Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bursdagsouting på telefonkatalogen.no

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-09, 16:45   #81
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagsouting på telefonkatalogen.no

Jeg angrer forresten på at jeg ringte kundesenteret. Jeg skulle ha ringt Bård Hammervold som er kommunikasjonsdirektør i Eniro direkte i stedet (Han står visst i telefonkatalogen). Han hevder til Aftenposten at Eniro har gjort dette kun for å øke «brukervennligheten», og ikke for å tjene penger, og han sier til Digi at det er enkelt å reservere seg, så da hjelper han sikkert gjerne til med det hvis man ringer ham, siden han er så opptatt av brukervennlighet. Han kan også informere om at dette ikke medfører noen økt risiko for identitetstyveri (fordi man kan allerede finne denne informasjonen hvis man vil, Eniro gjør det bare enklere), og at alle som er i mot det bare er gammeldagse og redd for nymotens ting på nettet.

Ben "as Wikpedia is my witness" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 17:26   #82
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du sett sånt, bursdagen hans lå ikke ute.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 17:28   #83
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg fant det her. Fanken, nesten ett år til (ventet han med å lansere til etter dagen sin? )

Gammel 08-06-09, 17:31   #84
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Åh, kan jeg sutre over ventemusikk her?

En time, ventet på Mamut Support. Katie Melua, Joss Stone, Maria Mena og hun derre norske, øh, Maria Arredondo? på loop.

Jeg har ikke blitt den samme siden.

Og ringer du til min barnehage og skal settes videre fra en avdeling til en annen, får du fantastisk 1980-talls Nintendo-musikk. Jeg synes det er smått sjarmerende.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 17:32   #85
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Men jeg fant det her. Fanken, nesten ett år til (ventet han med å lansere til etter dagen sin? )

Hvordan i alle dager havnet jeg her?

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 18:20   #86
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Jeg og. Også med full adresse. Er dette ok da? jeg har valgt å ikke stå i telefonkatalogen, så da trodde jeg at jeg ikke var listet med navn og adresse noen plass. :såfeilmankanta:

Gammel 08-06-09, 18:34   #87
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg og. Også med full adresse. Er dette ok da? jeg har valgt å ikke stå i telefonkatalogen, så da trodde jeg at jeg ikke var listet med navn og adresse noen plass. :såfeilmankanta:

For å si det på godt norsk: Ka farsken? Hvordan i huleste, heiteste har de fått tilgang til all denne informasjonen?

Gammel 08-06-09, 18:38   #88
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

For å si det på godt norsk: Ka farsken? Hvordan i huleste, heiteste har de fått tilgang til all denne informasjonen?

Noen som har sendt e-post dit for å få svar?
Det er jammen meg mye man ikke vet at ligger ute om en selv..

Gammel 08-06-09, 18:40   #89
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den var jo bare konge da, for meg som er elendig på bursdager og huske hvor gamle folk blir.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 18:51   #90
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

www.Telefonkatalogen.no

Hjelp til bursdagsvisning på telefonkatalogen.no

Hvorfor har dere lagt ut bursdagen min på internett?

På telefonkatalogen.no er det viktig at informasjon rundt det enkelte individ er enkel å finne frem til. Ved å legge ut fødselsdagen i tilknytning til navn, adresse og telefonnummer – blir det enklere å komme i kontakt med riktig individ. Spesielt er dette viktig dersom det er flere personer som har samme etternavn, og man er usikker på om oppsøkte person er korrekt. Da vil fødselsdagen hjelpe å skille de ulike individene.

Jeg skjønner ikke argumentasjonen. Hvis man ikke er sikker på å ha funnet riktige vedkommende, så blir man sikker når det står oppført bursdagen? Hvem har mer oversikt over fødselsdatoen enn fødselsåret??

Gammel 08-06-09, 19:04   #91
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg va'kke der heller.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 20:03   #92
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra! Fortell oss om du får svar.

Jada, jeg fikk svar.

Viser til e-post av 8. juni 2009.

Sitat:

Datatilsynet har vurdert publiseringen av fødselsdag (dvs. dag og måned) til å være tillatt etter personopplysningslovens § 8 bokstav f. Tilsvarende vil gjelde for alder, men ikke fødselsdag med år/alder. Du kan få mer informasjon og reservere deg mot denne oppføringen hos telefonkatalogen, se lenke: http://www.telefonkatalogen.no/hjelp/bursdag.html, eller hos din teleopratør.

Juridisk svartjeneste
Datatilsynet

Gammel 08-06-09, 20:17   #93
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jada, jeg fikk svar.

Viser til e-post av 8. juni 2009.

OK, så da er opplysningene som ligger ute på birthday.no ikke tillatt da. For de oppgir årstall også.

Kanskje du vil maile dem tilbake med den opplysningen?

Gammel 08-06-09, 21:00   #94
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Har du sett sånt, bursdagen hans lå ikke ute.

Se det. Den lå der faktisk tidligere i dag, men nå er den fjernet.

Men min ligger der fortsatt.

Ben "will call Hammervold tomorrow if it's still there" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 21:13   #95
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan får jeg meg bort fra sidene til bithday.no?

Gammel 08-06-09, 21:21   #96
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er hverken her eller der. Så ingen finner meg. Ikke står jeg med fullt navn på facebook heller.

Syns nesten det er litt trist, jeg. Akkurat som om jeg ikke finnes...

Gammel 09-06-09, 00:33   #97
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Akkurat som om jeg ikke finnes...

Nei, det er sånn det er blitt nå. Er du ikke på nett, så er du ikke. Enkelt og greit.

Gammel 09-06-09, 00:42   #98
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner at jeg ikke hisser meg spesielt opp over at folk kan se i Telefonkatalogen at jeg er født 19 januar. *like blid*

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 02:47   #99
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tatt kontakt med dette birthday.no. Jeg er absolutt ikke interessert i at navn, adresse og slikt ligger tilgjengelig for alle og enhver.

Gammel 09-06-09, 09:00   #100
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg er hverken her eller der. Så ingen finner meg. Ikke står jeg med fullt navn på facebook heller.

Syns nesten det er litt trist, jeg. Akkurat som om jeg ikke finnes...

Jeg har fått spørsmål på prikk om hvordan jeg har fått til det, så jeg svarer like gjerne her, jeg. Jeg har ikke noe telefonnr registrert på meg, så jeg går ut fra det er derfor, og at birthday.no har brukt telefonkatalogen som utgangspunkt, eller noe... Telefonnummeret var på meg inntil vi fikk familieabonnement hos tele2, da ble det flyttet over på gubben.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.