Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bruker du "medisinsk" helsekost?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-09, 22:58   #61
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du "medisinsk" helsekost?

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Som kroniker kan jeg si: ALDRI I LIVET om jeg hadde turt å prøve ut remedier.

Nei. Jeg skjønner. Men hvis en lege sterkt anbefalte det da? Kan du forresten definere remedier?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 22:59   #62
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh... nei. Jeg kan ikke si at jeg benytter meg mye av hverken helsekost, helsekostbutikker eller alternativ behandling. Bombe.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 23:00   #63
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Derimot er det faktisk en belastning for ham alle disse som kommer med råd om ditt og datt som han bare " prøve, altså".

Som kroniker selv kan jeg signere dette. Men jeg tror dere misforstår. For meg er det snakk om at LEGEN min anbefaler enkelte helsekostprodukter (i mitt tilfelle et vitaminpreparat, for eksempel). Ikke at "noen" gjør det.

Gammel 09-06-09, 23:00   #64
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ok, det spiller jo ingen rolle for meg. Men jeg tror vel at folks skepsis minsker porporsjonalt med antall uhelbredelige sykdomstilfeller. For meg må folk gjerne være snerversynte, det er ikke meg det går ut over. Jeg ville aldri, aldri ha begynt med noen som helst medisiner uten en leges anbefaling, men jeg har også vært syk nok til å totalt miste tiltro til vanlige skolemedisinere.

Jeg er i en slik situasjon selv, og det har likevel aldri falt meg inn å oppsøke hjelp i alternativmiljøet- være det "alternative medisiner" eller behandlinger. Sannsynligvis vil det da også være forsket grundig på, og ha hjulpet andre enn meg også.

Jeg regner med at jeg hadde fått informasjonen av min lege rimelig fort om det hadde kommet et alternativt legemiddel på markedet som viste seg å hjelpe folk med min sykdom.

Hvis min lege ville anbefalt meg helsekost produkter tror jeg at jeg ville byttet lege.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 23:01   #65
Skvetten
Passiv

Standard

Nei. Jeg skjønner. Men hvis en lege sterkt anbefalte det da? Kan du forresten definere remedier?

Definitivt ikke da heller, rett og slett fordi selv en spesialist (går for det meste til spesialistbehandling) vil ikke kunne vite helt hvordan min kropp ville reagere på ditt og datt. Remedier = diverse dill som skal hjelpe mot ditt og datt fra helsekost og homøopater.

Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 23:02   #66
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Om jeg skulle få en kronisk sykdom hadde jeg fortsatt ikke tenkt tanken på å kjøpe medisiner på noen helsekostforretning.

Ikke jeg heller. Men jeg snakker om helsekostprodukter. F.eks. matvarer, vitamintilskudd, fettsyrer etc. Selges medisiner på helsekost, da?

Gammel 09-06-09, 23:04   #67
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Hvis min lege ville anbefalt meg helsekost produkter tror jeg at jeg ville byttet lege.

Ok. Til og med vitaminer? Ok. Skjønner. Min lege er en profilert og anerkjent spesialist som man får mange treff på hvis man googler. Jeg har ingen betenkeligheter med at han anbefalte meg multivitaminer fra helsekost. Han har også rådet meg til å spise hvetefritt. Da må jeg handle på helsekost.

Gammel 09-06-09, 23:05   #68
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke jeg heller. Men jeg snakker om helsekostprodukter. F.eks. matvarer, vitamintilskudd, fettsyrer etc. Selges medisiner på helsekost, da?

Nei, men hvordan i all verden kan du stole på at vitamintilskuddene og fettsyrene ikke inneholder dritt da? Det er det det går på. Ikke om man vil bruke vitamintilskudd som sådann (hvorfor det er mye mer helse i multivitaminer kjøpt for doble prisen på helsekosten enn i de vanlige kjedelige på apoteket er meg en gåte) - men risikere å kjøpe en "fantastisk vitamincocktail med supereffekt" som i verste fall kan vise seg å inneholde gift? Fordi helsekostproduktinnholdet i praksis ikke kontrolleres?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 23:06   #69
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med "medisiner" så mener jeg alskens kosttilskudd som f.eks ginsengpreparater, Q10, gingko biloba, rosenrot og sånt. Dette er stoffer som har virkning, men man vet ikke helt effekt og bivirkninger.

Gammel 09-06-09, 23:07   #70
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Min lege er en profilert og anerkjent spesialist som man får mange treff på hvis man googler.

Det er min også. Likevel så har jeg vanskelig å forestille meg at vedkommende anbefaler meg noe som ikke er forsket grundigere på enn at hun har hørt at vitaminene har hjulpet andre.

Godt mulig at jeg bare er ekstremt sær.

Gammel 09-06-09, 23:08   #71
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Nei, men hvordan i all verden kan du stole på at vitamintilskuddene og fettsyrene ikke inneholder dritt da? Det er det det går på. Ikke om man vil bruke vitamintilskudd som sådann (hvorfor det er mye mer helse i multivitaminer kjøpt for doble prisen på helsekosten enn i de vanlige kjedelige på apoteket er meg en gåte) - men risikere å kjøpe en "fantastisk vitamincocktail med supereffekt" som i verste fall kan vise seg å inneholde gift?

Nei, det vet jeg jo ikke. Jeg velger å stole på legen min i det tilfellet. Jeg er også nøye på å lese innholdsdeklarasjoner, men man kan ikke vite, nei. Jeg har forøvrig også brukt vitaminer på resept fra apotek. Også rekvirert av legen.

Ang helsekost versus apotek-vitaminer: Vitaminer fra helsekost er ikke syntetiske, det er vel forskjellen. Jeg kan ikke nok om det.

Gammel 09-06-09, 23:09   #72
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok. Til og med vitaminer? Ok. Skjønner. Min lege er en profilert og anerkjent spesialist som man får mange treff på hvis man googler. Jeg har ingen betenkeligheter med at han anbefalte meg multivitaminer fra helsekost. Han har også rådet meg til å spise hvetefritt. Da må jeg handle på helsekost.

Jeg hadde spurt ham om hvorfor multivitaminer på apoteket ikke er bra nok.

Jeg håper han ikke er en av disse fra Balderklinikken?

Gammel 09-06-09, 23:10   #73
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Det er min også. Likevel så har jeg vanskelig å forestille meg at vedkommende anbefaler meg noe som ikke er forsket grundigere på enn at hun har hørt at vitaminene har hjulpet andre.

Godt mulig at jeg bare er ekstremt sær.

Nei, det tror jeg ikke. Men legen min anbefaler det absolutt ikke ut fra at han har hørt at det hjelper andre, han deltar i forskning rundt dette. Derfor velger jeg å stole på det.

Gammel 09-06-09, 23:10   #74
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har kjøpt Fenu-Max på helsekost etter anbefaling fra flere jeg stoler på. De er mot tette bihuler, men siden jeg glemmer å ta dem vet jeg dessverre ikke om de har effekt. Legen min mener at det er lite skoledisin som vil hjelpe, så da vil jeg i alle fall prøve.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 23:10   #75
Skvetten
Passiv

Standard

Nei, det vet jeg jo ikke. Jeg velger å stole på legen min i det tilfellet. Jeg er også nøye på å lese innholdsdeklarasjoner, men man kan ikke vite, nei. Jeg har forøvrig også brukt vitaminer på resept fra apotek. Også rekvirert av legen.

Ang helsekost versus apotek-vitaminer: Vitaminer fra helsekost er ikke syntetiske, det er vel forskjellen. Jeg kan ikke nok om det.

Blir du ikke skeptisk i det hele tatt?

Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 23:12   #76
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Nei.

Gammel 09-06-09, 23:14   #77
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Da er det nok ikke så rart at vi er på hver vår planet. :betalende medlem av skepsis.no:

Gammel 09-06-09, 23:15   #78
Skvetten
Passiv

Standard

Da er det nok ikke så rart at vi er på hver vår planet. :betalende medlem av skepsis.no:

Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 23:15   #79
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Hva er det med Balderklinikken?

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 23:21   #80
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Jeg håper han ikke er en av disse fra Balderklinikken?

Jeg går for tiden på Balder-klinikken pga mageproblemer.
På en eliminasjons-provokasjonsdiett.
Har du info om at Balder-klinikken ikke er bra?
Jeg har bare hørt positivt om dem.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.