|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#521 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Disse flaggene igjen
Men gudsgjenesten er jo i høyeste grad frivillig, og ikke noe valg som skolen påtvinger barna. Har man ikke lyst (eller helst foreldrene ikke har lyst), så er det ingen som tvinger barna til å gå. |
|
|
|
|
|
#522 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En aldeles fortreffelig hersketeknikk i første avsnitt der... |
|
|
|
|
|
#523 |
|
|
Sv: Disse flaggene igjenPræhæ, prøver dere virkelig å sammenligne skolegudstjenester og barn som bruker andre nasjoners flagg på den måten? |
|
|
|
|
|
#524 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Disse flaggene igjenSelvfølgelig er det hersketeknikk. Jeg gjør da ikke sånn uten å tenke over det. |
|
|
|
|
|
#525 |
|
Deltidsmamma
|
Sist redigert av bønna : 16-05-09 kl 22:20. |
|
|
|
|
|
#526 |
|
By the Sea
|
Sv: Disse flaggene igjenAlle som er ute på gata i finstasen 17. mai feirer Norge.
|
|
|
#527 |
|
Halloen!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så sant som det er sagt.: peker opp: (Men jeg gjør et forsøk til: ) |
|
|
|
|
|
#528 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Disse flaggene igjenFor å klargjøre. Jeg mener ikke at det lille barnet skader noe som helst. Det var mitt poeng :leter etter en teskje:. Men siden rine trakk frem skolegudstjenestedebatten , så måtte jeg jo prøve å finne ut hva det er dere mener bli skadet av dette lille barnet med flagg. |
|
|
|
|
|
#529 |
|
Deltidsmamma
|
Norge bør også være deres hjemland. Flesteparten, om ikke alle, av barnetogsbarna er født her. Sist redigert av bønna : 16-05-09 kl 22:30. |
|
|
|
|
|
#530 |
|
Dårlig husmor
|
Nå gir jeg snart opp. Jeg mener faktisk at foreldre har rett til å gjøre noen valg for sine barn. Selvfølgelig mer og mer i dialog med dem. Men det er altså forskjell på et valg som foreldre og barn gjør sammen og valg som skolen gjør for dem (som i skolegudstjenestedebatten). Du kan ikke sammenligne disse to tingene. Det vil si, du kan, du har nettopp gjort det, men jeg mener at det er en tullete sammenligning, og at du, som så fote før, nå bare vil være vanskelig. |
|
|
|
|
|
#531 |
|
By the Sea
|
Synes du virkelig det er et PROBLEM at mennesker er flerkulturelle?
|
|
|
#532 |
|
Deltidsmamma
|
Jeg hang meg kaskje litt fort på. |
|
|
|
|
|
#533 |
|
Deltidsmamma
|
Nei det synes eg faktisk ikke. De fleste flerkulturelle bruker passende flagg på passende nasjonaldagsfeiringer, men de har kanskje fler nasjonaldager å feire. Enn de med tilhørighet til bare Norge |
|
|
|
|
|
#534 |
|
|
Sv: Disse flaggene igjenrine, lille venn. |
|
|
|
|
|
#535 |
|
Deltidsmamma
|
Tror du ikke skolen/lærer'ne oppfordrer barna til å bruke norsk flagg? |
|
|
|
|
|
#536 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Disse flaggene igjenJeg har ikke lest alle innleggen. |
|
|
|
|
|
#537 |
|
Dårlig husmor
|
Nå gjør du deg dummere enn du er (håper jeg). |
|
|
|
|
|
#538 |
|
Deltidsmamma
|
Vi kan vel møtes på halvveien. |
|
|
|
|
|
#539 |
|
|
Det hadde i såfall sjokkert meg. Hva skal de backe opp det med? Egen magefølelse? |
|
|
|
![]() |
|
|