|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Dere som tror på Gud
Jeg tenker her på flere tilfeller, feks disse sakene om katolske prester som missbruker altergutter. Er heller ikke få ganger jeg har hørt min farmor (som er veldig kristen) si "Han får sin straff i himmelen" .. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Personlig pessimist
|
Men i sakene med disse katolske prestene; har du hørt dem uttale at de tenker å bare be om tilgivelse og så er det hele greit, eller er det hva du tenker selv at de gjør?
|
|
|
|
#103 |
|
Tidsklemma
|
Jeg mener jeg har lest noen avisartikler om det. Skal ikke si det 100%, for finner ikke igjen nå. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er helt sant, det sto i Dagbladet...
|
|
|
#105 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#106 |
|
Ringskrømt
|
Jeg tror ikke at det vonde som skjer er Guds vilje. Jeg tror ikke det er en mening med at små barn dør. Jeg tror derimot at de små barna har det godt nå. Jeg så "vi sees" på en gravstøtte til et lite barn for litt siden, og det synes jeg var fint. "Hvil i fred" gir meg frysninger. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Textrovert
|
Sv: Dere som tror på GudHvorfor liker du ikke "Hvil i fred"? Og gjelder det generelt, eller bare når det gjelder barn?
|
|
|
#109 |
|
Textrovert
|
Hmm. Interessant. Jeg har aldri tenkt på det slik. Jeg valgte "Hvil i fred" på graven til faren min. Jeg valgte det fordi han hadde hatt et røft liv, og fortjente litt fred. Jeg avviser ikke et liv etter døden, og det gjorde ikke pappa heller, så det ville vært litt merkelig (og litt ufint overfor pappa) å velge en slik tekst hvis jeg hadde ment at døden definitivt er slutten. For meg personlig betyr utrryket litt naivt sagt at "om du lever videre et sted eller om alt er over, så håper jeg uansett at du har det bra".
|
|
|
#110 |
|
Passiv
|
Sv: Dere som tror på GudJeg liker heller ikke hvil i fred hvis det er et barn. |
|
|
|
#111 |
|
Ringskrømt
|
Skjønner. Jeg har egentlig bare forbundet "hvil" med soving. Husker når Steve Irwin døde og begravelsen hans. Da nevnte flere "hvil i fred" i sine taler, og jeg klarte bare ikke å få det til å stemme med Steve, han har da ikke tid til å hvile? |
|
|
|
|
|
#112 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Jeg har sett "ser deg i morgen" en gang, og fikk litt litt frysninger av det også.
|
|
|
#114 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Jeg synes egentlig den var dritkul, når jeg fikk tenkt meg om litt. Nesten så jeg fikk lyst å rappe den engang, men det blir for dumt. Må tenke på noe artig selv, når tiden kommer.
|
|
|
#116 |
|
Passiv
|
Sv: Dere som tror på GudJeg skal ikke tenke ut noe jeg. I min plan er det sånn at vi lever og har det bra inntil jeg er den første som sjekker ut. Så får de finne på hva de skal sette opp etter meg - lavkarbo inn i det siste, evig kverulerende, dypt savnet av søtti katter eller noe sånt. |
|
|
|
#118 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som tror på GudPå gravsteinen til sønnen vår står det "Høyt elsket, dypt savnet". Det synes jeg var passende tekst til ham.
|
|
|
#120 |
|
By the Sea
|
Sv: Dere som tror på GudJa, jeg skjønner forklaringen din, fnatten, men vi har nok et temmelig ulikt syn på tilværelsen.
|
![]() |
|
|