Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken stil har dere?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-09, 22:45   #21
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke stil har dere?

Opprinnelig lagt inn av nikki, her.

Du har det jo bare helt rålekkert!!

Enig! Kjempefint!

MEN - hvordan holdes det så hvitt? Det interiøret der hadde vært 'shabby by barnehender' her hos oss i løpet av en dag!

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 22:47   #22
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken stil har dere?

Har 90-tallshus, men liker småromantisk bondestil. Ettersom vi bor på gård, prøver jeg å få litt "sjel" i huset, men det er ikke så lett i et hus som bærer veldig preg av byggesett..

Men, lyse vegger, lyse og brune møbler, naturfarger, gamle gjenstander og bilder er vel gjennomgående. Og altfor mye panel, selv om det er malt nesten overalt nå.. Ikke helt shabbychic, men overhodet ikke minmalistisk.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 22:55   #23
Left
Passiv

Standard

Jeg liker lyse, rene farger, og mørke møbler, litt stramt, ikke mye dill her. Kan sikkert vise bilder når vi får litt mer ting på plass.

Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 22:58   #24
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hvilke stil har dere?

Opprinnelig lagt inn av Sundae, her.

Enig! Kjempefint!

MEN - hvordan holdes det så hvitt? Det interiøret der hadde vært 'shabby by barnehender' her hos oss i løpet av en dag!

Barna må sitte på gulvet

Neida, her vasket barn etter måltid ol, så da er det ikke så skitten. Jeg vasker ofte over alt og sofatrekk går i vaskemaskine på 60 grader. Kjører det en til to ganger i mnd, går veldig greit det.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 23:07   #25
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har en altfor kjedelig stil, med møbler som er samlet opp igjennom årene, det meste kjøpt billig på IKEA. Vi har ingen kule arvemøbler (annet en en 70-talls spisestue i hvit skai ) eller dyre designmøbler, men vi forsøker nå å gjøre det beste ut av det vi har. Jeg liker best lyse farger på både møbler og vegger, og fresher opp med farger på tekstiler og lys og sånt. Jeg liker ikke slike mørkbeisede tremøbler, typ Bombay eller hva de nå heter, og mørke skinnsofaer, slik som veldig mange har nå. Jeg syns forsåvidt det kan være fint hos andre, men jeg kunne ikke bodd med slike møbler selv. Jeg blir glad av å ha det lyst og fint rundt meg. Jeg vil kanskje si at vi har en maximalistisk minimalisktisk stil med innslag av shabby shic og romantikk.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 23:28   #26
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Her er det fransk landstil møter Hamptons. Dvs. nesten alt er hvitt.Møbler, stoler, bord, skap, kjøkkeninnredning, vegger, tak, fliser osv er hvitt. Innslag av lysgrå og beige i krukker og fil de fer, madonna' er og kors, visdomsord skrevet på veggene, hvite lingardiner, linputer m.m. Innslag av Lexington accessoirer o.l. dvs. marine og hvitt stars & stripes sengetøy, håndklær, puter.
Jeg henter inspirasjon fra blader, nettsider og fra reiser i utlandet. Koser meg veldig med min interesse for interiør
Abonnerer på bladet VAKRE HJEM & INTERIØR
Henter en del inspirasjon og ideer fra forskjellige bloggere på NORSKE INTERØRBLOGGER
Mine absolutte favorittmøbler finnes hos nederlanske Riviera Maison.

Gammel 17-06-09, 23:38   #27
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Her er det fransk landstil møter Hamptons. Dvs. nesten alt er hvitt.Møbler, stoler, bord, skap, kjøkkeninnredning, vegger, tak, fliser osv er hvitt. Innslag av lysgrå og beige i krukker og fil de fer, madonna' er og kors, visdomsord skrevet på veggene, hvite lingardiner, linputer m.m. Innslag av Lexington accessoirer o.l. dvs. marine og hvitt stars & stripes sengetøy, håndklær, puter.
Jeg henter inspirasjon fra blader, nettsider og fra reiser i utlandet. Koser meg veldig med min interesse for interiør
Henter en del inspirasjon og ideer fra forskjellige bloggere på NORSKE INTERØRBLOGGER

Høres ut som dere har det utrolig flott!!

Gammel 17-06-09, 23:44   #28
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ønsker å skryte på meg min søsters stil. Hun har det bare såå flott. Kjempekreativ er hun også, bare se http://susannes-stil.blogspot.com/

Jeg har det litt traust og kjedelig.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 23:45   #29
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Det synest jeg også!!

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 00:21   #30
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blandings.

Gammel 18-06-09, 10:44   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Blandings.

Også kalt salat?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 10:59   #32
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Tror nesten vi må få se bilder?

Høres kjempe nydelig ut!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 11:03   #33
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Litt blanding vil jeg si. "Salatblanding"?

Gammelt skap,bord og stoler fra gården til min farmor og farfar, ellers er det vel litt stramt og moderne vil jeg tro.

Jeg pynter gjerne opp med strykebrett, strykejern og en diger kurv med klær som skal brettes.

Bilder?? Er'ru gæærn.

Gammel 18-06-09, 11:33   #34
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Også kalt salat?

Gammel 18-06-09, 13:12   #35
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Det der er nesten meg. Litt prismekroner, mørke gulv og ingen madonnaer, men ellers er vi helt på linje

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 13:20   #36
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Det synest jeg også!!

Opprinnelig lagt inn av Dora, her.

Tror nesten vi må få se bilder?

Høres kjempe nydelig ut!

Takk!

Vi trives i hvert fall! Det er ALLTID noe jeg vil forandre på, men så var det tid, og ikke minst, penger da..... men ettersom jeg blander gjenbruk med nytt, så er det mye hos oss som ikke koster allverden. Gamle stoler og bord blir malt. Mitt første syrelutede (skrekk og gru) furu kjøkkenbord som jeg fikk når jeg flyttet for meg selv for sånn ca. hundre år siden, er pusset og malt hvitt. Likeledes kjøpte jeg 4 forskjellige kjempestygge og forskjellige kjøkkenstoler for kr 200,- for alle 4, som ble pusset, malt og stolputer trukket om i billlig IKEA-stoff.
Såååå..nei, interiør-interesse trenger ikke være dyrt.

Gammel 18-06-09, 13:45   #37
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Hummer og kanari. Jeg er ikke særlig opptatt av interiør, og det bærer huset preg av.

Vi har en typisk eklektisk stil, litt sånn fusion-crossover. Hjemmet vårt bærer også litt preg av at vi flyttet sammen midt på 90-tallet, kan man si, og at visse er litt gjerrige.

B.M. furubord

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 14:02   #38
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har vi IKEA meets rotehuer. Synes vi har det hyggelig, men STILIG kan vi nok aldri skryte på oss at vi har det.

BM: Foliemøbler

Egentlig så tror jeg stilen min er litt lik glitterchick sin stil - jeg har bare ikke kapasitet til å få den ut i liv. Altså: Jeg sier ikke at mitt hjem er glitter sin stil nei - langt der ifra (isåfall blir jeg skuffet ut fra hva jeg TROR)

Sist redigert av Che : 18-06-09 kl 22:15.
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 15:39   #39
Left
Passiv

Standard

Vi har også salat-stil. IKEA-salat vil jeg nok si. Det synes jeg var en fin betegnelse hehehe
I den "nye" leiligheten vår har jeg hatt som mål å møblere med ting vi får, eller kjøper billig. Både fordi jeg er for gjenbruk, og fordi jeg vil ha et hjem hvor jeg ikke behøver å holde pusten når ungene turner rundt.

Jeg har vært rundt omkring og hentet databord, TV-bord, kjøkkenbord, rundt med stålbein og fire stoler, en grå treseter vi skulle ha nede i kjelleren, men som det viste seg at vi søren ikke fikk inn, ei Expedithylle med 16 rom, et stuebord og en støvsuger som virker helt fint, samt en komfyr med keramisk topp (takk Mississippi), og ei kontinentalseng vi skal ha i kjelleren

Jeg har kjøpt brukt (men ikke hentet enda)Stompaseng med pult og stol, en Expedithylle som har 8 rom vi skal ha TV på, en seksjon med glassdører oppe, og som passer sammen med stuebord og Expedit (brunsort), hagemøbler, oppvaskmaskin, og to klesskap vi skal ha i kjeller og på lillebror sitt rom.
Vi har også fått kommoder ++ av Nenne, og kontinentalseng av Bokormen, som vi ikke har rukket å hente enda.
Nå mangler jeg bare noen deler av en gammel kjøkkeninnredning på vaskerommet, tørketrommel, bokhyller og tepper på gulvet. De siste må jeg sikkert kjøpe nytt. :lager_et_hjem:
Er ganske fornøyd med hva jeg har fått til med minimal bruk av penger

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 15:49   #40
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rødt, hvitt, svart, stramme linjer, noen fargeklatter, noen merkelig dingsebomser som passer så lite inn at de passer. ...og et par loppemarkedstoler med saueskinn i.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.