Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Legge flis oppå tregulv? Og er det fryktelig slemt mot stakkars furugulvet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-09, 15:58   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Legge flis oppå tregulv? Og er det fryktelig slemt mot stakkars furugulvet?

Vi har gammelt opprinnelig smalt furugulv i hele huset unntatt badet.
Det er tidvis stygt og burde sikkert vært slipet ned og oljet/beiset/lakket eller noe.
Jeg leker med tanken på å flislegge gangen i stedet og lurer på om det er forkastelig å tenke tanken, når man har sånt gulv under?
Og hvis jeg skal gjøre det, kan man flislegge oppå gulvet?
Det er kun dette gulvet som skiller 1.etg fra kjeller. Dvs at vi kan kikke ned i kjelleren via sprekker i gulvet.

Gammel 18-05-09, 16:01   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legge fli oppå tregulv? Og er det voldtekt?

Du _kan_ vel, men jeg hadde ikke flislagt et sånt gulv nei . Og det er litt jobb om du skal flislegge også, du kan ikke flislegge rett oppå fordi tre er levende materiale og fugene dine vil få sprekker. Ideelt sett bør du støpe gulvet før du flislegger, men det går kanskje an å prøve seg med gipsplater under flisen. Jeg har ikke prøvd gips som underlag på så store gulv, så jeg er usikker på om det fjerner bevegelsen i gulvet nok til å unngå sprekker.

Gammel 18-05-09, 16:01   #3
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Legge flis oppå tregulv? Og er det voldtekt?

.........

Sist redigert av Ibidelma : 20-05-09 kl 16:11. Årsak: kommentar passet ikke lenger til overskriften ;)
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 16:02   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

voldtekt av gulv er veldig alvorlig

Hva er strafferammen for voldtekt av gulv?

Gammel 18-05-09, 16:03   #5
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Det ville jeg ikke gjort. Få heller gulvet slipt, da blir det som nytt igjen.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 16:06   #6
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Voldtekt er noe helt annet ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 16:36   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke misbruken av ordet voldtekt er morsom i det hele tatt. Voldtekt er noe helt annet, du hadde merket forskjell.

Gammel 18-05-09, 16:57   #8
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes ikke misbruken av ordet voldtekt er morsom i det hele tatt. Voldtekt er noe helt annet, du hadde merket forskjell.

Jeg liker heller ikke at ordet blir misbrukt slik.

Gammel 18-05-09, 16:59   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har sånt gulv i hele leiligheta. Heldigvis er det bare på soverommet det ikke er dekket til med fliser eller laminat. Ja, det er nostalgisk og pent - men det samler seg skitt (og dyr) i sprekkene, det er et herk å holde rent og det krever mye vedlikehold.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 19:23   #10
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beklager om jeg støtte noen med valg av ord.

Ja, det det et herk å holde rent og pent. Og furu er veldig mykt matriale, så det blir fryktelig fort stygt.

Jeg må forhøre meg i en flisebutikk om underlag, men jeg tror ikke vi kan begynne å støpe noe nei.

Gammel 18-05-09, 19:42   #11
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legge flis oppå tregulv? Og er det fryktelig slemt mot stakkars furugulvet?

Furugulv er pent, men forferdelig upraktisk når man har små barn. Det får lett hakk og sår og er vanskelig å holde rent. Så om det er mulig å legge fliser i gangen, så ville jeg nok gjort det. :har også furugulv:

Gammel 19-05-09, 22:53   #12
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Det ville jeg ikke gjort. Få heller gulvet slipt, da blir det som nytt igjen.

Signerer

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 22:59   #13
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg hadde lagt fliser, å ha sprekker ned til kjelleren høres ikke fristende ut i det hele tatt. (Men jeg lurer også på om jeg ikke ville lagt et nytt gulv under først også? )

Gammel 19-05-09, 23:00   #14
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

jeg har også et slikt gulv, kun på et rom, så sliping utgår, da jeg ikke orker å ha dette støvet i hele huset. Dette skal bli et lekerom for barna, og jeg har tenkt å legge Pergo. Tenkte litt på parkett, men jeg vil ikke ha et gulv jeg må gå rundt å være redd for med masse unger der inne.

Gammel 19-05-09, 23:15   #15
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man trenger da ikke være redd for et furugulv? De kan jo slipes og blir som nye igjen!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 00:12   #16
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Da vi pusset opp badet la snekkeren en slags plate (husker ikke i farten hva slags, men kan finne det ut om du vil), kabler, avretningsmasse og så fliser oppå der (jeg mener det var rekkefølgen).

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 09:09   #17
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MiaPia, her.

Da vi pusset opp badet la snekkeren en slags plate (husker ikke i farten hva slags, men kan finne det ut om du vil), kabler, avretningsmasse og så fliser oppå der (jeg mener det var rekkefølgen).

Det er nok dette som er løsningen. Og da må jeg rett og slett rive opp gulvet. Tror dette blir dyrere enn jeg hadde tenkt.

Gammel 20-05-09, 09:11   #18
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du kan fint bruke 12mm gipsplater. Skru de fast i tregulvet, og legg fliser oppå. Vi gjorde det i kjøkken og gang for 8-9 år siden, og det har ikke sprukket noen steder.

Gammel 20-05-09, 09:29   #19
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Det er nok dette som er løsningen. Og da må jeg rett og slett rive opp gulvet. Tror dette blir dyrere enn jeg hadde tenkt.

Korkplater oppå, og så flis-wannabe-vinyl på toppen?

Gammel 20-05-09, 09:37   #20
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Du kan fint bruke 12mm gipsplater. Skru de fast i tregulvet, og legg fliser oppå. Vi gjorde det i kjøkken og gang for 8-9 år siden, og det har ikke sprukket noen steder.

Ja, men jeg er redd gulvet blir for høyt da. K

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Korkplater oppå, og så flis-wannabe-vinyl på toppen?

Hmmm. Jeg vil ha ordentlig flis, ikke vinyl.
Da sliper jeg heller ned gulvet for å si det sånn.

Har gode kontakter da, som kan låne meg slipemaskin.
Det var bare alt det arbeidet da....

Men hva med at jeg maler gulvene hvite etter sliping?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.