Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-09, 15:24   #21
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?

Jeg har visst ikke vært i noen klesdryssesituasjoner, men det var underholdende lesing.

Gammel 18-06-09, 15:33   #22
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Jeg fant jakken din, du hadde mistet den på denne stolen jeg sitter på nå. Værsågod. Du trenger ikke takke meg."

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 15:34   #23
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

På cafe gjør jeg det ja, hvis alle må forlate bordet ved handling. Men det blir jo en lit anne situasjon.

Og på stranden så kan vi godt legge igjen ting for å holde av plassen, om vi skal stikke for å spise eller noe, men vi iler aldri ned før hanen galer og holder av plasser nei.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 15:40   #24
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt greit å ta av plasser til seg selv og andre om man kommer tidlig på et arrangement. Det er derimot IKKE greit om man ikke bruker plassene evnt lar dem så ledig veldig mye av tiden. Det er vel egentlig det som er det irriterende her. De som tar av plasser de ikke bruker. Derfor synes jeg ikke det er greit å ta av plasser på arrangement der det er tilfeldig når de som skal bruke plassene dukker opp (type spising på 17. mai, fy for en opplevelse, Divine) eller til-og-fra-plasser på Danskebåten.

Det jeg synes er MYE mer irriterende er de som setter seg på altfor store bord etc. Fy søren så kjedelig det er å presse hele familien på 5 ned vet et 2-mannsbord, mens det sitter to stk og breier seg på et familiebord alene.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 17:16   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innrømmer gjerne at jeg eller mannen ofte går i forveien for å finne bord til familien hvis vi vet at det er noe som kanskje blir fullt. Men ikke mer i forveien enn at vi starter samtidig og så kommer den andre etter med en 1,5-åring og en 4-åring som bruker ganske så mye lengre tid enn en gjennomsnittlig voksen.

Gammel 18-06-09, 17:47   #26
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ligger en liten forskjell i om man har tenkt å bruke plassen i vesentlig grad, eller om andre kunne hatt glede av plassen før man har tenkt å ta den i bruk.

Gammel 18-06-09, 18:09   #27
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan ikke huske å ha opplevd dette, så jeg vet ikke helt hva jeg tenker om det. Heller til den tanken at det er greit hvis det ikke gjelder for mange og/eller reservasjonene trekker i langdrag.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 19:40   #28
Skvetten
Passiv

Standard

Ikke bare provoserer sånt meg, jeg flytter håndklær fra sånne solstoler jeg. Det er en uting at enkelte mener at de har slike rettigheter til fellesarealer.

Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 20:06   #29
Millivilli
Aktiv

Millivilli sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Millivilli er litt kul
Standard

Jeg har ikke opplevd dette i den grad at det er irriterende. Kan gjøre det selv noen ganger, ved å f.eks henge jakka over stolen ved siden av meg på f.eks revy eller andre tilstelninger, sånn at jeg vet at jeg får sitte sammen med den personen jeg er der sammen med (som gjerne er en liten tur på kiosken, toalettet e.l.)

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 00:32   #30
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Det kommer litt an på... *fniser litt av "drysse"*

Dersom vi f. eks tar ferja mellom Sandefjord og Strømstad, så legger vi gjerne igjen jakka for å holde av plassene vi har sittet på, for å handle en halv time. Vi kommer jo tilbake igjen innen rimelig tid.

Det som irriterer meg er de som står opp i otta for å holde av solsenger i sydligere strøk, men gjerne ikke dukker opp før flerfoldige timer senere .

Gammel 20-06-09, 00:42   #31
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er en morsom tanke at noen kan tro at fordi at de legger et håndkle på en offentlig stol så "eier" de stolen. Fordi de har funnet på en regel selv liksom. Det er jo like usaklig som at jeg skal hevde at jeg sa fus rett før de la ned håndkleet. Kanskje man bare skal foreslå å slåss om setet istedet?

Gammel 20-06-09, 13:13   #32
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Standard

Ved hyttefeltet vårt er det stor mangel på parkeringsplasser, og en klassiker er å sette fra seg langrennsskiene når man tar bilen til alpinsenteret, og således okkupere en parkeringsplass en hel påske. Og folk blir helt hysteriske om man flytter dem ... (og der finnes betalingsplasser, dette gjelder gratisplasser på offentlig grunn). Jeg har tenkt tanken om å grave ned et par ski på en av plassene på sommerstid, og så hevde eierskap hele vinteren - det er omtrent like tåpelig ...

Gammel 20-06-09, 15:30   #33
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker det SÅ dårlig når folk bare tenker på seg selv og sitt eget velvære, og ikke har tanke for at ting "flyter" bedre hvis vi alle tenker og tar hensyn til hverandre.

OK - jeg "drysser" klær når vi er på kafe og er i disken for å handle. Jeg gidder ikke risikere at vi ikke får bord når vi kommer med maten. Det hender også at noen går foran og tar av plass til resten av gjengen som kommer etter. Men holde av en masse plasser som man knappes har tenkt å bruke, eller først kommer til å bruke om noen timer - det er rein og skjær egoisme! Solstoler, parkeringsplasser, osv osv - pføy og fy

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 15:36   #34
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Hva slags verden lever dere i da? Jeg har aldri opplevd noe av det dere beskriver her, bortsett fra folk som henger fra seg klær mens de står i kø på kafé, og det synes jeg er helt ok.

Gammel 20-06-09, 20:33   #35
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.

Dersom vi f. eks tar ferja mellom Sandefjord og Strømstad, så legger vi gjerne igjen jakka for å holde av plassene vi har sittet på, for å handle en halv time. Vi kommer jo tilbake igjen innen rimelig tid.

Handle mat i kafeen eller handle i TaxFree? Det tar alltid mer enn en halv time der og imens må jeg og min familie la være å spise fordi det ikke er sitteplasser fordi alle legger klær over hele sittegrupper og forlater for å handle på Taxfree.

Jeg er nemlig ikke så modig at jeg tør flytte unna ting og tang.

Gammel 20-06-09, 20:55   #36
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det ikke bare å fjerne klærne da? Jeg vet at jeg glatt hadde ryddet plassen for klær og tatt den i bruk selv. Om det ikke var noen i synlig nærhet som så ut til å bruke den. Om noen hadde prøvd å påberope seg eiendomsrett for den stolen lenge etterpå, så hadde jeg rett og slett spurt om de hadde betalt for plassen. Enten det eller så hadde jeg bare sett uforstående på dem.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-09, 21:01   #37
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg var på Vg-konserten med datteren min pluss en kusine av henne. Etterpå dro vi på MacDonalds. Der var det selvfølgelig stappfullt. Jeg så at noen hadde lagt fra seg en paraply på en sofagruppe der. Det valget jeg å overse og sendte jentene dit mens jeg stod i kø for å kjøpe mat. Det er måte på hva man skal holde av med. En våt paraply på en sofa! Men det løste seg fint. De ungdommene som eide paraplyen delte sofagruppen med jentene mens jeg stod i kø og var ferdige og borte til jeg kom bort med maten.

Gammel 20-06-09, 22:13   #38
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På en bar forleden la en kompis av meg jakken på barkrakken mens han gikk ut og røykte, mens vi satt ved siden av. En jente tok av jakken og la den på baren, og stakk av med stolen. Det synes jeg var i overkant. Røyke- og tissepauser må være lov, ellers synes jeg folk kan la stolene sirkulere.

Det ironiske er jo at hvis ingen hadde holdt av plasser, hadde det sannsynligvis vært nok stoler til at alle fikk sitte en stund, i hvert fall.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.