|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kolonihagen denne uka: stor oransje dings - gresskar?Bilde? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kolonihagen denne uka: stor oransje dings - gresskar?Du vet at hvis du går inn på den aktuelle kassa di på kolonihagen sine sider, så står det hva den inneholder denne uken? Oppdateres på tirsdager.
|
|
|
#4 |
|
I mål
|
Sv: Kolonihagen denne uka: stor oransje dings - gresskar?
Jeg har gjort det, men det står ingenting der som egner seg. Derimot står det squash som vi ikke har fått, så det er et type bytte som vi egentlig ofte ser. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
I mål
|
Sv: Kolonihagen denne uka: stor oransje dings - gresskar?Sannelig min hatt. Nå søkte jeg på squash og da fant jeg ut at dette er en slik (bare at den er større): |
|
|
|
|
|
#9 |
|
I mål
|
Ja, for da jeg trodde det var gresskar hadde jeg planlagt gresskarpai. Og når jeg nå søker videre, finner jeg ut at mange kaller dette for gresskar? Så er det et slags gresskar kanskje? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Det som amerikanerne kaller pumpkin er en type squash. Dvs. både gresskar og squash er samme familie, begge heter cucurbita på latin.
|
|
|
#11 |
|
Audacious
|
Sv: Kolonihagen denne uka: stor oransje dings - gresskar?Vi elsker butternut! Det var Pluttens yndlingsbabymat. Du kan gjøre det så enkelt som å dele den i to, grave ut kjernen, fylle salt og smør eller en god olje i hullet og ovnssteke den til den er myk. Spis den som den er, eller grav ut "kjøttet" og bland med hvitløk og creme fraiche og ha som tilbehør til f.eks koteletter eller annen kjøttmat.
|
|
|
#12 |
|
I mål
|
Tilbehør ja? Men kan den likevel egne seg i pai? Sliter litt med dette at den egner seg både til middag og dessert. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kolonihagen denne uka: stor oransje dings - gresskar?Eller du kan bake den søte varianten.
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Da er det ikke en butternut squash. Det fleste oransje gresskar/squash er litt søte, så det er ikke noe problem med å lage både søte og salte varianter.
|
|
|
#17 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Kolonihagen denne uka: stor oransje dings - gresskar?Har du en kolonihage? På ordentlig eller på nett? Facebookgreie dette og, i likhet med bondeopplegget?
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kolonihagen denne uka: stor oransje dings - gresskar?Elise: Hun mener kolonihagen.no. De leverer grønnsaker på døra.
|
|
|
#19 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Ok.
|
|
|
#20 |
|
I mål
|
Men det jeg har lagt inn bilde av over, står det at er en butternut squash? |
|
|
|
![]() |
|
|