Sv: Disse flaggene igjen
Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.
Jeg vet ikke hva det behager deg at jeg kaller det, utlendinger, fremmedkulturelle, folk med annen etnisitet, innvandrere, asylsøkere?
Du diskuterer rasisme, jeg tør påstå at det ikke er grunnen til at noen velger et annet flagg enn det norske på nasjonaldagen, er det stein hakke gale rasister som spytter, truer og plager folk på 17 mai, så tror jeg faktisk ikke hvilket flagg de har er avgjørende for oppførselen.
Det vi diskuterer her er om det er mest passende med norske flagg på nasjonaldagen, eller om man skal ha alle mulige flagg i toget.
Nei, det er nettopp det det ikke er. Det er ikke steinhakke gale rasister som sier dette på 17 mai. Det er veldig mange som har problem med dette på 17 mai. Jeg har en brun datter, hun har en svart brite som far. Det året hun hadde bunad (da hun var 3 år) var det maaaaange som måtte påpeke at dette var litt "rart". Disse folkene er ellers alltid så riktig politisk korrekte, tro du meg. Og de er ikke FrP ere heller. 17 mai er dagen da den gjengse mannen i gata kan slenge dritt, som de gjorde på toten i fjor der asylsøkere gikk bakerst i toget for å vise sin takknemmlighet til Norge. Folk ble så forbanna, de skrek og var rasende for at "de" ikke kunne la oss få være i fred på vår nasjonaldag.
Jeg synes 17 mai er alt annet en inkluderende og jeg kjenner mange i Oslo som ikke er hvite i huden som ikke går ut den dagen. Vi er i London og jeg gruer meg til neste år når jeg må begynne å forholde meg til 17 mai da ungen min starter på skolen. Skrekk og gru, for meg er det dagen da mange folk virkelig viser sitt sanne ansikt.
Jeg kjenner to personer som går med annet flagg i 17 mai toget, ene går med FN flagget og andre med det amerikanske. Begge er brune i huden. De begrunner det med at da får de ikke så mye "dritt" på dagen. Mange blir provoserte hvis de veiver med det norske flagget.
|