Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal man ta hensyn til alle allergikere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Skal man ta hensyn til alle allergikere?
Ja! 5 3,01%
Man kan selvsagt ikke ta hensyn til alle, men gjøre så godt man kan. 106 63,86%
Litt hensyn klarer man vel å ta. 42 25,30%
Nei, det er håpløst. 10 6,02%
Drit i alle allergikere! 1 0,60%
Annet 0 0%
Dustepoll 2 1,20%
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-09, 13:02   #281
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men om de er så allergiske at de aldri mer vil kunne komme på besøk til dere, da? Eller at det ikke er godt nok om dere dusjer heller - dere vil ikke kunne besøke dem heller (det er jo i ekstreme tilfeller)? Eller om barn som skulle besøke dere måtte ta MYE medisin (med bivirkninger). Ville du likevel valgt dyrene? (Mange gjør det, det er derfor jeg spør).

Jeg går ut fra at spørsmålet var rettet til blomst over her, men jeg tillater meg allikevel å svare på egne vegne, fordi jeg er så sjeleglad for at jeg ikke hadde et slikt dilemma da hunden vår kom i hus. Nå er hund en stor del av vårt liv, og så framt ikke mine barn er allergiske skal det uhorvelig mye til for at jeg skulle kvitte meg med hunden.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 17:31   #282
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Kan du vite det? Tørrlagte alkohollikere kan ha store problemer med å se andre drikke. Andre med negativ alkoholerfaring kan kjenne ubehag, eller få vekket en angst når andre drikker. Var du på fest, kan det være enkelte som lar være å komme fordi det er drikking, osv.

Dette synes jeg virkelig ikke er sammenlignbart Ullmor. Det er ingen med astma og allergi som har påført seg dette ved de valg de har tatt. Synes det vitne rom en nedlatende holdning ovenfor mennesker som tidvis er alvorlig syke jeg.

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Den som drikker gjør jo et valg ja, på samme måte som den som bruker parfyme gjør et valg .. den som står ved siden av må velge å bli stående eller gå ...

Hva når det kommer et anfall til tross for at du er i ferd med å gå? Selvsagt kan man flytte seg bort fra folk og leve i en boble, men når det er snakk om små lufttette rom er ikke det like lett. Det kan da ikke være slik at enkelte skal hindres i å fly fordi noen bare må parfymere seg? Det er som kjent vanskelig å komme seg av et fly. Kan legge til at man kan sette seg et annet sted i mange tilfeller men langt fra alle.

Senest i dag var jeg i en slik situasjon, vedkommende som var parfymert koblet at det var den jeg reagerte på i og med at jeg fikk et heftig anfall. Det dette hensynsfulle mennesket gjør er å gå å vaske seg såpass at jeg kunne være i samme rom. Jeg kunne ikke få takket vedkommende godt nok til tross for at jeg nå satt i motsatt ende av rommet.

Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 19:23   #283
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skolen til storebror er helt nøttefri og de får ikke ta med seg kaker og kjeks nei. Ei helle pølsebrød - de inneholder visst lupinmel som nøtteallergikeren reagerer på.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-09, 01:42   #284
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skvetten: Det slo meg i dag at når jeg i framtiden skal på f.eks. jobbintervju, skal jeg huske å droppe ekstra parfyme (noe jeg før gjerne hadde tatt på meg). Litt kjedelig hvis en av dem som skal intervjue meg ikke tåler parfyme, da kan inntrykket av meg kanskje bli påvirket av det. Så der har du i hvert fall klart å påvirke meg i positiv retning (og jeg skal selvsagt ikke dynke meg før jeg flyr i framtiden heller (selv om jeg flyr sjelden siden det ikke er bra for miljøet )).

Gammel 05-06-09, 18:41   #285
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Skvetten: Det slo meg i dag at når jeg i framtiden skal på f.eks. jobbintervju, skal jeg huske å droppe ekstra parfyme (noe jeg før gjerne hadde tatt på meg). Litt kjedelig hvis en av dem som skal intervjue meg ikke tåler parfyme, da kan inntrykket av meg kanskje bli påvirket av det. Så der har du i hvert fall klart å påvirke meg i positiv retning (og jeg skal selvsagt ikke dynke meg før jeg flyr i framtiden heller (selv om jeg flyr sjelden siden det ikke er bra for miljøet )).

Det er jo sånn det blir når vi får tenkt oss litt om at det er en del situasjoner hvor det kan være gunstig å tenke som du gjør. All honnør til deg for det.

Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 19:03   #286
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lest mye av denne tråden, om enn ikke alt. Selv har jeg alltid vært litt var for parfyme og sterke lukter, så jeg har aldri vært en slik som dynker meg i det. Jeg sprayer en gang i luften foran meg og går igjennom, that's it. Og det er om jeg i det hele tatt bruker parfyme.

Jeg synes det er så enkelt å ta noen få forhåndsregler for å unngå sannsynlige problemer for de rundt meg. Da jeg røkte og jobbet innen kundebehandling, røkte jeg aldri rett før jeg gikk på jobb eller i arbeidstiden. Jeg ventet til jeg var ferdig for dagen, for meg var det en del av god kundebehandling. Jeg hadde aldri på meg parfyme, og jeg brukte ikke voldsomme mengder hårlakk og slike ting.

I etterkant er det mye av dette som har blitt en vane for meg, og når jeg leser om hvordan Skvetten, for eksempel, har det, er jeg glad for dét og håper jeg har hjulpet en stakkar å få en litt bedre dag ganske enkelt ved å forsake noe så banalt som parfyme.

Jeg kan ikke være et vandrende leksikon som vet alt om hva som muligens kan plage alle og enhver rundt meg, men jeg kan være såpass grei at jeg er villig til å lære nye ting. Neste gang jeg skal fly eller ta tog skal jeg i alle fall ikke ta på parfyme eller knaske nøtter. Greit og bagatellmessig for meg å unnvære, kanskje veldig viktig og stort for en annen at jeg ikke gjør det.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 22:33   #287
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Storesøster har vært i bursdag i dag, og fått mat som hun kunne spise.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 22:56   #288
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Storesøster har vært i bursdag i dag, og fått mat som hun kunne spise.

Sånt varmer.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.