Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fullfører du det du begynner på?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-09, 22:09   #1
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fullfører du det du begynner på?

Ja, det lurer jeg på.

Jeg lurer på om du ser på deg selv som en "igangsetter" eller en "ferdigstiller"? Og så lurer jeg på om din bedre halvdel er lik deg på dette punktet?

Er du en impulsiv type som ikke er redd for å sette igang med nye prosjekter? Som begynner på mye, men mister litt gnisten etter hvert?

Eller er du en som alltid fullfører det du begynner på? En som er litt redd for å starte på nye prosjekter fordi du ikke helt greier å se enden på det før du har begynt? En som blir stresset av å være underveis, men føler lettelse/glede/tilfredshet over å bli ferdig med noe?

Her hjemme er vi voksne veldig forskjellige, en igangsetter og en ferdigstiller. Det er ikke alltid like enkelt.

Gammel 21-06-09, 22:14   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullfører du det du begynner på?

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Her hjemme er vi voksne veldig forskjellige, en igangsetter og en ferdigstiller. Det er ikke alltid like enkelt.

Er ikke det en ganske grei match da? Det ville jo vært verre om dere var to igangsettere, f.eks. Det er nemlig vi. Men vi gjør jo ting ferdig, når vi må.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 22:16   #3
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er uten tvil en igangsetter, men livets harde skole (herlig uttrykk, da! ) har lært meg viss grad av ferdigstillelseskompetanse. Men det er ikke det jeg liker best.

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Vi har det slik vi også. Jeg er enig i at det ofte blir litt vel kraftig rollefordeling ut av det, i alle fall hos oss.

Gammel 21-06-09, 22:17   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en begge-deler, og har ingen bedre halvdel.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 22:23   #5
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Han er igangsetter, og jeg er ferdigstiller. Dette går igjen i hele hverdagen vår. Han åpner skapdører, jeg lukker dem - for å nevne en bitteliten ting. Jeg fullfører det jeg holder på med og det han holder på med. Jeg klarer ikke å la ting være. Det fører til at jeg styrer og ordner hele dagen og blir sliten og lei. Han blir lei fordi jeg "må bare" alt mulig først, før vi kan finne på noe osv...

Gammel 21-06-09, 22:23   #6
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er en av hver, og det kan til tider være problematisk, ja!

Gammel 21-06-09, 22:25   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mest ferdigstiller tror jeg, men aller mest er jeg planlegger. Jeg er et oppkomme av gode og mer eller mindre kreative og ellers håpløse ideer til hva man burde få gjort. Så setter mannen igang og så blir han ikke ferdig. Og så maser jeg. og til slutt blir det ferdig.

Gammel 21-06-09, 22:27   #8
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Næsj, vi er i allefall begge to enig om at hvis man har begynt på en ting så får man ta seg selv i nakken og avslutte på en grei måte. Ellers er nok jeg av natur flinkere til å avslutte og mannen flinkere til å sette igang.

Heldigvis er ikke mannen som broren. Når han er på besøk skal han være "snill" å hjelpe med oppvasken. Hvilket betyr at han fyller i oppvaskvann, putter alle tingene oppi - og går. Der blir det stående til noen andre forbarmer seg over det (når vannet er iskaldt, og man må starte helt på nytt) - da kommer han ilende og forsikrer at han "skal ta oppvasken" altså. Jeg blir like hver gang!

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 22:29   #9
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke redd for å sette igang med nye prosjekter, gjerne flere på en gang, og avslutter alltid alle prosjekter jeg setter i gang med.

Mannen er lik meg, men driver med andre prosjekter enn meg, for vi har ulike interesser.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 22:33   #10
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en igangsetter og er elendig til å fullføre.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 22:56   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er både en igangsetter og en fullfører, det er vel det greieste også.

Mannen er vel egentlig ingen av delene med mindre han føler han må, og da er han stort sett flink og gjør seg ferdig.

Men akkurat nå er hans prosjekt å kaste TV'n som gikk føyken for et halvt år siden. Den har stått på kontoret i noen måneder nå inntil den havnet i stua i går. Planen var da å kjøre avgårde med den i dag, men den står der fortsatt. Er veldig spent på hvor lenge den blir der...

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 23:00   #12
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ferdigstiller alltid det jeg begynner på. Jeg begynner, og holder på til jeg er ferdig uansett hva jeg holder på med. Tar alltid ett prosjekt av gangen fordi jeg vil ha ferdigstilt det jeg driver med før jeg begynner på neste ellers blir jeg stresset.
Mannen er stikk motsatt, han kan bruke evigheter på et prosjekt og kan også la være og fullføre det fordi han ble opptatt med noe annet.
Derfor er det stort sett jeg som pusser opp her i huset, så står mannen for matlaging mens jeg holder på. Veldig praktisk.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 23:01   #13
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Mannen fullfører ikke.

Jeg er en blanding. Det kommer liksom litt an på hva det er... Det er fortsatt bare malt 1 strøk i gangen her, og maskeringstapen henger der fortsatt. Det er 2,5 år siden jeg malte første strøk.

Men det er TRE år siden vi pusset opp kjøkkenet, og mannen har fortsatt ikke fått opp listene.

Gammel 21-06-09, 23:03   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er best på å starte ting, men jeg behersker også evnen til å fullføre.
Mannen er best på å utsette ting

Gammel 21-06-09, 23:04   #15
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg er begge deler. Og jeg fullfører alltid det jeg begynner på.

Gammel 21-06-09, 23:04   #16
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg er en begge-deler, og har ingen bedre halvdel.

Jeg også.

Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 23:05   #17
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har malt og innredet to rom denne uka og er straks ferdig med å male rom tre inklusive 4 stk møbler som skal stå der.
Altså, impulsiv, effektiv og totalt opphengt når jeg først setter igang.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 23:10   #18
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke alltid.

Gammel 22-06-09, 11:52   #19
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Nei, ikke alltid.

Er nok egentlig en igangsetter, sambo er motsatt. Og for oss får det uttrykk i at jeg utsetter i stedenfor å sette i gang. Det er ikke så populært med mange uferdige prosjekter.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 11:55   #20
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ingen av delene, så her skjer det ikke mye.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.