Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff fra allergitrådene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-09, 20:26   #19
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra allergitrådene

Definisjoner

Utvalget er klar over at det er en vanskelig oppgave å avklare hva som skal kunne defineres som funksjonshemming, og vil i denne sammenheng peke på hvordan funksjonshemming er definert i Regjeringen sin handlingsplan for funksjonshemmede 1998-2001:
«Funksjonshemming er et misforhold mellom individets forutsetninger og miljøets og samfunnets krav til funksjon på områder som er vesentlige for etablering og opprettholdelse av selvstendighet og sosial tilværelse».

Dette er definisjonen i regjeringens handlingsplan somd et står over her.
Syns nå den var ganske beskrivende jeg da. Og leste også et annet sted at Astma kom under denne definisjonen, men som med andre funksjonshemminger så er det vanskelig å få et helt tilpasset samfunn. Det tror jeg alle med alle typer funksjonshemminger kan si seg enig i. Og jeg tror aldri vi kan få et samfunn som er perfekt tilpasset uansett hvor mye vi prøver. Er man så uheldig å ha en eller annen form for funksjonshemming må man desverre alltid være nødt til å tilpasse seg samfunnet, og prøve å gjøre det beste ut av det slik det virker som du prøver, Skvetten.
Det å forsøke å påvirke samfunnet til å ta mer hensyn er en flott ting, men å forvente at vi skal klare å ta hensyn til alle mulige former for allergier og plager forskjellige mennesker måtte ha, det syns jeg er for mye forlangt. Vi kan bare gjøre vårt beste.

De som er ekstremt sensitive ovenfor elektrisk stråling, de kan rett og slett ikke bo i en by feks. Det kan ikke forventes at byen skal ta hensyn til denne personen og kutte all strøm. Da må vedkommende rett og slett ta det tunge valge om man vil leve med plagene eller flytte til et sted der man ikke utsettes for stråling. Denne typen plage må vel også kunne sies å være en funksjonshemming ut i fra definisjonen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:12.