|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Tøff
|
Sv: Ernst Baasland - svindel og omdømmeDet er helt greit å svindle og bedra så lenge man er "søt og hyggelig" og ikke minst "hvit og kristen". :spy:
|
|
|
#22 |
|
Tøff
|
Sv: Ernst Baasland - svindel og omdømme
Jeg snakker om dem som hyler skingrende når det dreier seg om taxisjåfører som svindler på skatten (og nei, det er heller ikke greit) men som liksom ikke tar helt av på samme måten når det dreier seg om en biskop med frue og sønn. Jeg snakker om tonen i media.
|
|
|
#23 |
|
Tøff
|
Det er godt å høre. VL er ikke med i mitt repertoar av aviser. Det er ikke VG heller, siden jeg fortetrekker aviser og ikke "daglige ukeblader", men jeg synes at det jeg har lest begynte nokså tøft, og så har det blitt mildere og mildere. "Stakkar, han visste jo ikke hva som foregikk han". Unnlatelse gjør ham ikke uskyldig og moren stiller nå i en klasse for seg, sammen med sønnen. Jeg synes det virker som om det skal forstås når det er en mor som gjør slike ting, men hvem som helst annen hadde virkelig fått pisk.
|
|
|
#24 |
|
Tøff
|
Oj, jeg tror jeg må forklare meg her. Når jeg sier "hvit og kristen" så mener jeg det rent kulturelt sett. Jeg synes virkelig ikke religion har noe med denne saken å gjøre. Det var vitterligen svært så klønete av meg å bruke det uttrykket i denne sammenhengen.
|
|
|
#25 |
|
Tøff
|
Veldig gode poeng. =)
|
|
|
#26 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ernst Baasland - svindel og omdømmeForeldrenes oppførsel forklarer nå veldig godt hvorfor sønnen ble som han ble (løper fra problemene sine og svindler andre til å gjøre opp for ham). Er enig med Hattifnatten i, at reaksjonen ute i offentligheten henger sammen med at de som ble svindlet i denne saken var privatpersoner med nok formue til å låne ut et par millioner. Ikke noen som folk flest kan identifisere seg med, og ikke "skattebetalernes penger".
|
|
|
#27 |
|
Passiv
|
Sv: Ernst Baasland - svindel og omdømmeJeg synes Baaslands er der ute sammen med t5pc folket. Jeg mener å huske at t5pc folket ikke ble hyllet i media da de var på sin avskjedsturné. |
|
|
|
#28 |
|
Tøff
|
Hehe, jeg får ikke prikke deg smilefjes, men jo, dét kunne vært en idé.
|
![]() |
|
|