|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?
Disse har vi og jeg digger å drikke av de. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?Vi har Iittala Essence vinglass. Relativt rimelige. Fungerer svært bra til vårt formål!
![]() |
#23 |
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?I følge vinekspert jeg var på vinkurs hos forrige vår skulle det perfekte vinglass ha tulipanform. Altså gå litt ut øverst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?Vi har vinglass fra Orrefors - Difference-serien.
![]() |
#26 |
⭐️⭐️⭐️
|
Line finnes i XL glass for rødvin og hvitvin som har en helt annen fasong enn de andre glassene i serien. Hvitvinsglasset er på 30cl og rødvinsglasset på 50cl.
![]() |
#27 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?Jeg vet det, Robyn, men jeg synes de som går rett opp er de peneste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?Riedel tilpasset druesort er vel absolutt argeste sort. Men i den virkelige verden bør det vel holde at vinglasset er tulipanformet, dvs gå inn øverst for å samle aroma, er gjennomsiktig uten dilldall slik at man kan sjekke farge og kant på vinen, og være av relativt tynt glass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Riedel har jeg vært borti på et vinsmakerkurs. Glasset skal jo være designet perfekt for vintypen de er ment for (og det er nok det beste i forhold til formål) men det hadde gjerne fått være mer "spennede" i utforming.
Disse liker jeg veldig godt, vi har champagne-glass i den serien...og jeg hadde gjerne hatt rødvinsglass også, men de har jo absolutt ikke klassisk vin-glass fasong; mister man mye av vinens aroma, mån tro? (Har smakt Amarone i disse, men da er kanskje vinen så god i utgangspunktet at glasset ikke greier å dempe noe? For det smakte jo fantastisk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Superaktiv
![]() ![]() |
(Argh, hvordan får jeg med sitat i sitatet?)
![]() |
#32 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?Jeg har forøvrig hele denne serien glass også (absolutt alle glass til 12 og 18), de er jo greie nok med unntak av vinglassene, men absolutt ikke noe jeg ville valgt i dag. (Og dermed står de mest i skapet.)
![]() |
#33 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?Essence fra Ittala skal det være kampanje på på Illum House of Oslo fra torsdag av, stod det på en kampanjemail jeg fikk. 89,- kr glasset uansett type.
![]() |
![]() |
#34 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Hva er verdens beste rødvinsglass?Jeg har også Fontaine-glassene. Synes de er veldig flotte, men de brukes ikke så veldig ofte, for jeg må vaske dem for hånd, synes jeg.
![]() |
#35 |
|
De har vi også.
![]() |
#36 |
Kamerat Pære
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Disse har vi også! Hele serien. Jeg vet ikke om de er spesiellt gode vinglass, men så har ikke vi så veldig peiling på vin heller da. Kjøpte dem vel først og fremst fordi de var pene å se på
![]() |
|
|