Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-09, 16:25   #121
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Så vidt jeg husker fra en "hva stemmer du?"-tråd så stemmer ikke det. Det var vel flest venstrefok, var det ikke?

Kan vi ikke lage en ny påll da? melder du deg frivillig, glitterchick? Jeg har en STERK følelse av at Venstre-tilhengerskaren har økt betraktelig siden sist...

Gammel 18-06-09, 16:26   #122
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Kan vi ikke lage en ny påll da? melder du deg frivillig, glitterchick? Jeg har en STERK følelse av at Venstre-tilhengerskaren har økt betraktelig siden sist...

Nei, jeg har annet å gjøre i dag, men gjør det gjerne du.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 16:32   #123
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Politisk standpunkt er noe man velger og bør kunne stå for.

Nettopp. Og når man da tar et (veloverveid eller ei) standpunkt som er et stykke fra røkla, så må man tåle at det stilles spørsmål.

Det var ikke enkelt å være LO-pamp på FP når Valla måtte gå, det er ikke enkelt å være SV-er når en eller annen fjott på toppen gjør noe dumt, det er sikkert ikke like festlig å være Venstre-velger hver gang Sponheim åpner kjeften, men forskjellen (slik jeg ser det) er at LO-pampen, SV-eren og Venstre-velgeren vet hvilket valg de har gjort og hvorfor - og ikke minst: Tør å stå for det.
Om man ikke kan stå for valgene sine, så er man jo aldeles hinsides og på ville veier.

Gammel 18-06-09, 16:39   #124
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, jeg har annet å gjøre i dag, men gjør det gjerne du.

Jeg har ikke peiling på hvordan jeg gjør det! Innrømmer lett å være svært lite datateknisk anlagt.

Gammel 18-06-09, 18:24   #125
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes det er umulig å skille politikken fra mennesket, jeg. FRP har et menneskesyn jeg ikke skjønner at noen kan stå inne for.

Du snur det hele på hodet nå egentlig. Jeg tror egentlig de fleste her har vært enige i at det er greit å være negativ til politikken og som en følge av det også til menneskene som står for og taler varmt for dette, men det jeg og flere med meg har lagt merke til er koplingen den andre veien. Det at når noen har gjort/sagt noe dumt eller galt så går man nærmest uten videre ut fra at de må være Frp-velgere. Selv når det ikke handler om politikk i det hele tatt.

Eks. Noen forteller en historie om manglende bilsikring av barn eller sniking i iskøen eller kasting av søppel i naturen eller et eller annet liknende og så faller bemerkningen da kjapt at det er nok Frp-ere det er snakk om ja, som gjør noe så teit eller dumt eller tankeløst. Skjønner?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 18:32   #126
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vel aldri ikke-skjønt. Og jeg er ikke enig i at jeg har snudd noe på hodet. Vi har diskutert flere ting i denne tråden (som jo er helt normalt for FP), og jeg har begrunnet hva jeg mener om FRP-ere som gruppe, enkeltpersonene som utgjør denne gruppen og hvorfor jeg ikke kan respektere mennesker med et sånt menneskesyn.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 19:07   #127
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er lov å hetse grilldressen, sant?

Gammel 18-06-09, 19:12   #128
Skvetten
Passiv

Standard

Men det er lov å hetse grilldressen, sant?

Om du føler behov for det kan du gjerne hetse små blondiner i grilldress, da blir det spesifikt.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 19:21   #129
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Om du føler behov for det kan du gjerne hetse små blondiner i grilldress, da blir det spesifikt.

Javel?

Gammel 18-06-09, 19:24   #130
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg deltar gjerne i hets, bare pek meg i riktig retning.

Gammel 18-06-09, 19:25   #131
Skvetten
Passiv

Standard

Javel?

Grilldressen er en ting, dersom du tar med små blondiner i grilldress vil kanskje noen føle seg truffet. Tar du da med hvor dumme blondiner er som kan iføre seg noe sånt så er vi i gang igjen.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 19:29   #132
Nebbia
Passiv

Standard

Jeg synes de er usmaklige og det hadde de vært uansett hvem de ble brukt mot. De projiserer holdninger som jeg synes er gufne.

Hvis du synes det som skrives her inne er guffent, trenger du å ta en tur innom vgd for en reality check. Den harmløse latterliggjøringen Frp-velgere utsettes for her, er omtrent like alvorlig som når danske journalister kaller nordmenn for fjellaper. Man kan velge å bli forferdet, eller bite i seg sarkasmen.

Jeg er ikke tilhenger av et mobbesamfunn, men jeg synes heller ikke normen bør være kozemoze-Kardemommeby.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 19:30   #133
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg vet en ting til som vi hetser. Og der går vi lenger enn ved frp-ere.De som liker franske biler. De får verre karakteristikker.

ØY!

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 19:43   #134
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Hvis du synes det som skrives her inne er guffent, trenger du å ta en tur innom vgd for en reality check. Den harmløse latterliggjøringen Frp-velgere utsettes for her, er omtrent like alvorlig som når danske journalister kaller nordmenn for fjellaper. Man kan velge å bli forferdet, eller bite i seg sarkasmen.

Jeg er ikke tilhenger av et mobbesamfunn, men jeg synes heller ikke normen bør være kozemoze-Kardemommeby.

Jeg er godt bevandret i det virkelige livet Nebbia, frykt ikke for det. Synes faktisk at når journalister skriver slikt er det såpass lavmåls at jeg ikke gidder å lese resten. Ingen tilhenger av kozemoze-Kardemommeby jeg heller men ei heller av en kultur som preges av holdninger som virker nedsettende ovenfor andre menneker.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 19:50   #135
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Alternativet behøver vel ikke være kozemoze Kardemomme? Jeg synes det er utrolig kjedelig når debatter som kunne blitt bra blir kvalt av latterliggjøring av enkelte grupper.

Nei, det er ikke nødvendigvis alternativet, men det er den andre ytterligheten. Det å hevde at sarkastiske kommentarer om Frp-velgere er et tegn på gufne holdninger, vitner om akutt hårsårhet.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 20:04   #136
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes det er utrolig kjedelig når debatter som kunne blitt bra blir kvalt av latterliggjøring av enkelte grupper.

Men er det tilfelle i særlig grad i denne sammenhengen da? Jeg syns ikke de fleste eksemplene her – som forøvrig ikke alltid underbygger utgangspuntket for sytingen så veldig godt hvis man leser dem i sammenheng – peker i retning av at interessante debatter på FP har blitt kvalt av at FrP har blitt latterliggjort.

Det jeg får med meg er at noen som vanlig syter og gnåler om at FrP blir plaget og hetset slik at de ikke kan delta i diskusjonen enda det eneste FrP vil er at alt skal være perfekt; ut fra min erfaring med FrP-sympatisørers kunnskap om FrP sin politikk, og evne til analyse av konsekvensene av samme, er sikkert det en fornuftig taktikk for de fleste av dem, men det er jo ikke en brukbar ingrediens i en god debatt. Dersom det fins noen her som på en saklig måte både kan og vil gjøre rede for, og argumentere skikkelig for, FrP sin politikk tviler jeg på at det primært vil bli latterliggjort. Det vil imidlertid ganske sikkert bli møtt med motargumenter, og det kan se ut til at ganske mange i den leiren har vanskelig for å skjønne forskjellen.

Ben "arguing better is not ad hominem" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 20:07   #137
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er bra å ta denne diskusjonen, men jeg synes du setter deg på en litt vel høy hest, Skvetten, når du kritiserer at noen hetser FrP. Du synes altså at det er greit å le av menn som du mener har for lite penis for ditt bruk eller kvinner som ikke har en gjennomsnitlig vagina (hva nå det er), men å gjøre narr av andres politiske standpunkt er over grensen? Den henger ikke helt på greip altså.

Siden du finner andres sitater som eksempler, her er et par av dine fra "penistråden" og "vaginatråden":

Det verste som kan skje om man virkelig liker en fyr er jo at utstyret ikke holde mål. Da føler man seg snytt da.....og bytter han ut rimelig fort.

Å, enda en tråd. Herlig..........det er så fantastisk korrekt at det kom et kvinnelig motstykke til den tråden hvor de stakkars penisene ble hengt ut i all sin prakt.

Men Skremmern, det er jo helt greit å angripe politikken til politiske partier. Det som i mine øyne er lite greit er å generalisere en gruppe mennesker slik det ofte blir gjort. Når det gjøres med det for øyet at det skal være humoristisk at enkelte fordi de stemmer et eller annet parti kan kategoriseres sånn eller slik som mennesker synes jeg det vitner om et menneskesyn som ikke er godt. Klart det er valgfritt hva man vil stemme, det er til og med valgfritt hva man ønsker å ytre alikevel er det klokt å være varsom når man gir mennesker slike karakteristikker som ofte brukes om FrP-velgere. Jeg ville reagert uansett hvilket partis velgere man hadde kommet med slikt ovenfor, det samme gjelder andre forhold rett og slett fordi jeg ikke er videre glad i fordommer.

Ditt "engasjement" i de to andre trådene setter dette utsagnet i et litt merkelig lys, synes jeg.

Gammel 18-06-09, 20:14   #138
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Jeg synes det er bra å ta denne diskusjonen, men jeg synes du setter deg på en litt vel høy hest, Skvetten, når du kritiserer at noen hetser FrP. Du synes altså at det er greit å le av menn som du mener har for lite penis for ditt bruk eller kvinner som ikke har en gjennomsnitlig vagina (hva nå det er), men å gjøre narr av andres politiske standpunkt er over grensen? Den henger ikke helt på greip altså.

Ditt "engasjement" i de to andre trådene setter dette utsagnet i et litt merkelig lys, synes jeg.

Nå var det nok ikke snakk om å henge ut andres vaginaer da, heller en applaus til at det kom en tråd i og med at den andre varianten eksisterte. Når det er sagt så står jeg faktisk for det som jeg skrev i den famøse penistråden. Det er ikke referert til personens egenskaper som menneske men at det ikke er noe jeg ønsker å leve med helt enkelt. Hadde jeg rakket ned på vedkommendes egenskaper som menneske ville det sett litt annerledes ut.

Dersom du leter litt til vil du finne en del andre herligheter jeg har lirt av meg og som jeg også står for.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 20:18   #139
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Vi har vel alle våre svin på skogen. Jeg har sagt nedsettende ting om andre mennesker i tidligere tråder, og sannsynligheten for at det skal skje igjen er realtiv stor. Jeg opplever dog ikke at FRP-ere står frem og argumenterer for sitt syn i diskusjoner som omhandler politikk, så at slike tråder kveles av andres latterliggjøring er jeg ikke enig i. Går noen over streken i en hvilken som helst diskusjon, det være seg FRP-ere, snyltere, hjemmeværende or what not, er folk egentlig veldig raskt ute med å si at sånt er unødvendig og at det ikke hører hjemme i debatten. I fjasetråder hvor man tuller og spøker om det meste, blir saken en annen. Det hjelper å ha litt selvironi.

Gammel 18-06-09, 20:19   #140
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå var det nok ikke snakk om å henge ut andres vaginaer da, heller en applaus til at det kom en tråd i og med at den andre varianten eksisterte. Når det er sagt så står jeg faktisk for det som jeg skrev i den famøse penistråden. Det er ikke referert til personens egenskaper som menneske men at det ikke er noe jeg ønsker å leve med helt enkelt. Hadde jeg rakket ned på vedkommendes egenskaper som menneske ville det sett litt annerledes ut.

Dersom du leter litt til vil du finne en del andre herligheter jeg har lirt av meg og som jeg også står for.

Det du sier er altså at det er greit å le av andres kropp (ikke selvvalgt egenskap), men ikke andres politiske meninger (selvvalgt egenskap)?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:02.