Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om å kalle barnet sitt for "Sneipen"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-09, 21:08   #61
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om å kalle barnet sitt for "Sneipen"

Jeg kaller ungene mine for hyener.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 21:10   #62
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg kaller ungene mine for hyener.

Gammel 01-07-09, 21:19   #63
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Gutta mine har så mange kallenavn at det er nesten komiskt. Et som henger med fremdeles er "Lillelus" etter at jeg begynnte å kalle Odin for Odilus da han var baby. Ask heter Askos, Asken, Askobine, Askoskanastos, Askosfantastos, Askesnusken osv

Sneipen har jeg dog ikke kallet dem. På nett het de lenge Rabalder og Klumpen.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 21:50   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det har aldri falt meg inn å kalle gutta for sneipen. Men så skal man lete lenge etter en som hater røyk og sneip mer enn meg så det utgår av seg selv.

Samme her. Jeg er så motstander av røyk at bare ordet sneip gir meg kvalmebrekninger.

Gammel 01-07-09, 21:55   #65
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Samme her. Jeg er så motstander av røyk at bare ordet sneip gir meg kvalmebrekninger.

Min umiddelbare reaksjon: Å giiiid.

Gammel 01-07-09, 21:56   #66
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg er så fordomsfull at jeg ser for meg en tenåringsmor fra drammen, med sigarett i munnviken og øl i koppholderen når jeg leser at noen kaller ungen sin for sneipen.

Jeg derimot ser for meg en mannlig assistent i barnehagen jeg jobber, når han omtalte ungene han jobbet med.

Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 22:01   #67
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt vittig at en dame som omtaler bostedet sitt som "Hillbillyhelvete" skal slenge dritt om Drammen.

Gammel 01-07-09, 22:24   #68
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Klumpen1 og Klumpen 2 og Plutten her hjemme. Sneipen er søstra mi... Så nei, jeg hadde ikke reagert på det. Hun ble btw kalt Streken da hun var liten, min bror ble vel kalt Bollen. Etter kroppsfasong. Jeg husker ikke hva jeg ble kaldt, mulig jeg har fortrengt det.

Gammel 01-07-09, 22:26   #69
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Gutta mine har så mange kallenavn at det er nesten komiskt. Et som henger med fremdeles er "Lillelus" etter at jeg begynnte å kalle Odin for Odilus da han var baby. Ask heter Askos, Asken, Askobine, Askoskanastos, Askosfantastos, Askesnusken osv

Sneipen har jeg dog ikke kallet dem. På nett het de lenge Rabalder og Klumpen.

Jeg kan vel bare forsette med Askus montanus. Askebask, Askur osv osv. Mye gøy man kan ha med navnet Ask

Ask går og for gnomen (Når han virrer rundt som han ofte gjør og gnomer seg) sagt med mye kjærlighet. Han kan og få etternavnet Teiturson (Askur Teiturson) til mannens store irritasjon. Tror vi må slutte å gi han kallenavn etter hvert.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 23:02   #70
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Tror sneip opprinnelig er litt sånn "fra gutta-på-gølvet-pappa om sin nyfødte sønn". Og så har det blitt polulært blant dem som veldig hardt og inderlig vil være fra "gølvet", men som nok befinner seg noen decimeter og vel så det opp fra det.

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 23:07   #71
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Tror sneip opprinnelig er litt sånn "fra gutta-på-gølvet-pappa om sin nyfødte sønn". Og så har det blitt polulært blant dem som veldig hardt og inderlig vil være fra "gølvet", men som nok befinner seg noen decimeter og vel så det opp fra det.

Huh? Det er da bare å melde seg inn i Frp det. :dukker og løper:

(og jada, det var sleivspark mot Frp ut av kontekst, men noen ganger folkens, så må man bare)

Gammel 01-07-09, 23:08   #72
Frantzen
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 23:19   #73
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Huh? Det er da bare å melde seg inn i Frp det. :dukker og løper:

(og jada, det var sleivspark mot Frp ut av kontekst, men noen ganger folkens, så må man bare)

Tror det er litt ymse, men mye folk som vil ha en folkelig identitet, men som må "kle seg nedover", for å bruke en metafor. Den virkelige arbeiderklassen, som stemmer FRP, kaller ungen sin navn som Chris-André og sånn. Ikke så mye bedre, men litt.

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 08:07   #74
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Litt vittig at en dame som omtaler bostedet sitt som "Hillbillyhelvete" skal slenge dritt om Drammen.

Eyh! Jeg flytter jo snart!

Når jeg tenker meg om tror jeg kanskje at det kan være dialektbetinget, dette med å kalle barna sine for sneip. Her hvor jeg kommer fra (rogaland) er sneip en sigarettsneip, og derfor uaktuelt å bruke som kallenavn på barna. Men jeg har også hørt om noen som synes det er "ufint" å kalle barna sine for ungene f.eks. Noe som er helt vanlig her.

Burde kanskje laget en poll?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 08:56   #75
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Men jeg har også hørt om noen som synes det er "ufint" å kalle barna sine for ungene f.eks. Noe som er helt vanlig her.

Ja, det leste jeg på et annet forum for noen år siden og fikk litt hakeslepp. Hun syntes det var grotesk at noen kunne kalle barna sine noe så ufint som "ungene". What?

Gammel 02-07-09, 09:49   #76
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, det leste jeg på et annet forum for noen år siden og fikk litt hakeslepp. Hun syntes det var grotesk at noen kunne kalle barna sine noe så ufint som "ungene". What?

Det leste jeg og, ble rimelig sjokkert da ja.

Gammel 02-07-09, 10:19   #77
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi assosierer jo alle ord meg ulike ting, uten at det trenger å være noe "giiid" eller annet over det. Jeg har aldri hørt ordet sneip bli brukt i andre sammenhenger enn i om sigarettsneip. Nå kan ikke jeg tenke meg mye som er mer disgusting enn det, og blir grundig når noen bruker det om barna sine. Det er ikke fordi jeg ikke skjønner at det er morsomt/ømt/hyggelig ment - men fordi det gir meg en umiddelbar assosiasjon.

Ellers reagerer jeg ikke på kosenavn noen sort - verken av røff eller sukkersøt karakter.

Gammel 02-07-09, 13:08   #78
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det har aldri falt meg inn å kalle gutta for sneipen. Men så skal man lete lenge etter en som hater røyk og sneip mer enn meg så det utgår av seg selv.

Jeg er i samme kategori. Fanatisk x-røyker, det er meg. Jeg er av de som syns folk som røyker i buss-skur og andre offentlige oppholdsrom er egoistiske. Men det var jo en helt annen diskusjon.

Jeg kaller ofte mine for prins og prinsesse, fordi jeg elsker dem, og for meg er de nettopp prins og prinsesse. Kan skjønne at noen syns det er kvalmende, men for meg er det en kjærlighetserklæring. Og for ungene mine tror jeg neppe det oppleves annerledes. Hadde jeg brukt begrepet sneip på samme kjærlige vis hadde de nok ikke tatt skade av det heller.

Gammel 02-07-09, 13:31   #79
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker verken sneipen eller prins/prinsesse. Det første fordi det er lite lekkert ord, og prins/prinsesse fordi det er litt kvalmende. Nå er jeg heller ikke så begeistret for de som kaller jentene sine for "snuppa". Det ligner litt for mye på "nuppa", og det er det ordet vi i min dialekt/sosiolekt/slekt (whatever) bruker på det kvinnelige kjønnsorganet. Jenter har "nupp", gutter har "tinge" eller "noille".

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-09, 13:50   #80
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns "sneipen" er en gresselig betegnelse på noe så vakkert som et lite barn.

Sjøl er guttungen min "hattifnatten."

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.