|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?Jeg har visst ikke vært i noen klesdryssesituasjoner, men det var underholdende lesing.
|
|
|
#22 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?"Jeg fant jakken din, du hadde mistet den på denne stolen jeg sitter på nå. Værsågod. Du trenger ikke takke meg."
|
|
|
#23 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?På cafe gjør jeg det ja, hvis alle må forlate bordet ved handling. Men det blir jo en lit anne situasjon.
|
|
|
#24 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?Jeg synes det er helt greit å ta av plasser til seg selv og andre om man kommer tidlig på et arrangement. Det er derimot IKKE greit om man ikke bruker plassene evnt lar dem så ledig veldig mye av tiden. Det er vel egentlig det som er det irriterende her. De som tar av plasser de ikke bruker. Derfor synes jeg ikke det er greit å ta av plasser på arrangement der det er tilfeldig når de som skal bruke plassene dukker opp (type spising på 17. mai, fy for en opplevelse, Divine) eller til-og-fra-plasser på Danskebåten.
|
|
|
#25 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?Jeg innrømmer gjerne at jeg eller mannen ofte går i forveien for å finne bord til familien hvis vi vet at det er noe som kanskje blir fullt. Men ikke mer i forveien enn at vi starter samtidig og så kommer den andre etter med en 1,5-åring og en 4-åring som bruker ganske så mye lengre tid enn en gjennomsnittlig voksen.
|
|
|
|
#26 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?Det ligger en liten forskjell i om man har tenkt å bruke plassen i vesentlig grad, eller om andre kunne hatt glede av plassen før man har tenkt å ta den i bruk.
|
|
|
#27 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?Jeg kan ikke huske å ha opplevd dette, så jeg vet ikke helt hva jeg tenker om det. Heller til den tanken at det er greit hvis det ikke gjelder for mange og/eller reservasjonene trekker i langdrag. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?Ikke bare provoserer sånt meg, jeg flytter håndklær fra sånne solstoler jeg. Det er en uting at enkelte mener at de har slike rettigheter til fellesarealer. |
|
|
|
#29 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?Jeg har ikke opplevd dette i den grad at det er irriterende. Kan gjøre det selv noen ganger, ved å f.eks henge jakka over stolen ved siden av meg på f.eks revy eller andre tilstelninger, sånn at jeg vet at jeg får sitte sammen med den personen jeg er der sammen med (som gjerne er en liten tur på kiosken, toalettet e.l.) |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Sv: Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?Det kommer litt an på... *fniser litt av "drysse"*
|
|
|
|
#31 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?Jeg synes det er en morsom tanke at noen kan tro at fordi at de legger et håndkle på en offentlig stol så "eier" de stolen. Fordi de har funnet på en regel selv liksom. Det er jo like usaklig som at jeg skal hevde at jeg sa fus rett før de la ned håndkleet. Kanskje man bare skal foreslå å slåss om setet istedet?
|
|
|
#32 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?Ved hyttefeltet vårt er det stor mangel på parkeringsplasser, og en klassiker er å sette fra seg langrennsskiene når man tar bilen til alpinsenteret, og således okkupere en parkeringsplass en hel påske. Og folk blir helt hysteriske om man flytter dem ... (og der finnes betalingsplasser, dette gjelder gratisplasser på offentlig grunn). Jeg har tenkt tanken om å grave ned et par ski på en av plassene på sommerstid, og så hevde eierskap hele vinteren - det er omtrent like tåpelig ...
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?Jeg liker det SÅ dårlig når folk bare tenker på seg selv og sitt eget velvære, og ikke har tanke for at ting "flyter" bedre hvis vi alle tenker og tar hensyn til hverandre. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?Hva slags verden lever dere i da? Jeg har aldri opplevd noe av det dere beskriver her, bortsett fra folk som henger fra seg klær mens de står i kø på kafé, og det synes jeg er helt ok.
|
|
|
#35 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
Sv: Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?Er det ikke bare å fjerne klærne da? Jeg vet at jeg glatt hadde ryddet plassen for klær og tatt den i bruk selv. Om det ikke var noen i synlig nærhet som så ut til å bruke den. Om noen hadde prøvd å påberope seg eiendomsrett for den stolen lenge etterpå, så hadde jeg rett og slett spurt om de hadde betalt for plassen. Enten det eller så hadde jeg bare sett uforstående på dem. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?Jeg var på Vg-konserten med datteren min pluss en kusine av henne. Etterpå dro vi på MacDonalds. Der var det selvfølgelig stappfullt. Jeg så at noen hadde lagt fra seg en paraply på en sofagruppe der. Det valget jeg å overse og sendte jentene dit mens jeg stod i kø for å kjøpe mat. Det er måte på hva man skal holde av med. En våt paraply på en sofa! Men det løste seg fint. De ungdommene som eide paraplyen delte sofagruppen med jentene mens jeg stod i kø og var ferdige og borte til jeg kom bort med maten.
|
|
|
#38 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?På en bar forleden la en kompis av meg jakken på barkrakken mens han gikk ut og røykte, mens vi satt ved siden av. En jente tok av jakken og la den på baren, og stakk av med stolen. Det synes jeg var i overkant.
|
![]() |
|
|