|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#563 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Disse flaggene igjen
Hun har nå ikke klart det hittil i denne tråden, etter noen forsøk. |
|
|
|
|
|
#565 |
|
flisespikker
|
Hun sier vel ikke at det er tøys? Hun sier at det er mest vanlig å bruke det norske flagget, og det er det jo .
|
|
|
#566 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes argumentet blir dumt når man diskuterer prinsipper uansett. Man påtvinger, som nevnt mange ganger, ikke barna å gå delta på skolegudstjeneste lenger, og man påtvinger ingen å bære norske flagg. All den tid skolegudstjenesten ikke er obligatorisk synes jeg ikke argumentasjonen din helt holder vann.
Nei, aC er temmelig sær. |
|
|
|
|
|
#567 |
|
Deltidsmamma
|
Ja, det er riktig det, men hun nekter for at det er mest naturlig. |
|
|
|
|
|
#568 |
|
flisespikker
|
Jeg prøvde ikke å dra opp skolegudstjenestediskusjonen igjen - jeg er klar over at skolegudstjenester ikke er obligatoriske (og at hijab vel neppe er forbudt i 17. mai-tog). Jeg prøvde bare å illustrere forskjellen på å på den ene siden argumentere for å "påtvinge" noen noe og argumentere for at "det er jo ikke så farlig", og på den andre siden argumentere for å tillate noen noe fordi det ikke er så farlig.
|
|
|
#569 |
|
flisespikker
|
Ja, det kan jeg i så fall ikke gjøre noe særlig med. Hvordan mener du forresten at man skal kunne måle hva som er mest naturlig for noen?
|
|
|
#570 |
|
|
Nei. |
|
|
|
|
|
#573 |
|
|
Ikke for alle, bønna. Ikke for alle. |
|
|
|
|
|
#576 |
|
flisespikker
|
For meg føles det mest naturlig å bruke det norske flagget på 17. mai, dersom jeg i det hele tatt skal ha et flagg. Jeg har kjøpt et norsk flagg til Poden også. Men om noen andre føler det mest naturlig å bruke et annet flagg, så rokker ikke det ved verdensbildet mitt (eller nattesøvnen min) av den grunn. Og jeg synes i alle fall ikke det er min jobb å fortelle dem at de tar feil i vurderingen av hva som er mest naturlig for dem.
|
|
|
#577 |
|
Dårlig husmor
|
Jeg får lyst til å sitere salig Obstfelder "Her er så rart, jeg er visst havnet på feil klode". Selvfølgelig flagger man med norske flaggg på offentlige bygninger. Selvfølgelig bruker de fleste som går i toget norske flagg. Det er Norges nasjonaldag. 'Det vi diskuterer er her hvor stort problem det er at noen få barn går med andre flagg. Er det så forferdelig at man må lage facebookgrupper, skrive i avisen ogsåvidere? Jeg mener altså at det ikke er det. For å trøste bønna kan jeg si at det norske flagget vaier på min veranda i morgen og mine barn får norske flagg med seg i toget. |
|
|
|
|
|
#579 |
|
Deltidsmamma
|
Hvorfor skal jeg det? Det er jo like naturlig med det svenske flagget? |
|
|
|
|
|
#580 |
|
flisespikker
|
Hvis du synes det, så kan du jo bruke det svenske. Det synes jeg er helt greit for min del.
|
![]() |
|
|