|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
www.bomulls.no
|
Overgrep ved å overvære en gudstjeneste, besøke en kirke, moské o.l.?Er det virkelig et overgrep mot barn å la dem besøke en kirke og/eller høre om den barmhjertige samaritan?
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Overgrep ved å overvære en gudstjeneste, besøke en kirke, moské ol.?Jeg synes det er idioti å kalle det overgrep. Det tyder på sterkt manglende forståelse av hva overgrep virkelig innebærer. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overgrep ved å overvære en gudstjeneste, besøke en kirke, moské ol.?Hva synes du selv?
|
|
|
#4 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Overgrep ved å overvære en gudstjeneste, besøke en kirke, moské ol.?Nei, jeg synes ikke det er et overgrep, og jeg ser heller ikke problemet med dette arrangemanget, så lenge det var varslet og frivillig.
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Overgrep ved å overvære en gudstjeneste, besøke en kirke, moské ol.?Nei, jeg synes ikke det er et overgrep.
|
|
|
|
#6 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Overgrep ved å overvære en gudstjeneste, besøke en kirke, moské ol.?Ikke overgrep. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Overgrep ved å overvære en gudstjeneste, besøke en kirke, moské ol.?Jeg synes overhodet ikke noe om forkynnelse i barnehagesammenheng. Men så lenge dette var et varslet og frivillig arrangement, vil jeg også tro at de hadde et opplegg klart i barnehagen for barn som ikke skulle delta på denne gudstjenesten, og dermed ser jeg ikke problemet.
|
|
|
#9 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Overgrep ved å overvære en gudstjeneste, besøke en kirke, moské ol.?
Svar på det kommer selvsagt, jeg ble bare litt forhindret her et øyeblikk ...
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 15-06-09 kl 23:56. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bedreviter
|
Sv: Overgrep ved å overvære en gudstjeneste, besøke en kirke, moské ol.?Denne reagerte jeg på:
Jeg skjønte rett og slett ikke hva det har med saken og gjøre. Mener virkelig HEF at temaene "død" og "begravelse" er religiøst fundert? Hva tror de skjer med humanetikere på sine eldre dager, egentlig. Evig liv? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er vel andre enn humanetikerne som tror på evig liv.
|
|
|
#12 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#13 |
|
Glad
|
Sv: Overgrep ved å overvære en gudstjeneste, besøke en kirke, moské ol.?Jeg ville ikke kalt det et overgrep, og er vel enig i at denne karen ikke fremstår helt bra i artikkelen.
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Helt enig. |
|
|
|
#15 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#16 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Sv: Overgrep ved å overvære en gudstjeneste, besøke en kirke, moské o.l.?Jeg syns det er flott at de har friluftsgudstjenester og andre kristne ting i bhg-sammenheng. Ungene har bare godt av å lære om forskjellige religioner og verdier.
|
|
|
#17 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Overgrep ved å overvære en gudstjeneste, besøke en kirke, moské o.l.?KJære tid - om HEF har tatt initiativ til noen form for sommerfest i nærmiljøet, så har de sikkert vært velkommen til det. Å i etterkant syte over dette - og i tillegg gå så langt å kalle det et overgrep er helt idiotisk.
|
|
|
#18 |
|
Bedreviter
|
Sv: Overgrep ved å overvære en gudstjeneste, besøke en kirke, moské o.l.?
På hvilken måte mener du at unger lærer om "forskjellige religioner og verdier" ved at barnehagen deltar i "friluftsgudstjenester og andre kristne ting"? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Overgrep ved å overvære en gudstjeneste, besøke en kirke, moské o.l.?Jeg syns det er helt uakseptabelt å arrangere gudstjeneste i barnehagen!
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Overgrep ved å overvære en gudstjeneste, besøke en kirke, moské o.l.?Jeg er også skeptisk til forkynnelse i barnehager, samtidig som noen av eldste sine beste minner fra juletider i barnehagen har vært når de har besøkt kirken og gått rundt juletreet og sunget julesanger, samt blitt fortalt historien om Jesu fødsel og lignende i kirken. Jeg har latt henne dra sammen med de andre fordi hun har villet det selv, og fordi jeg føler det blir mer "negativt" å fortelle henne at hun ikke får dra fordi, ja hva skal man si? For barn er jo dette helt uskyldige greier, og jeg ser ikke på akkurat kirkebesøk i julen som noe som setter skader på et barns sjel, snarere tvert imot. Og vi er ikke kristne.
|
![]() |
|
|