Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-09, 22:44   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?

----

Sist redigert av Guava : 28-11-12 kl 20:41.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 22:50   #2
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff køkultur: Hva synes dere om å drysse klær på sitteplasser?

"Klesdryssere"

Hvis det er så fullt at folk sitter på gulvet så synes jeg det er frekt å holde av plasser som nesten ikke brukes. Etter en halvtime hadde jeg nok satt meg

Gammel 17-06-09, 22:54   #3
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Litt annet område da, men på universitetet så er det en regel om at man kun kan reservere en plass i 1 time, etter dette kan plassen overtas. Kanskje det kunne vært skrevet en plakat på f.eks. danskeferjen med en slik regel?

Gammel 17-06-09, 23:00   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Dette er min hovedgrunn til å hate danskebåten. Med tre små unger nytter det ikke å løpe for å få seg ok plass. Dermed blir vi alltid sittende på gulvet med sovende barn på nattseilas.
Svigerfar spurte noen høflig i fjor om det var mulig å få sitte litt da tydeligvis ingen brukte 4 av 6 stoler i en sittegruppe, han fikk mildt sakt spydig svar.

Gammel 17-06-09, 23:04   #5
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Klesdrysserer har jeg aldri hørt om, men håndkledryssere rundt hotellbasseng kjenner jeg godt til.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 23:15   #6
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Veldig morsomt uttrykk, klesdryssere.

Morsomste klesdryssere jeg har vært med på var på stranden i den danske byen Sæby. Der hadde 4 eldre damer lagt ut sine håndklær på fast plass på stranden, uavhengig av når de hadde tenkt seg dit. Det var deres plass. En dag hadde vi flyttet håndklærne, (damene hadde selvsagt den beste plassen i le for vinden osv) og da de omsider kom tuslende ble det et virkelig spetakkel. Det var deres plass og sånt kunne man virkelig ikke gjøre.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 23:46   #7
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg opplevde nesten å slå ned en dame i sekstiårene som hold av 6 (seks!!) seter på Ryanairflyet fra Bergamo (Italia) i fjor sommer. Det var 30 grader og jeg hadde 2 barn med meg (hvorav ett på 18 kilo på armen) og var på desperat utikikk etter en 3-seter så vi kunne sitte ved siden av hverandre.

Dama sto bredbeint i den ene raden, mens hun hold håndveske og jakke over i raden foran. Jeg skal si det kom noen gloser mens jeg kjempet meg og ungene videre innover i flyet, etter at hun svarte meg at hun ventet på vennene sine når jeg spurte om plassen var ledig. Det hjalp selvsagt ikke situasjonen at jeg har ekstremt klaustrofobi heller, så å sitte langt bak i flyet var ren tortur for meg.

Gammel 18-06-09, 09:35   #8
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er stor forskjell på det at det sitter et fysisk menneske der og passer på stolene og klærne og at det bare er strødd klær. Det er helt greit for meg at noen holder av plass til vennene sine (innen rimelighetens grenser), men om ingen kan ta seg bryet med å møte opp, kan man ha det så godt, mener jeg.

Det er spesielt herlig på tog, syns jeg. Da legger man oftest ikke igjen klær (de blir stjålet, må vite), men en liten serviett der det står reservert med kulepenn. Det koster meg svært lite å fjerne den, gitt.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 09:49   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Patsy, her.

Klesdrysserer har jeg aldri hørt om, men håndkledryssere rundt hotellbasseng kjenner jeg godt til.

De står jo opp FØR sola for å holde av en drøss med solsenger

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 10:50   #10
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Festlig tråd!

Jeg tar ikke fem øre for å fjerne klær, håndklær, vesker, ryggsekker eller hva det måtte være. Hvis folk ikke sitter der, så sitter de ikke der. Vil de sitte får de plassere baken i stolen og bli der. Greit nok at man går på toalettet en tur eller er borte i 10-20 minutter, men bare forlate og ha reserverte plasser, nei.

Jeg syns vi skal i fellesskap bestemme oss for at løse gjenstander kan flyttes på. Mest sannsynlig bryr ikke folk seg så mye om klærne sine heller, når de lar dem ligge igjen, så da gjør det virkelig ingenting om man legger alt sammen i en haug på golvet et sted. Kommer de så og sier "jeg satt der" så svarer man bare: "Å? Jeg så deg ikke. Men nå sitter jeg her". Og så et sjarmerende smil.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 10:58   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før skolen her ble bygd om, var 17. mai og juletrefester et mareritt. Da satte man bare opp noen få langbord, men det var til gjengjeld VELDIG lange, og da var det som regel én person som hadde tatt av plasser til tjukke slekta. Gjerne ved å legge et nøkkelknippe på én stol, et flagg på den andre, en hanske på den tredje. Jeg husker jeg måtte STÅ og amme ved et nesten tomt langbord en gang, men sette meg, nei det fikk jeg ikke lov til, for der satt nemlig den og den familien. At det var bare tre stk. som satt der og jeg MÅTTE amme, var visst uinteressant. Hadde det vært nå, hadde jeg bare ganske enkelt satt meg ned.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 11:02   #12
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opplevde dette på Hurtigruta, de eldre tyske turistene la av klær på de beste plassene i fronten av båten, der det var størst vinduer, for så å være borte i mange timer. Synes dette blir noe annet enn om en kommer først feks på en konsert og holder av noen seter til folk en skal være sammen med.

Har hørt at de ansatte sier at denne praksisen som er beskrevet overfor ikke var lov på Hurtigruta, det var bra.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 13:48   #13
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Før skolen her ble bygd om, var 17. mai og juletrefester et mareritt. Da satte man bare opp noen få langbord, men det var til gjengjeld VELDIG lange, og da var det som regel én person som hadde tatt av plasser til tjukke slekta. Gjerne ved å legge et nøkkelknippe på én stol, et flagg på den andre, en hanske på den tredje. Jeg husker jeg måtte STÅ og amme ved et nesten tomt langbord en gang, men sette meg, nei det fikk jeg ikke lov til, for der satt nemlig den og den familien. At det var bare tre stk. som satt der og jeg MÅTTE amme, var visst uinteressant. Hadde det vært nå, hadde jeg bare ganske enkelt satt meg ned.

OK, dette FORSTÅR jeg bare ikke. Hvis stolen er tom, det er på et halvoffentlig sted (ikke hjemme hos noen som faktisk eier stolen), og så SPØR du om å få sitte???

Jeg har enkelte ganger spurt sånn "går det greit at vi setter oss her?", og hvis man får "nei, du skjønner at vi venter på noen og hurramegrundt", så svarer jeg bare, "javel, men vi kan jo sitte her til de kommer i alle fall". Ofte, svært ofte, resulterer dette i at de som hadde okkupert bordet fnysende pakker ned sitt rusk og rask og flytter seg et annet sted. Dermed blir det plass til flere, som raskt flokker seg rundt bordet. Smart, ikke sant?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 13:54   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

OK, dette FORSTÅR jeg bare ikke. Hvis stolen er tom, det er på et halvoffentlig sted (ikke hjemme hos noen som faktisk eier stolen), og så SPØR du om å få sitte???

Stolene var ikke tomme, da, det var lagt et eller annet på dem. Men jeg har blitt tøffere med årene. Plassene er til for å sittes på, så ser jeg ingen som sitter der på en stund, så setter jeg meg.

Gammel 18-06-09, 14:02   #15
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi drysset noen håndklær på hotellferie, ja, for å sikre solseng nær rommmet så gutten kunne sove på rommet mens vi lå ved poolen. Men jeg hater det. Og jeg fryder meg sinnsykt over folk som fjerner klær, ski eller håndklær eller hva det skal være.

Det beste er jo at dersom man vil ta tilbake stedet fra folk som er fullstendig fraværende fra det okkuperte området, så er det jo i grunnen bare å fjerne tingene, og når gjengen kommer for å gjøre krav på plassene sine kan man alltid påberope seg at tingene var fjernet før man selv ankom stedet. Ingen vitner!

- Serenity now. Insanity later.

Sist redigert av Agent Scully : 18-06-09 kl 14:11.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 14:25   #16
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes også mange driver med overdreven klesdryssing. Jeg har opplevd på 17. mai folk som holder av stoler og bord til hele familien sin pluss andres familier, og når alle er på plass sitter som regel sjelden barna stille. Man burde heller hatt barna på fanget den korte tiden de er der og heller latt andre få stolene. Det er mange som ikke klarer å tenke helt fornuftig men bare er opptatt av å sikre seg og sine ++ plasser.

Gammel 18-06-09, 14:36   #17
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@Divine: Du verden, for en gøyal tradisjon!

Vi var på avslutning i går, og der hadde klesdrysserne tatt av radevis til seg og sine, det er virkelig en uting, det der. Jeg foreslår definitivt at vi bare vedtar å oppheve denne tradisjonen. NÅH!

All in favour say Aye!

Gammel 18-06-09, 14:44   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Aye!

Gammel 18-06-09, 15:21   #19
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Aye!

Gammel 18-06-09, 15:22   #20
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi gjør det på café, om alle må forlate bordet ved handling.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:28.