:58   #230
Slettet bruker
Passiv

Standard

Denne tråden begynner å ta seg opp altså.

Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 16:00   #231
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hver mann sitt flagg!

Gammel 13-05-09, 16:00   #232
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

*får ikke opp den siste smily'en til claire, så det ikke av uhøflighet jeg evt. ikke ler*

Mystisk.

Gammel 13-05-09, 16:15   #233
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå begynner hun også!

Hadde vi ikke en etterhvert ganske så lang tråd om iråniske smileyer? Det begynner med snill-smileyen, og så er det bare å ta for seg hele ikonlista.
Ikke at du er ironisk og sarkastisk, altså.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 16:23   #234
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Burde Tyskland få et annet flagg?
Siden det tyske flagget er så "verdimessig tilgriset"?

Gammel 13-05-09, 17:43   #235
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Forøvrig burde også danskene forstå at de ikke burde bruke flagget sitt på 17.mai, man bør ha forstålse for at det kan bli tolket som om man ønsker et fortsatt Danmark-Norge. Hvis man først skal være sensibel, mener jeg.

Sist redigert av bønna : 13-05-09 kl 17:52.
Gammel 13-05-09, 17:54   #236
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Denne synes jeg du burde bruke mer, Skilpadda. Sett i lys av diskusjonen:

Alternativt:

Annen Pc, nå. Herlig!

Gammel 13-05-09, 17:55   #237
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Forøvrig burde også danskene forstå at de ikke burde bruke flagget sitt på 17.mai, man bør ha forstålse for at det kan bli tolket som om man ønsker et fortsatt Danmark-Norge. Hvis man først skal være sensibel, mener jeg.

Det går nok greit med det danske. Det er ikke så mange eidsvollsmenn igjen.

Gammel 13-05-09, 17:56   #238
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se! Hun gjør det også! :peke på smiley:

Ja, og heeeelt utilsiktet.

Ja, av hensyn til eventuelle gjenlevende eidsvoldsmenn, er det klart man burde begrense bruken av det også. :er i trening:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 17:57   #239
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg gjort et (ørlite) forsøk på å være forståelsesfull overfor de som synes det er ille at det brukes andre flagg enn det norske på 17. mai, men det gikk ikke så bra, gitt. Blir bare irritert, jeg. :ærlig:

Det er så merkelig og smålig å irritere seg over småtasser som veiver med hjemlandets flagg, Liksom.

Har meldt meg inn i FB gruppen "Ja til fritt valg av flagg på 17. mai".
Synes kanskje at gruppen kunne hatt enda bedre argumenter enn de har beskrivelsen av gruppen - men det er nok fordi jeg synes Monsoon sa det hele så veldig bra tidligere i tråden.
Oppfordrer Monsoon til å melde seg inn i gruppen og skrive på veggen der .

Gammel 13-05-09, 18:01   #240
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, og heeeelt utilsiktet.

Ja, av hensyn til eventuelle gjenlevende eidsvoldsmenn, er det klart man burde begrense bruken av det også. :er i trening:

Jeg hadde forstått det om det hadde vært nazi-flagg altså, men jeg synes man prøve å komme seg videre fra krigens dager. Det er tross alt 70 år siden det også.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.