|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Legge flis oppå tregulv? Og er det fryktelig slemt mot stakkars furugulvet?Vi har gammelt opprinnelig smalt furugulv i hele huset unntatt badet.
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Legge fli oppå tregulv? Og er det voldtekt?Du _kan_ vel, men jeg hadde ikke flislagt et sånt gulv nei
![]() |
#3 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Legge flis oppå tregulv? Og er det voldtekt?.........
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror" 06 08 Sist redigert av Ibidelma : 20-05-09 kl 16:11. Årsak: kommentar passet ikke lenger til overskriften ;) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Legge flis oppå tregulv? Og er det voldtekt?Jeg synes ikke misbruken av ordet voldtekt er morsom i det hele tatt. Voldtekt er noe helt annet, du hadde merket forskjell.
![]() |
![]() |
#8 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Legge flis oppå tregulv? Og er det voldtekt?
Jeg liker heller ikke at ordet blir misbrukt slik.
![]() |
#9 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Legge flis oppå tregulv? Og er det voldtekt?Vi har sånt gulv i hele leiligheta. Heldigvis er det bare på soverommet det ikke er dekket til med fliser eller laminat. Ja, det er nostalgisk og pent - men det samler seg skitt (og dyr) i sprekkene, det er et herk å holde rent og det krever mye vedlikehold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Legge flis oppå tregulv? Og er det voldtekt?Beklager om jeg støtte noen med valg av ord.
![]() |
#11 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Legge flis oppå tregulv? Og er det fryktelig slemt mot stakkars furugulvet?Furugulv er pent, men forferdelig upraktisk når man har små barn. Det får lett hakk og sår og er vanskelig å holde rent. Så om det er mulig å legge fliser i gangen, så ville jeg nok gjort det. :har også furugulv:
![]() |
#13 |
Live and let live
|
![]() Sv: Legge flis oppå tregulv? Og er det fryktelig slemt mot stakkars furugulvet?Jeg tror jeg hadde lagt fliser, å ha sprekker ned til kjelleren høres ikke fristende ut i det hele tatt. (Men jeg lurer også på om jeg ikke ville lagt et nytt gulv under først også?
![]() |
#14 |
Off the map.
|
![]() Sv: Legge flis oppå tregulv? Og er det fryktelig slemt mot stakkars furugulvet?jeg har også et slikt gulv, kun på et rom, så sliping utgår, da jeg ikke orker å ha dette støvet i hele huset. Dette skal bli et lekerom for barna, og jeg har tenkt å legge Pergo. Tenkte litt på parkett, men jeg vil ikke ha et gulv jeg må gå rundt å være redd for med masse unger der inne.
![]() |
#16 |
Superduperaktiv
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Legge flis oppå tregulv? Og er det fryktelig slemt mot stakkars furugulvet?Da vi pusset opp badet la snekkeren en slags plate (husker ikke i farten hva slags, men kan finne det ut om du vil), kabler, avretningsmasse og så fliser oppå der (jeg mener det var rekkefølgen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Legge flis oppå tregulv? Og er det fryktelig slemt mot stakkars furugulvet?
Det er nok dette som er løsningen. Og da må jeg rett og slett rive opp gulvet. Tror dette blir dyrere enn jeg hadde tenkt.
![]() |
#18 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Legge flis oppå tregulv? Og er det fryktelig slemt mot stakkars furugulvet?Du kan fint bruke 12mm gipsplater. Skru de fast i tregulvet, og legg fliser oppå. Vi gjorde det i kjøkken og gang for 8-9 år siden, og det har ikke sprukket noen steder.
![]() |
#19 |
Live and let live
|
![]() Sv: Legge flis oppå tregulv? Og er det fryktelig slemt mot stakkars furugulvet?
Korkplater oppå, og så flis-wannabe-vinyl på toppen?
![]() |
#20 |
Pen. Så det så.
Ja, men jeg er redd gulvet blir for høyt da. K
Hmmm. Jeg vil ha ordentlig flis, ikke vinyl.
![]() |
|
|