Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal man ta hensyn til alle allergikere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Skal man ta hensyn til alle allergikere?
Ja! 5 3,01%
Man kan selvsagt ikke ta hensyn til alle, men gjøre så godt man kan. 106 63,86%
Litt hensyn klarer man vel å ta. 42 25,30%
Nei, det er håpløst. 10 6,02%
Drit i alle allergikere! 1 0,60%
Annet 0 0%
Dustepoll 2 1,20%
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-09, 23:08   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hvis det er slik at folk dør, så bør man kanskje ta i bruk sterkere virkemiddler enn frivillighet hos folk som har fått null opplysninger? Jeg vil håpe det.

Jeg bruker nesten ingen parfymerte produkter selv, ettersom jeg tåler lite. Moren min er allergisk mot parfyme så der har jeg brukt lite opp gjennom årene, men jeg ser alikevel ingen logikk i at jeg skal være den som skal ta ansvaret for at alvorlige allergikere ikke dør om bord på flyet? Jeg vil jo tro at det å reservere plasser for folk med alvorlige allergier var veien å gå? Ikke at hver og en av oss skal gå inn i seg selv om forutse om man skal kunne spise nøtter ol på fly. Jeg kan ikke fatte og begripe at folk overhode mener at dette er at ansvar som skal ligge på enkeltpersoner?

Personlig hadde jeg gladelig droppet både deo, parfyme, peanøtter og til med sjokolade, for å slippe de tullete sikkerhetskontrollene, men det er kanskje en annen diskusjon.

Moren min er allergisk for parfyme og hun reagerer på enkelte typer indigrienser i parfymen vil jeg tro, for noen parfymer tåler hun helt fint, mens andre blir hun skikkelig dårlig av. Så jeg er ikke helt overbevist om at det er mengden som er utslagsgivende i alle tilfeller.

Men når det nå er slik at det er allergikere der ute mellom oss som vi nå vet at kan dø av pustestans så er det jo ikke noen hvilepute for å ikke gjøre så godt vi kan bare fordi det ikke er noen lovregulering der?

Svaret ditt på det siste sitatet fra meg skjønte jeg ikke helt. Kan du forklare mer? Jeg mener ikke at det er lurt med litt parfyme - jeg mener at jeg har svært få produkter jeg bruker hvor jeg ikke har parfymefrie alternativer, og disse kan jeg jo la være å bruke rett før jeg skal ut og reise for eksempel.

Jeg tror ikke det skilles ut parfyme mer av et hår som ble vasket dagen før.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:07.