|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Spinoff fra allergitrådeneJeg legger i begrepet funksjonshemming at man på grunn av en diagnose/problematikk er forhindret eller har vansker med å gjøre normale og hverdagslige handlinger. Jeg tenker at begrepet innebærerer en del subjektivitet eller hva man nå skal kalle det. Jeg vil tro at det er mange personer som for eksempel er fysisk handikappet og som sitter i rullestol som ikke føler seg spesielt funksjonshemmet, mens andre igjen kanskje kan føle seg svært funksjonshemmet av psykiske problemer.
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff fra allergitrådene
Sånn ser jeg også det, for samfunnet er såpass tilrettelagt at en som er bevegelseshemmet i form av å sitte i rullestol som regel ikke er funksjonshemmet dersom man ser begrepet slik jeg forstår at du også ser det. Det at noen er forhindret fra å delta i aktiviteter samfunnet anser som hverdagslig ser jeg som å ha en funksjonshemming, enten den er fysisk eller psykisk. |
![]() |
![]() |
#3 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff fra allergitrådeneFunksjonshemning
![]() |
|
|