Sv: Røyker dere i folkemengder?
Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.
Mener du virkelig at sykehysets skrantne budsjetter skal gå til portører for røykere?
Egentlig ikke, men hvis de to (det kan umulig være mange, jeg har aldri hørt om dette problemet) som røyker på rommet er til så stor sjenanse for deg, eller andre, må de vel kunne be portørene om å trille seg inn på røykerommet et par ganger for dagen.
Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.
Jeg synes mange fremstiller røyking som en menneskerett, eller noe. Og, Sitron, ja, selvsagt vil den røyken berøre andre enn bare pasienten selv.
At man på et sykehus skal fortsette å tilrettelegge for at pasienten skal få ødelegge seg enda mer er helt vanvittig i mine øyne, og slettes ikke min definisjon av medmenneskelighet. Mennesker som har fått dødsdommen (samt gamle) blir faktisk bedre av å slutte å røyke, til tross for at toget har gått. Er de så syke/gamle/svake at de er ute av stand til å komme seg ut (på et sykehjem), eller bort fra sykehusområdet hvis er de på sykehus, er de ikke i stand til å røyke likevel.
Helt uenig med deg. Jeg synes det vil være et stort overgrep å forlange at en dødssyk pasient i tillegg til andre kvaler han nødvendigvis må ha, skal slutte å røyke. Det er ingen menneskerett å røyke, men det er da utrolig mange dumme, rare og unødvendige ting folk gjør som ikke er menneskeretter. Kanskje pasienten ville levd tre dager lenger hvis han sluttet å røyke, men livskvaliteten ville utvilsomt blitt bedre hvis han fikk lov til å røyke de siste dagene av livet sitt. Synes det blir veldig feil å ri prinsipper her.
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Jeg vil ikke argumentere for at alle pasienter med røyksug skal ha rett til å røyke på rommet. Og jeg mener at ingen skal røyke ved innganger og slikt, og at helsepersonell absolutt ikke skal lukte røyk. Jeg er ganske steil på det. Men likevel finnes det et og annet unntak hvor det er det riktige å gjøre, og man kan ikke ri prinsipper alltid. Men poenget mitt var vel også det at jeg har sett det bare skjedd en eneste gang. Så veldig hyppig er det ikke på sykehusavdelinger som har med mitt fagfelt å gjøre i hvert fall.
Enig med deg. Tror heller ikke at dette er et utbredt problem. :kjenner mange som jobber på sykehus: 
|