|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Skal man ta hensyn til alle allergikere? | |||
| Ja! |
|
5 | 3,01% |
| Man kan selvsagt ikke ta hensyn til alle, men gjøre så godt man kan. |
|
106 | 63,86% |
| Litt hensyn klarer man vel å ta. |
|
42 | 25,30% |
| Nei, det er håpløst. |
|
10 | 6,02% |
| Drit i alle allergikere! |
|
1 | 0,60% |
| Annet |
|
0 | 0% |
| Dustepoll |
|
2 | 1,20% |
| Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#281 |
|
seru
|
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?
Jeg går ut fra at spørsmålet var rettet til blomst over her, men jeg tillater meg allikevel å svare på egne vegne, fordi jeg er så sjeleglad for at jeg ikke hadde et slikt dilemma da hunden vår kom i hus. Nå er hund en stor del av vårt liv, og så framt ikke mine barn er allergiske skal det uhorvelig mye til for at jeg skulle kvitte meg med hunden. |
|
|
|
|
|
#282 |
|
Passiv
|
Dette synes jeg virkelig ikke er sammenlignbart Ullmor. Det er ingen med astma og allergi som har påført seg dette ved de valg de har tatt. Synes det vitne rom en nedlatende holdning ovenfor mennesker som tidvis er alvorlig syke jeg.
Hva når det kommer et anfall til tross for at du er i ferd med å gå? Selvsagt kan man flytte seg bort fra folk og leve i en boble, men når det er snakk om små lufttette rom er ikke det like lett. Det kan da ikke være slik at enkelte skal hindres i å fly fordi noen bare må parfymere seg? Det er som kjent vanskelig å komme seg av et fly. Kan legge til at man kan sette seg et annet sted i mange tilfeller men langt fra alle. |
|
|
|
#283 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?Skolen til storebror er helt nøttefri og de får ikke ta med seg kaker og kjeks nei. Ei helle pølsebrød - de inneholder visst lupinmel som nøtteallergikeren reagerer på.
|
|
|
#284 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?Skvetten: Det slo meg i dag at når jeg i framtiden skal på f.eks. jobbintervju, skal jeg huske å droppe ekstra parfyme (noe jeg før gjerne hadde tatt på meg). Litt kjedelig hvis en av dem som skal intervjue meg ikke tåler parfyme, da kan inntrykket av meg kanskje bli påvirket av det. Så der har du i hvert fall klart å påvirke meg i positiv retning (og jeg skal selvsagt ikke dynke meg før jeg flyr i framtiden heller (selv om jeg flyr sjelden siden det ikke er bra for miljøet
|
|
|
#285 |
|
Passiv
|
Det er jo sånn det blir når vi får tenkt oss litt om at det er en del situasjoner hvor det kan være gunstig å tenke som du gjør. All honnør til deg for det. |
|
|
|
#286 |
|
Tøff
|
Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?Jeg har lest mye av denne tråden, om enn ikke alt. Selv har jeg alltid vært litt var for parfyme og sterke lukter, så jeg har aldri vært en slik som dynker meg i det. Jeg sprayer en gang i luften foran meg og går igjennom, that's it. Og det er om jeg i det hele tatt bruker parfyme.
|
![]() |
|
|