|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#341 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Disse flaggene igjen
|
|
|
|
|
|
#343 |
|
Deltidsmamma
|
Jamen; jeg tror jeg vil følt det helt ok å om noen norske fra vår lille koloni i Frankrike flagget med det franske flagget på 17. mai feiringa vår. Antatt jeg ville følt takknelig for at jeg fikk bli i Frankrike, hvis jeg nå ville mere det enn å være i Norge mer. Sist redigert av bønna : 15-05-09 kl 10:01. |
|
|
|
|
|
#344 |
|
Deltidsmamma
|
Nå har jeg svart på de tingene du nevner der. I innlegg 330. |
|
|
|
|
|
#345 |
|
flisespikker
|
Er dette også ironi, eller er det noe du mener? For hvis du mener det, så ser det jo ut til at du egentlig synes det er greit med andre enn norske flagg på 17. mai-feiringen. (I alle fall så lenge grunnen til at man velger et annet flagg er en grunn du selv er enig i, hvis jeg skjønner deg rett her.)
|
|
|
#346 |
|
Deltidsmamma
|
|
|
|
|
|
|
#347 |
|
flisespikker
|
Jeg har lest det innlegget, men så ikke så mye å svare på. Det eneste du spør om, er om jeg synes at vi "plutselig" skal se bort fra den norske nasjonens historie, og det synes jeg jo ikke vi skal - da ville jo hele feiringen være ganske meningsløs. Jeg skjønner ikke hvor du vil med dette; hvilken del av den norske nasjonens historie er det du mener at jeg går inn for å se bort fra?
|
|
|
#348 |
|
flisespikker
|
Så du synes det er "helt ok" (sitat fra deg selv) å ville hedre sitt nye hjemland på 17. mai, men helt uforståelig og veldig, veldig rart å ville hedre sitt gamle hjemland på samme dag? Da synes jeg det er enda vanskeligere å skjønne begrunnelsen din - for da er det jo ikke egentlig sånn at du synes alle andre lands flagg er upassende i en 17. mai-feiring.
|
|
|
#349 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Disse flaggene igjenJeg hadde håpet at du kanskje skulle ha noe å si til dette, f.eks. |
|
|
|
|
|
#350 |
|
Deltidsmamma
|
Nei menn det har jo faktisk noe å si hvor man befinner seg hen også, da! Sist redigert av bønna : 15-05-09 kl 13:46. |
|
|
|
|
|
#351 |
|
flisespikker
|
Jeg sa da at jeg var helt enig i den andre delen av dette (og at jeg dessuten ikke ser det som særlig relevant for diskusjonen).
|
|
|
#352 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tja, er det ikke rart da? Hvis jeg har bursdag 30. mars, ville det vel vært litt rart å insistere på å feire den på venninnen min sin bursdag som er 14.juli? |
|
|
|
|
|
#353 |
|
flisespikker
|
Du så visst ikke den første delen av setningen min, eventuelt så du ikke innleggene jeg svarte på? Jeg påpekte at bønna ser ut til å synes det ville være helt greit og forståelig å hedre Frankrike på 17. mai dersom man har flyttet fra Norge til Frankrike, men at det ville være ufattelig merkelig og upassende å hedre Frankrike på 17. mai dersom man har flyttet fra Frankrike til Norge. (Jeg ville skjønt det bedre hvis hun syntes begge deler var like merkelig, slik du ser ut til å synes.)
|
|
|
#354 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Disse flaggene igjenNorge for Nordmenn!! |
|
|
|
|
|
#357 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Disse flaggene igjen17. mai mener jeg bestemt er Grunnlovsdagen, altså ikke den norske flaggdagen, eller Norge-som-nasjon-dagen. Ikke var Norge særlig lenge selvstendig i 1814 (seks måneder) og ikke hadde vi noe flagg da (rundt 1880?). Jeg forstår ikke problemet med å flagge med andre flagg. |
|
|
|
|
|
#358 |
|
Deltidsmamma
|
|
|
|
|
|
|
#359 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Er ikke helt sikker på om jeg skjønner helt. Men uansett, la meg forsøke å klargjøre hva jeg ville gjort: |
|
|
|
|
|
#360 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg snur det på hodet: jeg forstår ikke hvorfor det er så viktig med andre flagg enn det norske på 17.mai? Hvorfor er det så viktig å flagge med det kinesiske flagget akkurat denne dagen? Hva vil man si og hvorfor er det så viktig å si det denne dagen? Etter å ha lest ørten innlegg i denne tråden så skjønner jeg fremdeles ikke hvorfor det er så flott og naturlig. |
|
|
|
![]() |
|
|