Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ny solkrem-test!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-09, 14:27   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ny solkrem-test!

Kilder:
http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.6630713
http://www.gronnhverdag.no/Nettsider...solkremer-2009

Vi har allerede gått til innkjøp av Coop Änglamark sin, og er strålende fornøyd så langt. Den er litt seig, men den dekker godt og blir ikke klissen.
Anbefales! Ikke minst har den jo en ok pris (som jeg ikke husker nå, annet enn at den var mye billigere enn f.eks. Nivea).

Gammel 16-06-09, 14:41   #2
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny solkrem-test!

Uten parfyme?

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 14:41   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for liste! Denne var informativ og bra.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 14:42   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Uten parfyme?

Jupp! Og for sensitiv hud.

Jeg tåler jo knapt en ting på huden, og har måttet bruke dårlig Nivea-solkrem fordi den ikke gav meg utslett.

Alle Coop Änglamark-produktene er for øvrig svanemerket.

Gammel 16-06-09, 14:50   #5
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Så bra! Takk

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 15:14   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Viktig å være oppmerksom på (fra FBIs nettside):

Sitat:

Kremenes evne til å beskytte mot sola er ikke undersøkt, men alle oppfyller de nye EU-kravene til UVA-merking.

Husker det kom sterke reaksjoner da solkremene som "vant" den forrige testen til Grønn hverdag kom veldig dårlig ut i en test av hvor godt de beskyttet mot sola året etter.

Gammel 16-06-09, 16:14   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sukk. De hadde ikke testet solkremene som jeg bruker. (Dr. Hauscha.)

Gammel 16-06-09, 16:47   #8
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Og jeg sitter med skjegget i postkassa etter å ha tatt med meg en av verstingene uten å se for nøye på etiketten - ble forledet av brennmaneteffekten og ekstra vannfasthet... Jaja, den får duge på beina til mor eller noe slikt.

Gammel 16-06-09, 16:50   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Sukk. De hadde ikke testet solkremene som jeg bruker. (Dr. Hauscha.)

Det er kanskje fordi den skal gå ut av produksjon? Ellers så er det jo bare å lese de gamle testene, hvis ingenting er forandret i solkremen vil den jo ikke komme bedre eller dårligere ut her. Solkremene er ikke testet opp mot hverandre, kun basert på innhold.

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Og jeg sitter med skjegget i postkassa etter å ha tatt med meg en av verstingene uten å se for nøye på etiketten - ble forledet av brennmaneteffekten og ekstra vannfasthet... Jaja, den får duge på beina til mor eller noe slikt.

Jeg har også en sånn, fordi det var den eneste jeg fant uten parfyme en gang. I tillegg kjøpte jeg en Nivea til Glitterbarnet i helga, fordi det var det eneste de hadde på butikken der vi var. Jaja.

Gammel 16-06-09, 17:05   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Og jeg sitter med skjegget i postkassa etter å ha tatt med meg en av verstingene uten å se for nøye på etiketten - ble forledet av brennmaneteffekten og ekstra vannfasthet ...

Jeg har en sånn i skapet jeg også. Den brennmaneteffekten er jo utvilsomt finfin. Nå er den forbeholdt mannen på dykketur.

Jeg har vært storforbruker av Nivea i alle år, ettersom jeg har tålt den. Og ikke minst fordi det stort sett er den man får tak i over alt.

Det viktigste er jo at vi er i stand til å lære av våre feil og forbedre oss. Jakten på den Perfekte Mor TM.

Gammel 16-06-09, 17:24   #11
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Jeg leste den der. Det står at Naturvernerne er bekymret for miljøet pga at solkremen har såpass mye gift i seg. Skal altså en bekymringsmelding for FISK til for å stille spørsmålstegn ved den industrien

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 17:34   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Vel, om fisken blir såpasse påvirket som den blir - så må gudene vite hva som skjer med menneskekroppen av aktiv eksponering over lang tid.
Jeg synes det er greit at man finner ut at det har innvirkning på naturen FØR det går til helvete med mennesker.
Det er neppe uten grunn at stadig flere trenger hjelp til å få barn, f.eks. Vi har jammen meg utsatt oss for mye rart, og det meste av det i god tro også.

Gammel 16-06-09, 18:16   #13
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er kanskje fordi den skal gå ut av produksjon?

Skal den?

Gammel 16-06-09, 18:17   #14
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Ja, også signerer jeg Ru, og minner på at vi mennesker faktisk også spiser fisk.

Gammel 16-06-09, 18:52   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Skal den?

Leste jeg ikke det i en tråd her inne? Uansett, du kan bare sjekke de andre testene for hvordan den kommer ut.

Hvis all fisken går til helvete, går det garantert til helvete med oss også.

Gammel 17-06-09, 00:37   #16
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Hjelp og trøste. Vi som kjøpte en hel masse på Apotek 1 når de hadde kampanje, og så blir den slaktet. Kanskje ikke så rart at jeg ble svidd selv med faktor 25 da. Den går i søpla nå, storhandel på Obs ! i morgen, da blir det Englamark !

Gammel 17-06-09, 01:02   #17
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Kult! Har Babyline til ungene, men fra nå av skal jeg jammen kjøpe Coop.

Takk, Ru!

Gammel 17-06-09, 01:09   #18
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Kjøpte og på salet på Aopteket. Lurer på om jeg skal gå ned og kreve pengene tilbake.

Gammel 17-06-09, 01:18   #19
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Jeg var innom Apotek 1 for et par uker siden for å se på de solkremene i kampanjen. Satte dem kjapt tilbake da jeg så at de hadde en haug med parabener pluss en del annet snadder, og spurte en av de ansatte om de var klar over at de reklamerte for produkter som er skadelige for barn. Jo, de visste om de parabenene, og ingen kommentar forøvrig.

Gammel 17-06-09, 01:20   #20
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Jeg var innom Apotek 1 for et par uker siden for å se på de solkremene i kampanjen. Satte dem kjapt tilbake da jeg så at de hadde en haug med parabener pluss en del annet snadder, og spurte en av de ansatte om de var klar over at de reklamerte for produkter som er skadelige for barn. Jo, de visste om de parabenene, og ingen kommentar forøvrig.

Jeg fikk tilogmed hjelp av en dame til og velge de som skulle være best for mine allergiske barn. Kjenner jeg blir litt irritert!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.