Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-06, 14:28   #27
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor skal en 67-åring få babyer? (TV2 Nettavisen)

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tenkte ikke på noe konkret, nei. Men både ulike fysiske funksjonshemninger, hjertefeil, muskel- og skjelettsykdommer, tretthetssyndrom, stoffskiftesykdommer, depresjoner og andre psykiske problemer og sterk overvekt er ting som kan påvirke og svekke det generelle overskuddet og styrken til å ta seg av barn.

Jeg mener ikke å argumentere for at man ikke skal ha lov til å ha barn om man tilhører disse gruppene, jeg bare mener å si at det mye annet enn alder som spiller inn når det gjelder i hvor stor grad man er fysisk sprek nok til å ta seg av barn. I en del tilfeller vil man kanskje trenge hjelpemidler eller avlastning, eller i det minste en sprekere partner, for å greie det.

Skjønner hva du mener, men synes allikevel at det ikke kan sammenlignes. For å si det kort, er du gammel så dør du, livets gang. Er du ung med en sykdom, stiller ikke bare helsa di, men også hjelpeapparatet, seg annerledes. En ung kropp kan leges, den tåler mer og med dagens teknologi, finnes det hjelp å få.

Hvis man skal utelukke mennesker basert på forskjellige sykdommer, så må man nesten opprette en nemd som kan leve tett innpå "søkerne", se hva de spiser, hvordan de oppfører seg i trafikken, hvor ofte måler diabetikeren blodsukkeret, tar hjertepasienten alle medisinene sine, osv. Det blir rett og slett umulig. Men gamle mennesker vet vi litt mer om, vil jeg påstå.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:32.