Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skyllemiddel

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-09, 12:50   #61
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skyllemiddel

Iset; du er ikke alene. Jeg er HELT på linje med deg, både ang. skyllemiddel og klorin!

Bruker alltid skyllemiddel - på alt! Men ikke masse-masse.

Gammel 10-06-09, 12:57   #62
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker skyllemiddel, men ikke sykt mye. Vi har vaskerom i en rå kjeller og klærne får veldig for en "kjellerlukt" hvis vi ikke bruker noe.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 14:17   #63
LimboLine
Superaktiv

LimboLine sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
LimboLine er litt kul
Standard

Iset er rar.
Jeg trodde ikke man kunne bli så vill i luktesansen.

LimboLine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 14:23   #64
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker ikke skyllemiddel. Har aldri gjort det. Og jeg liker også lukten av klorin. Lukten minner meg om mamma (som alltid legger kluter i klorin over natta).

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 14:33   #65
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LimboLine, her.

Iset er rar.
Jeg trodde ikke man kunne bli så vill i luktesansen.

Nei, jeg er vel en av de verste, jeg er helt gal når det gjelder lukter. Jeg må ha vært en hund i et tidligere liv.

Gammel 10-06-09, 15:02   #66
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Så det kan være skyllemiddel det lukter av de barna?!

Vi har i mange år kun brukt neutral, både vaskemiddel og som skyllemiddel. Det vil si helten kjøpte inn noe "aromaterapi"-greier en tidligere i vinter, rosa på rosa flaske bare fordi det så så merkelig ut. Og det var det også...

Her forleden kjøpte jeg annet vaskemiddel bare fordi jeg savnet lukten av rent tøy. Får se om vi konverterer til omo/blenda ettersom det ikke ser ut til at noen i familien reagerer allergisk. Forøvrig er det vel kun neutral som er svanemerket av vaskemiddel i vanlige butikker? Det teller jo også litt inn.

På grunn av allergimann så får jeg sjelden/aldri tørket klær ute. :-(

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 15:27   #67
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker heller ikke tøymyknerlukt. Har en venninne som bruker dette en del, og har arvet litt klær derfra, og selv etter flere vask så kjenner en det. Tror ikke de kjenner det, på samme måte som indere ikke kjenner at det lukter indisk mat av dem.

Jeg bruker aldri skyllemiddel. Håndklær tørker jeg i trommelen, ellers blir de for harde synes jeg. Ellers savner jeg det ikke i det hele tatt.

Gammel 10-06-09, 17:06   #68
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Så det kan være skyllemiddel det lukter av de barna?!

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 17:23   #69
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Jeg bruker ikke skyllemiddel til klærne, pga. allergi hos barna, bortsett fra mine egne klær (noen plagg), men da bruker jeg den fra Nøytral.
Noen barn som bruker å komme på besøk, stinker vond skyllemiddel. Tror ikke at de som selv bruker (foreldrene) parfymert skyllemiddel legger merke til det selv, de er så vant til den lukten.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 22:17   #70
Urie
Superaktiv

Medlem siden: Jun 2009
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Jeg bruker sjelden skyllemiddel

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 15:17   #71
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg har merket at jeg faktisk liker litt parfymert lukt. Synes for eksempel at såpe, shampo og liknende godt kan være parfymert, fordi den uparfymerte lukter litt rart. Tør likevel våge å tro at jeg befinner meg på rett side av mulig parfymeterrorisme.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 15:34   #72
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt med måte. Jeg liker lukten av skyllemiddel, men ikke så mye at det stinker. Jeg er derfor var på hvilke skyllemiddel jeg bruker, og velger de som har lite lukt. Akkurat nå har jeg en som lukter litt for mye og tar meg innimellom i å lure på hva som lukter, så er det bare min egen bukse. Det er imidlertid én lukt jeg misliker mye sterkere, og det er lukten av klær som har ligget i klesskap. Jeg synes det veldig fort blir en innestengt lukt i klesskap og hvis det ikke er noe skyllemiddel i klærne synes jeg den lukten blir veldig vond. Jeg kan kjenne det godt når andre går forbi meg, og kjenner godt igjen lukten. Man kan aldri gjøre alle til lags.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.