Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å stå i rulletrapp / på rullebånd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor står du i en rulletrapp / på et rullebånd?
På høyre side, om jeg står så andre får gå om de vil 180 92,78%
På venstre side 3 1,55%
Der det passer meg, om andre vil gå forbi må de pent vente gå i sikksakk 6 3,09%
Finnes det noen kotyme på dette? 5 2,58%
Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-09, 13:25   #61
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Å stå i rulletrapp/ på rullebånd

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Stå til høyre, gå til venstre. Sånn gjør jeg det.

Samme her.

Gammel 04-05-09, 17:25   #62
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Å stå i rulletrapp/ på rullebånd

Jeg føyer meg i rekken av de som står til høyre, men går til venstre. Og skulle vi stå to i bredden slik at vi sperrer veien, så passer jeg på å se meg over skulderen. Kommer det folk, så flytter jeg meg selvsagt.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 17:38   #63
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å stå i rulletrapp / på rullebånd

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ja, det er et ganske særnorsk fenomen dette med å stå akkurat der det passer en i rulletrapp og på rullebånd. Akkurat like særnorsk som det er at det gjerne er en jæ... som står bakerst i en kø i matvarebutikken ser det som den største selvfølge at han skal først i køen dersom det åpner en ny kasse....

Akkurat det ser jeg ikke noe problem med. Det er den som først stiller seg i den køen som er først i den køen. Selv i England har jeg ansett det som helt naturlig på supermarkedet, mens det på postkontor, bank osv er et uformelt køsystem.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 20:25   #64
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjører laaang rulletrapp to ganger om dagen, og der står man pent til høyre og går til venstre. Man får fort føle presset (bokstavelig talt) hvis man forvirrer seg til å stå flere i bredden.

I en liten rulletrapp, mellom to etasjer i en butikk eller no er jeg ikke så nøye på det.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 20:31   #65
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

Jeg tar vel rulletrapp omtrent 8 ganger i året, og da står jeg uansett ikke rolig.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 21:42   #66
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Hvorfor det egentlig? Hvis jeg vil fram, er ikke det mitt eget ansvar?

Ja, hvorfor ha regler i det hele tatt. Teit i grunnen. Fullstendig anarki er nok det beste, hver mann for seg selv.

Gammel 05-05-09, 23:34   #67
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Står selvfølgelig til høyre! Det virker som nordmenn er dårlig på dette. I andre land(eks.England og USA) er folk mye flinkere.

Gammel 12-05-09, 09:22   #68
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir mer og mer matt over den norske køkulturen. På lørdag stod vi i lang kassakø på Obs og i kø ved en isbar. Begge køene var rotete og så mer ut som en flokk sauer enn en rekke. Men vet jo ikke hvor køen begynner og slutter, og folk stimler til overalt! Det er jo helt umulig!!

Gammel 13-05-09, 20:15   #69
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg står hulter til bulter.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 20:39   #70
Verdande
Melkeku

Verdande sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg blir mer og mer matt over den norske køkulturen. På lørdag stod vi i lang kassakø på Obs og i kø ved en isbar. Begge køene var rotete og så mer ut som en flokk sauer enn en rekke. Men vet jo ikke hvor køen begynner og slutter, og folk stimler til overalt! Det er jo helt umulig!!

For mitt mentale velværes del skyr jeg kjøpesentre o.l. som pesten på lørdager, mesteparten av desember og lignende tidspunkt der det er overveiende sannsynlig at det vil være stappfullt av idi... øh, folk.

For øvrig står jeg til høyre og går til venstre. Selvsagt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.