|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#582 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Disse flaggene igjen
Nei, men jeg trodde at det er mest naturlig for 17. mai, den norske nasjonaldagen at det flagges med norske flagg. Trodde jeg. |
|
|
|
|
|
#584 |
|
flisespikker
|
Ja, det har jeg skjønt.
|
|
|
#585 |
|
Vaklende
|
Det Skilpadda svarte. Ser du, jeg kan svare selv om premissene er helt forskjellige. ( Noe jeg ikke synes de er, så der gølger jeg deg ikke, men siden du synes det. Sist redigert av Balanse : 17-05-09 kl 00:31. Årsak: egentlig hadde jeg tenkt å rette opp gølger til følger, men ved nærmere ettertanke passer det jo perfekt slik det er |
|
|
|
|
|
#587 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Joda, men siden man vel ikke kan si at skolegudstjenestene blir påtvunget noen, så faller det vel litt i fisk? Man kan jo kanskje si at man tillater de elevene som vil å gå i kirken, mens de som ikke vil, tillater man å bli igjen. |
|
|
|
|
|
#589 |
|
flisespikker
|
Som sagt, jeg prøvde bare å svare på spørsmålet ditt om hvorvidt "det er ikke så farlig med ett lite .../én liten ..." er et teit argument eller ikke, og vise at jeg synes det kommer an på sammenhengen. Sammenligningen var ikke ment å være "aktuelle" eksempler, men "prinsipielle" eksempler.
Er jeg den eneste som ikke ser på?
|
|
|
#590 |
|
flisespikker
|
Jeg svarte på spørsmålet ditt, både personlig ("ja, for meg er det mest naturlig") og prinsipielt ("hva som oppleves som mest naturlig for noen, er en personlig vurdering").
|
|
|
#592 |
|
Vaklende
|
Så lenge du ikke gir meg noen ideer til hvordan jeg skal kunne svare for noen flere enn meg selv, så er det umulig for meg. Hva som er naturlig i denne sammenhengen er ikke et faktasvar. |
|
|
|
|
|
#593 |
|
Deltidsmamma
|
Du relativiserer (tror jeg) når du svarer prinisipielt. Det kommer an på personen sier du. Dvs du kan ikke svare ja på det. |
|
|
|
|
|
#595 |
|
flisespikker
|
Jeg har skjønt at du mener det er ja uansett. Ettersom jeg ikke mener dette er et spørsmål som det går an å svare ja eller nei på, så svarer jeg heller ikke ja eller nei på det. Jeg tror helt klart (og observerte fakta tyder på) at de aller, aller fleste mener at det er mest naturlig å bruke norske flagg i 17. mai-toget. Men ettersom noen ganske få velger andre flagg, antar jeg at de som velger det, synes dette andre flagget er et mer naturlig valg for dem.
|
|
|
#597 |
|
Deltidsmamma
|
Det kan være at de vet at det norske flagget er det mest naturlige, men at de ikke har det, "man tager hva man haver". Det kan være at man ikke vet at 17 mai så feirer man Norge, man tror det bare er en generell festdag. |
|
|
|
|
|
#598 |
|
|
Jaha, så du går ut i fra at "disse andre" er nek? |
|
|
|
|
|
#599 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du er flink! |
|
|
|
|
|
#600 |
|
flisespikker
|
Eller det kan være at de er fullt klar over hva det norske flagget og den norske nasjonaldagen er, men at de føler det hyggelig å feire Norge samtidig som de viser hvor de selv opprinnelig kommer fra. At "det er naturlig for meg å feire med ***-flagget" rett og slett veier tyngre for dem enn "det er naturlig å bruke norsk flagg på 17. mai". (Jeg kan ikke forestille meg at noen som går i 17. mai-tog ikke har fått med seg at grunnen til at man feirer er at det er Norges nasjonaldag, det synes jeg er en nesten utrolig nedlatende tolkning.)
|
![]() |
|
|